montaz bova

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

montaz bova

Post autor: apac »

Zamowilem sobie dwutloczkowego bova, mam wrazenie ze seryjny DV przy zmianie biegu nie za bardzo chce dzialac i auto traci czas na rozpedzanie sprezarki przy ponownym wcisnieciu gazu - powtarzajaca sie turbo dziura... Pytanie: na kruccu (25mm) gdzie wiekszosc montuje bov jest taka zwezka u jego konca - trzeba cos z tym robic aby przeplyw powietrza w kierunku bov byl lepszy? :? Jaka powinna byc srednica tej zaslepki po dv ? tez 25 mm? Ostatnia sprawa - wezyk sterujacy: 6/4 bedzie ok? chce sie wpiac w ten trojnik tak jak w serii.
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Średnica to 25mm zarówno na dolocie przed turbiną jak i przed przepustnicą.

Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki(chyba że BOV którego kupujesz ma pełną regulację, to wtedy wszystko wysterujesz śrubką na BOVie:)).

Wężyk z pociśnieniem ma 4mm, najlepiej podchodzi taki od CC.
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

ziuzio pisze:Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki(chyba że BOV którego kupujesz ma pełną regulację, to wtedy wszystko wysterujesz śrubką na BOVie:)).
nie posiada regulacji - tak jak wszystkie dwutloczkowce od propera - "calkowicie samoregulowalny" :wink: w razie problemow bede zmienial sprezyne, ale _podobno_ powinno byc all ok - zobaczymy. thx :)

update; jesli chodzi o wyhamowywanie, to powietrze ktorego jest za duzo - cofa sie z powrotem w kierunku wirnika sprezarki, ktory dosc gwaltownie zmniejsza swoje obroty - tak mi sie przynajmniej wydaje. Z drugiej strony za duzo powietrza wypuszczonego tez nie jest dobre... sprezarka rowniez zwalnia ale mniej gwaltownie :roll:
Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2006 9:10 pm przez apac, łącznie zmieniany 4 razy.
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Szkoda, zawsze jakaś regulacja się przydaje. Ja mam mimo że dwutłoczkowy to jednak regulowany, tylko że pewnie jakiś chiński, ale przynajmniej ładnie wygląda i jak na razie od dłuższego czasu działa ;) i poza tym tańszy niż u Propera :) , choć cena nie gra roli przy takich wynalazkach, ważne jest prawidłowe działanie w każdych warunkach.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki
Zwężkę taką ma tylko UT i nikt nie wie dlaczego. A ilość powietrza jest regulowana właśnie przez dump valve, więc usunięcie tej kryzy jest wskazane.
ODPOWIEDZ