dr kozioł pisze:no czytam ze zrozumieniem i napisales nieprawde:
- "ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare "
nie da sie tego uczynic . na zadne 1,6 z tempry nie zapniesz glowy 16v/vt
A czy tempra ma srednice tloka 84mm i czy jest dohc ? Nie ma/jest ,dla mnie stare tzn regata,ritmo,delta I , prisma itp
opis uszczelki
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
napisales tak:
"a mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje "
a jak sam sluzsznie zauwazyles w empra nei bylo 84 mm tloka
wiec albo rybka albo pipka
generalnie to są dwie różne rodziny silników, dohc i sohc i prawe mówiąc nie mają ze sobą "za wiele wspólnego", są oczywiście możliwe pewne migracje ale tylko pomiędzy silnikami z danej rodziny.
dr kozioł pisze:napisales tak:
"a mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje "
a jak sam sluzsznie zauwazyles w empra nei bylo 84 mm tloka
wiec albo rybka albo pipka
W temprze bywaly 2.0 dohc 84mm , oraz bodajze 2.0t , jednak 1.6 byl sohc wiec juz samo to oznacza ze glowicy z dohc raczej sie nie zalozy tym bardziej jesli srednica tloka inna nie mowiac o kanalach
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
Koledzy nie mylcie silnika 1.6 8V sohc z 1.6 8V dohc.
Do silnika 1.6 8V dohc po modyfikaji kanałow olejowych i tloków
lub wymianie na te z 16V za sie załozyc głowice 16to zaworową (np. tipo, thema).
Co do tematu silnika 1.1 8V sohc i mu pochodnych 1.3; 1.4; 1.5
i nas interesujacy 1.6 to jest jedyna opcjia by zamontowac GŁOWICE 16to zaworową to glowica z PBS ENGINEERING
p.s.
dosyłam do lektury http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... =25&m=flat
kania_ pisze:Koledzy nie mylcie silnika 1.6 8V sohc z 1.6 8V dohc.
Do silnika 1.6 8V dohc po modyfikaji kanałow olejowych i tloków
lub wymianie na te z 16V za sie załozyc głowice 16to zaworową (np. tipo, thema).
Co do tematu silnika 1.1 8V sohc i mu pochodnych 1.3; 1.4; 1.5
i nas interesujacy 1.6 to jest jedyna opcjia by zamontowac GŁOWICE 16to zaworową to glowica z PBS ENGINEERING
p.s.
dosyłam do lektury http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... =25&m=flat
Dokładnie tak, jeśli chodzi o DOHC, zresztą planuje zrobienie takiej konwersji, ale wcześniej muszę uporać się z migracja spi - mpi, mam nadzieje że nie jest to specjalnie trudne
A jeśli chodzi o silnik UT to ktoś porównywał uszczelki z Alfy Romeo 1.4 TS?