na allegro silnik 1.5 8v po 180konnym uniaku

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

na allegro silnik 1.5 8v po 180konnym uniaku

Post autor: Lui »

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

ciekaw jestem czy popękały pierścionki przez przegżanie czy też stukowe... a tak na serio to mocno bajkowe wydaje mi sie te 180ps
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

180 ps nie jest bajkowe ale jezeli to o którym jeden koleś mi się pochwalił to nie warto. Przegrzany i to ostro tamtem było bo kolesiowi przy dość duzej prędkości woda wyleciała czy jakoś tak.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Tłoki nie ruszone... Ciekaw jestem,jaki miał CR? 10:1?!
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

a tu ktoś mnie uprzedził i pierwszy sprzedaje gotowe uno mk1 do wyścigów hehe :

http://www.mobile.de/SIDIRMg8B2dfa.iOhl ... 1165921051&

I JAK ONI WYCIĄGNELI TE 179PS na seryjnym turbo :?: :?: :!: :!:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ccTURBO
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 27, 2005 11:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ThreeCity

Post autor: ccTURBO »

Lui pisze:a tu ktoś mnie uprzedził i pierwszy sprzedaje gotowe uno mk1 do wyścigów hehe :

http://www.mobile.de/SIDIRMg8B2dfa.iOhl ... 1165921051&

I JAK ONI WYCIĄGNELI TE 179PS na seryjnym turbo :?: :?: :!: :!:
a tego to jeszcze nasze wnuki na mobile.de zobaczą, bo troche juz tam siedzi hehehe

pozdroffka
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Lui pisze:a tu ktoś mnie uprzedził i pierwszy sprzedaje gotowe uno mk1 do wyścigów hehe :
I JAK ONI WYCIĄGNELI TE 179PS na seryjnym turbo :?: :?: :!: :!:
Auto wygląda na fabryczne Uno (było takie), ale parę rzeczy mi mocno nie pasuje: data pierwszej rejestracji '81 rok?!
P.S. A gdzie masz napisane, ze jest na seryjnej turbinie?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

napisane jest gruppe A
a przpisy grupy A nie pozwalają na zmiane turbiny na inną niż ta co w homologacji, a w homologacji nie ma innej niż seryjna...

znaczy się moze być tylko seryjna

jedyne co znalazłem gdzies napisane to że turbina jest "wewnętrznie zmodyfikowana"
ale średnice wlot/wylot kompresor/turbo i inne wymiary podane w karcie homologacyjnej muszą zostać zachowane - być seryjne +- niewielka wartość

trzeba zerknąć do karty homologacyjnej i zobaczyć co jest opisane, to co nie jest teoretycznie można zmienić
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Gdyby A-grupy jeździły na seryjnych turbinach, to daleko by nie ujechały. Możesz zmienić wirniki (inna ilość i kształt łopatek), podcina się wirnik wydechowy (cut back), łożyskowanie 360 st. i jeszce kilka innych, drobnych zmian. Zresztą przy ciśnieniach rzędu 1.7 - 1.8 bara możesz uzyskać 180 KM na całkowicie seryjnej turbinie (oczywiście z innymi zmianami w silnku).
ODPOWIEDZ