Wałek rozrządu od światka 276/260

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

I wreszcie sie doczekalem :D koncze juz dlubanie w ukladanie przewodow i przewodzikow pod maska i od jutra skladam. Waleczek przyszedl, masa nowych czesci zamontowana wiec pozostaje isc do garazu... :twisted:
Załączniki
walek1.jpg
walek2.jpg
UT 1,4 Racing
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

sorry za odgrzewke :roll: ale mam pytanie : jakie efekty?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja moge powiedzieć bo mam taki sam.

Dół troszkę słaby ale u mnie jest wieksze sporo od seryjnego turbo wiec moze być dlatego. Góra za to jest niesamowita. Ciągnie do samego końca.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Może OT ale napisze.

Co oznacza to 276

Bo ja mam wałęk od Heinricha i wysyłam go na poprawki :wink: i chce się czegoś dowiedzieć
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

276 to całkowity czas otwarcia zaworu ssącego a 260 zaworu wydechowego
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Zibi122 pisze:Ja moge powiedzieć bo mam taki sam.

Dół troszkę słaby ale u mnie jest wieksze sporo od seryjnego turbo wiec moze być dlatego. Góra za to jest niesamowita. Ciągnie do samego końca.
a jaki masz wentylator :?:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Garrett T25 i 2,5" wydech
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a jakie ciśnienie doładowania?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Aktualnie około 0,9 b
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A jakie parametry ma wałek taki bardziej Hardkorowy??
Bo musze wysłąc do Henricha i może mu coś podpowiem.

Co zrobić z wałekiem żeby poprawić dól, a araczej zmniejszyć tułbo dziure??
BO to może być problem z większymn turbo :wink:

Czy przez zwiększenie wsniosu też da rade coś zrobić??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Robienie wałka ostrego raczej zawsze pogorszy dół.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No dobra ale jaki w tym razie zorbić wałek pod dość spore turbo typu T3 ??

bo już sam nie wiem.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

prawda jest taka że laga i słabego dołu nie da się uniknąć jak chce się dużo wydłubać, można by zrobić wałek który powodowałby szybsze wkręcanie się turbo ale powodowałby straty było by ciśnienie ale sprawność spadne, chyba się to nie będzie opłacać

chodzi o to żeby przyśpieszyć otwarcie wydechu, tak żeby otwierał się jeszcze przed dojściem tłoka do DMP, wtedy spaliny wypadające z cylindrów miały by większą enegrię, ale tym sposobem pozbawiamy się częśći energi która poszła by na pchanie tłoków.... jakiś dobry fachura musiałby to policzyć tak żeby było to opłacalne, bo tak to można zrobić tak że turbo będzie dmuchać ale większość i tak zostanie zurzyte na jego napędzanie....

pozostaje jeszcze podtrzymanie turbo :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Ale te niby ostre walki, to pogarszaja dol w zakresie do 2000obr, czasem 2500. Juz naprawde ostre do 3-3,5tys maja troche gorzej, ale raczej nie ma co dramatyzowac.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem :?
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2 :roll:
ODPOWIEDZ