Lewarek out of control ;)

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Lewarek out of control ;)

Post autor: Yannick »

Hejka

Mam luźny lewarek zmiany biegów i chcę z tym coś zrobić, bo nie chcą mi wchodzić skrajne biegi, trzeba czasem siły użyć, bo trudno wypozycjonować drążek, jak wszystko na drugim końcu lata. Co mi trzeba do skasowania luzów układu zmiany biegów? Widziałem kiedyś (a teraz jak za złość nie mogę znaleźć) na allegro taki komplet do una, będzie to? Jak nie to, to o co wołać w sklepie?

Pozdro
UT 1.3 T 88'
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Ten zestawik podobno był do dupy(słyszałem to z drugiej ręki). Najlepiej wymienić cięgienka, bo mają one takie "kulowe mechanizmy " które pod wpływem czasu po prostu sie wyrobiły :cry: Ja u siebie musze jeszcze wymienić mechanizm który trzyma lewarek - tą kulke przykręconą do podłogi. Jak uda Ci się coś wykminić to daj znać.
Uno 1,3 Turbo 85'
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

A jaki ty masz system , górny czy dolny ??
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

Nie wiem jak ma kolega Yannick ale u mnie wygląda to następująco:
Lewarek>mechanizm trzymający lewarek, na takiej kulce>jedno dlugie ciegno dochodzące do trójnika>dwa ciengienka od trójnika do skrzyni>przy skrzyni tulejka z takim haczykiem na trzy śruby wysuwająca bolec.
Uno 1,3 Turbo 85'
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

Właśnie dobre pytanie jak to zrobic
Ja mam dolny system i jak tam skasowac luzy, jest jakis zestaw do naprawy tego czy moze trzeba kupic całosc nowe i tu nasówa sie pytanko gdzie to kupic. :wink: i ile mozna za takie cos dac
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

To jest nick Krzysztof Fly kolesia który kiedyś miał na handel na allegro taki zestawik naprawczy do Uniaczka. Wtedy kosztowało to 15 zeta. A to namiary na niego krzysztof@tuchola.net lub tel. 0602 186707.
Uno 1,3 Turbo 85'
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Właściwie to nie wiem jaki mam system. Pod autem idą jakieś cięgna, ale czy to jest górne czy dolne to nie wiem, bo innego nie widziałem... Jak będę pod autem to się przyjrzę dokładnie ;).
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Jeżeli idą pod autem to jet to dolny system . Górny jest całkowicie w kabinie i wygląda tak Obrazek
bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: bubu_86 »

W takim razie ja mam dolny. Czy dalo by rade to przerobić na górny?? Ktory system jest sprawniejszy??
Uno 1,3 Turbo 85'
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

To mam dolny, bo nie mam górnego ;). Tak więc nowe pytanie brzmi: w jaki sposób i przy pomocy czego zregenerować 18-sto letni system dolnego wybierania biegów w UT? ;)
UT 1.3 T 88'
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Okazało się, że biegi nie chcą wchodziić, bo mi sprzęgło nie wyciska. Śrubka na lince przy skrzyni się odkręciła. Wyregulowałem i jest oki. Lewarek nadal lata, ale sprawa nie jest już taka pilna ;).
UT 1.3 T 88'
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ja wpewnym stopniu poprawiłem działanie 20to letniego lewarka,

użyłem do tego celu kleju na ciepło, kubka po jogurcie i jakichś podkładek, :) przy pomocy tego zestawu zmniejszyłem jak się tylko dało wszystkie luzy :)

po części zdało egzamin, lewarek chodzi dużo lepiej niż przed zabiegem, choć do zupełnie dobrego działania jeszcze mu brakuje 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

zapodaj fotki tego "tuningu" :lol:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nie ma co dawać fot, poprostu we wszystkie te przeguby kulowe nawaliłem kleju na ciepło

tam gdzie było coś przykręcane to dawałem podkładki dodatkowe

a kawałki plastików z kubka dawałem na wszystkie ośki

pewnie długo to nie potrzyma, narazie zrobiłem kilkaset km i nie czuć żeby zaczęło już się coś wyrabiać 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Czy ktoś z bractwa GT może mi powiedzieć jaki system jest w Punto ??

Musze to dość szybko zweryfikowac :roll:
ODPOWIEDZ