obroty

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

obroty

Post autor: mops »

QRCZE....

Co ustawie mojemu bolidowi obroty to dzien dwa jest oki a potem wariacje.. Teraz na cieplym silniku ma prawie 1800.... Zawor dodatkowego powietrza sprawdzilem.... NIby jest oki (jak sie nagrzeje to scisniecie weza nie powoduje wiekszych zmian w obrotach...). Gdzie jeszcze szukac ??

Jeszcze jedno - te dwa kable idace do tego zaworu (wtyczka na 2 piny) do czego sluza ?? Odbieraja jakis sygnal od niego czy doprowadzaja prad i podgrzewaja zaworek zgodnie z tym co MADMAR opisal na www.unoturbo.prv.pl

"Zawór dodatkowego powietrza:
Aby zimny silnik nie gasł na biegu jałowym, trzeba zwiększyć jego prędkość obrotową. Do tego celu służy zawór dodatkowego powietrza. W momencie kiedy zawór jest otwarty, dodatkowa ilość powietrza doprowadzana jest przewodem obejściowym bezpośrednio do kolektora dolotowego omijając przepustnicę. W miarę nagrzewania się silnika zawór jest zamykany. Jego sterowanie odbywa się za pomocą termobimetalu nagrzewanego uzwojeniem grzejnym oraz ciepłem napływającym od silnika."
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sprawdz sobie wszystkie wezyki(duże,te całego dolotu oraz ic; i małe,jak np.do Microplexa) w ktorych jest jakiekolwiek podciśnienie-najlepiej każdy zdejmij i nałoż jeszcze raz, bo tylko wtedy może zauważyć jakieś pęknięcie wężyka(u mnie np.strzelony był ten od serwa hamulcow).Ewentualnie masz już spory luz na przepustnicy i w zależności jak się ustawi przepustnica po zamknięciu gazu takie obroty. Możliwe jeszcze że rozlazł się O-ring pod czujnikiem położenia przepustnicy. Mogło się też zdarzyć że ten czujnik temp przy termostacie zaczął świrować i daje lewe dane do ECU wtrysku.
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

wezyki sa na 100% ok

Lookne jeszcze na te zlaczki od zaworu i od termostatu. Przepustnica nie ma luzu - poprzednia miala wiec wymienilem kolektor (nie dalo sie juz zmniejszyc obrotow ). Autko musi dluugo sie nagrzewac i dopiero wtedy obrotki po zgaszeniu i ponownym uruchomienia sa oki...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

No to można zaawęzić poszukiwania do zaworu powietrza dodatkowego i czujnika temp w termostacie :) .
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

a jednak...

Post autor: mops »

Kable idace do zaworka powiedzialy :fuck: i jak podlaczylem je do miernika pokazalo ze podaja 3V ;-).. Ucialem i dorobilem nowe razem z konektorkami i juz jest gitara.. Jak narazie obroty stabilie utzrymuja sie na poziomie +/- 900rpm...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: murcki »

mops pisze:Kable idace do zaworka powiedzialy :fuck: i jak podlaczylem je do miernika pokazalo ze podaja 3V ;-).. Ucialem i dorobilem nowe razem z konektorkami i juz jest gitara.. Jak narazie obroty stabilie utzrymuja sie na poziomie +/- 900rpm...
Czemu tak... nisko? :czujnik:
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: KYS »

murcki pisze:Czemu tak... nisko? :czujnik:
a po co więcej :?: :wink:

:bebe:
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: mops »

murcki pisze:
Czemu tak... nisko? :czujnik:
bo tak w ksiazce jest.... :lol: Chociaz cos mam w aucie tak jak powinno :lol:
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: murcki »

mops pisze:
murcki pisze:
Czemu tak... nisko? :czujnik:
bo tak w ksiazce jest.... :lol: Chociaz cos mam w aucie tak jak powinno :lol:
No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000 :wink:
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: mops »

murcki pisze:
mops pisze:
murcki pisze:
Czemu tak... nisko? :czujnik:
bo tak w ksiazce jest.... :lol: Chociaz cos mam w aucie tak jak powinno :lol:
No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000 :wink:
czepiasz sie - ja po angieskiemu nie panimaju..
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: KYS »

murcki pisze:No przecież sam mi podawałeś linka do abarthclub.org.za gdzie stało jak byk żeby dać powyżej 1.000 :wink:
a czym to uzasadniają :?:
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: a jednak...

Post autor: murcki »

KYS pisze:a czym to uzasadniają :?:
O ile dobrze pamiętam to padnięte uszczelniacze sprężarki uzasadniali właśnie zbyt niskimi obrotami/kiepskim smarowaniem, czy jakoś tak.
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
ODPOWIEDZ