obroty
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
obroty
QRCZE....
Co ustawie mojemu bolidowi obroty to dzien dwa jest oki a potem wariacje.. Teraz na cieplym silniku ma prawie 1800.... Zawor dodatkowego powietrza sprawdzilem.... NIby jest oki (jak sie nagrzeje to scisniecie weza nie powoduje wiekszych zmian w obrotach...). Gdzie jeszcze szukac ??
Jeszcze jedno - te dwa kable idace do tego zaworu (wtyczka na 2 piny) do czego sluza ?? Odbieraja jakis sygnal od niego czy doprowadzaja prad i podgrzewaja zaworek zgodnie z tym co MADMAR opisal na www.unoturbo.prv.pl
"Zawór dodatkowego powietrza:
Aby zimny silnik nie gasł na biegu jałowym, trzeba zwiększyć jego prędkość obrotową. Do tego celu służy zawór dodatkowego powietrza. W momencie kiedy zawór jest otwarty, dodatkowa ilość powietrza doprowadzana jest przewodem obejściowym bezpośrednio do kolektora dolotowego omijając przepustnicę. W miarę nagrzewania się silnika zawór jest zamykany. Jego sterowanie odbywa się za pomocą termobimetalu nagrzewanego uzwojeniem grzejnym oraz ciepłem napływającym od silnika."
Co ustawie mojemu bolidowi obroty to dzien dwa jest oki a potem wariacje.. Teraz na cieplym silniku ma prawie 1800.... Zawor dodatkowego powietrza sprawdzilem.... NIby jest oki (jak sie nagrzeje to scisniecie weza nie powoduje wiekszych zmian w obrotach...). Gdzie jeszcze szukac ??
Jeszcze jedno - te dwa kable idace do tego zaworu (wtyczka na 2 piny) do czego sluza ?? Odbieraja jakis sygnal od niego czy doprowadzaja prad i podgrzewaja zaworek zgodnie z tym co MADMAR opisal na www.unoturbo.prv.pl
"Zawór dodatkowego powietrza:
Aby zimny silnik nie gasł na biegu jałowym, trzeba zwiększyć jego prędkość obrotową. Do tego celu służy zawór dodatkowego powietrza. W momencie kiedy zawór jest otwarty, dodatkowa ilość powietrza doprowadzana jest przewodem obejściowym bezpośrednio do kolektora dolotowego omijając przepustnicę. W miarę nagrzewania się silnika zawór jest zamykany. Jego sterowanie odbywa się za pomocą termobimetalu nagrzewanego uzwojeniem grzejnym oraz ciepłem napływającym od silnika."
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Sprawdz sobie wszystkie wezyki(duże,te całego dolotu oraz ic; i małe,jak np.do Microplexa) w ktorych jest jakiekolwiek podciśnienie-najlepiej każdy zdejmij i nałoż jeszcze raz, bo tylko wtedy może zauważyć jakieś pęknięcie wężyka(u mnie np.strzelony był ten od serwa hamulcow).Ewentualnie masz już spory luz na przepustnicy i w zależności jak się ustawi przepustnica po zamknięciu gazu takie obroty. Możliwe jeszcze że rozlazł się O-ring pod czujnikiem położenia przepustnicy. Mogło się też zdarzyć że ten czujnik temp przy termostacie zaczął świrować i daje lewe dane do ECU wtrysku.
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
wezyki sa na 100% ok
Lookne jeszcze na te zlaczki od zaworu i od termostatu. Przepustnica nie ma luzu - poprzednia miala wiec wymienilem kolektor (nie dalo sie juz zmniejszyc obrotow ). Autko musi dluugo sie nagrzewac i dopiero wtedy obrotki po zgaszeniu i ponownym uruchomienia sa oki...
Lookne jeszcze na te zlaczki od zaworu i od termostatu. Przepustnica nie ma luzu - poprzednia miala wiec wymienilem kolektor (nie dalo sie juz zmniejszyc obrotow ). Autko musi dluugo sie nagrzewac i dopiero wtedy obrotki po zgaszeniu i ponownym uruchomienia sa oki...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
a jednak...
Kable idace do zaworka powiedzialy
i jak podlaczylem je do miernika pokazalo ze podaja 3V
.. Ucialem i dorobilem nowe razem z konektorkami i juz jest gitara.. Jak narazie obroty stabilie utzrymuja sie na poziomie +/- 900rpm...


Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- murcki
- 1.4 turbo i.e.
- Posty: 115
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: a jednak...
Czemu tak... nisko?mops pisze:Kable idace do zaworka powiedzialyi jak podlaczylem je do miernika pokazalo ze podaja 3V
.. Ucialem i dorobilem nowe razem z konektorkami i juz jest gitara.. Jak narazie obroty stabilie utzrymuja sie na poziomie +/- 900rpm...

KWK murcki - At Your Side


- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: a jednak...
a po co więcejmurcki pisze:Czemu tak... nisko?



- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
Re: a jednak...
bo tak w ksiazce jest....murcki pisze:
Czemu tak... nisko?


Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- murcki
- 1.4 turbo i.e.
- Posty: 115
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: a jednak...
No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000mops pisze:bo tak w ksiazce jest....murcki pisze:
Czemu tak... nisko?Chociaz cos mam w aucie tak jak powinno

KWK murcki - At Your Side


- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
Re: a jednak...
czepiasz sie - ja po angieskiemu nie panimaju..murcki pisze:No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000mops pisze:bo tak w ksiazce jest....murcki pisze:
Czemu tak... nisko?Chociaz cos mam w aucie tak jak powinno
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: a jednak...
a czym to uzasadniająmurcki pisze:No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000

- murcki
- 1.4 turbo i.e.
- Posty: 115
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: a jednak...
O ile dobrze pamiętam to padnięte uszczelniacze sprężarki uzasadniali właśnie zbyt niskimi obrotami/kiepskim smarowaniem, czy jakoś tak.KYS pisze:a czym to uzasadniają
KWK murcki - At Your Side

