glowica 16v do uno/pgt

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

dr kozioł pisze:no czytam ze zrozumieniem i napisales nieprawde:
- "ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare "
nie da sie tego uczynic . na zadne 1,6 z tempry nie zapniesz glowy 16v/vt
A czy tempra ma srednice tloka 84mm i czy jest dohc ? Nie ma/jest ,dla mnie stare tzn regata,ritmo,delta I , prisma itp :P

Obrazek

opis uszczelki :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

napisales tak:
"a mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje "
a jak sam sluzsznie zauwazyles w empra nei bylo 84 mm tloka ;)
wiec albo rybka albo pipka :D
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

generalnie to są dwie różne rodziny silników, dohc i sohc i prawe mówiąc nie mają ze sobą "za wiele wspólnego", są oczywiście możliwe pewne migracje ale tylko pomiędzy silnikami z danej rodziny.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

dr kozioł pisze:napisales tak:
"a mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje "
a jak sam sluzsznie zauwazyles w empra nei bylo 84 mm tloka ;)
wiec albo rybka albo pipka :D
W temprze bywaly 2.0 dohc 84mm , oraz bodajze 2.0t , jednak 1.6 byl sohc wiec juz samo to oznacza ze glowicy z dohc raczej sie nie zalozy tym bardziej jesli srednica tloka inna nie mowiac o kanalach :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Koledzy nie mylcie silnika 1.6 8V sohc z 1.6 8V dohc.
Do silnika 1.6 8V dohc po modyfikaji kanałow olejowych i tloków
lub wymianie na te z 16V za sie załozyc głowice 16to zaworową (np. tipo, thema).
Co do tematu silnika 1.1 8V sohc i mu pochodnych 1.3; 1.4; 1.5
i nas interesujacy 1.6 to jest jedyna opcjia by zamontowac GŁOWICE 16to zaworową to glowica z PBS ENGINEERING
p.s.
dosyłam do lektury
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... =25&m=flat
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

widziałem kiedyś na ebay.de głowicę 16v do silnika sohc, straszne pieniądze kosztowała, nie pamietam dokładnie ile bo to było ze 3 lata temu
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

kania_ pisze:Koledzy nie mylcie silnika 1.6 8V sohc z 1.6 8V dohc.
Do silnika 1.6 8V dohc po modyfikaji kanałow olejowych i tloków
lub wymianie na te z 16V za sie załozyc głowice 16to zaworową (np. tipo, thema).
Co do tematu silnika 1.1 8V sohc i mu pochodnych 1.3; 1.4; 1.5
i nas interesujacy 1.6 to jest jedyna opcjia by zamontowac GŁOWICE 16to zaworową to glowica z PBS ENGINEERING
p.s.
dosyłam do lektury
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... =25&m=flat
Dokładnie tak, jeśli chodzi o DOHC, zresztą planuje zrobienie takiej konwersji, ale wcześniej muszę uporać się z migracja spi - mpi, mam nadzieje że nie jest to specjalnie trudne

A jeśli chodzi o silnik UT to ktoś porównywał uszczelki z Alfy Romeo 1.4 TS?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ODPOWIEDZ