glowica 16v do uno/pgt

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

glowica 16v do uno/pgt

Post autor: dr kozioł »

http://www.netikka.net/ville.vieri/marea16v/eindex.htm

kolega natknal sie na taka informacje w necie i bardzo to mnie zaciekawilo..
natomiast nie mam pewnosci czy to jest zwykla glowica 16v z mareii np.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ciekawe jak on chce to zamontować?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
tommy06
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 4:53 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: BB

Post autor: tommy06 »

to jest na 100% głowica z mareii.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

zeby sie chociaż rozstaw śrub zgadzał...
tommy06
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 4:53 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: BB

Post autor: tommy06 »

dzisiaj porównałem usczelki tych dwóch silników i rozstaw śrub jest zupełnie inny.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

http://fiat-furious.pl/html/artykuly/sohc.htm

Ostatnim modelem w którym zostały zastosowane te silniki jest fiat bravo/brava. To ostatni z 4 samochodów roku marki fiat, w którym stosowano te silniki. Wspominając o tym modelu celowo pomijam określenie SOHC, gdyż w tym modelu z silników SOHC pozostał tylko blok silnika z układem korbowo – tłokowym. Głowica w tym silniku posiada 2 wałki rozrządu sterujące 16 zaworami. Z dostępnych mi informacji wynika, że ostatnie fiaty z takimi silnikami zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2000. Oto zestawienie danych dla tego silnika:
Silnik 1581 cm3 (86,40mm × 67,46mm) zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa osiagał 104,4 KM (76,8kW) przy 5750 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 144 Nm przy 4000 obr/min


:roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

no i czemu glowa od brvo nie pasuje do punto? he?
bo teoretycznie pasowac powinna
pasuje niby na blok od tempry 1,6 a pisza ze to ten sam dol co w bravo tylko sie glowicami roznia
i badz tu PAnie mądry
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

W dohc 1.6-2.0 8v/16v jest wymiennie i pasuje wszystko :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
tommy06
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 4:53 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: BB

Post autor: tommy06 »

Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

DeviL pisze:
tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
Z czego jest wykonana ta uszczelka, jak bardzo gruba i ile trzeba dać denarów za taka ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

DeviL pisze:
tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
cos zamieszales ...
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

ni hu hu jak pisze w pierwowzorze załoącznika sam autor pisze że sie rozstaw nie zgadza ale wszystko jest możliwe chociaż ja w to szczerze wątpie... bo nawet jakby sie okazało że pasuje i nawet jakby sie okazało że jeździ to i tak mogłoby sie okazać że przy naszych oczekiwaniach mocy by sie mogła głowica wysrac bo kanały wodne są inaczej zaprojektowane... to np. jeden z problemów :wink:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

dr kozioł pisze:
DeviL pisze:
tommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te same
cos zamieszales ...
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v
koziol czytaj ze zrozumieniem co napisalem , bo wlasnie napisales cos wrecz przeciwnego do tego co ja ;)
Specjalnie dla Ciebie powtorze bardziej zrozumiale , jak silnik ma srednice cylindra 84mm (1.6-1.8-2.0dohc) to mozna sie bawic glowicami , w GC ksiazce wszystko wiadomo.
Cena uszczelki na stronce tomsona , niestety czeka sie wpizduuuuu
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

no czytam ze zrozumieniem i napisales nieprawde:
- "ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare "
nie da sie tego uczynic . na zadne 1,6 z tempry nie zapniesz glowy 16v/vt
ODPOWIEDZ