
montaz bova
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
montaz bova
Zamowilem sobie dwutloczkowego bova, mam wrazenie ze seryjny DV przy zmianie biegu nie za bardzo chce dzialac i auto traci czas na rozpedzanie sprezarki przy ponownym wcisnieciu gazu - powtarzajaca sie turbo dziura... Pytanie: na kruccu (25mm) gdzie wiekszosc montuje bov jest taka zwezka u jego konca - trzeba cos z tym robic aby przeplyw powietrza w kierunku bov byl lepszy?
Jaka powinna byc srednica tej zaslepki po dv ? tez 25 mm? Ostatnia sprawa - wezyk sterujacy: 6/4 bedzie ok? chce sie wpiac w ten trojnik tak jak w serii.

Bylo UT, jest Bravo GT.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Średnica to 25mm zarówno na dolocie przed turbiną jak i przed przepustnicą.
Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki(chyba że BOV którego kupujesz ma pełną regulację, to wtedy wszystko wysterujesz śrubką na BOVie:)).
Wężyk z pociśnieniem ma 4mm, najlepiej podchodzi taki od CC.
Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki(chyba że BOV którego kupujesz ma pełną regulację, to wtedy wszystko wysterujesz śrubką na BOVie:)).
Wężyk z pociśnieniem ma 4mm, najlepiej podchodzi taki od CC.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
nie posiada regulacji - tak jak wszystkie dwutloczkowce od propera - "calkowicie samoregulowalny"ziuzio pisze:Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki(chyba że BOV którego kupujesz ma pełną regulację, to wtedy wszystko wysterujesz śrubką na BOVie:)).


update; jesli chodzi o wyhamowywanie, to powietrze ktorego jest za duzo - cofa sie z powrotem w kierunku wirnika sprezarki, ktory dosc gwaltownie zmniejsza swoje obroty - tak mi sie przynajmniej wydaje. Z drugiej strony za duzo powietrza wypuszczonego tez nie jest dobre... sprezarka rowniez zwalnia ale mniej gwaltownie

Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2006 9:10 pm przez apac, łącznie zmieniany 4 razy.
Bylo UT, jest Bravo GT.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Szkoda, zawsze jakaś regulacja się przydaje. Ja mam mimo że dwutłoczkowy to jednak regulowany, tylko że pewnie jakiś chiński, ale przynajmniej ładnie wygląda i jak na razie od dłuższego czasu działa
i poza tym tańszy niż u Propera
, choć cena nie gra roli przy takich wynalazkach, ważne jest prawidłowe działanie w każdych warunkach.


-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Zwężkę taką ma tylko UT i nikt nie wie dlaczego. A ilość powietrza jest regulowana właśnie przez dump valve, więc usunięcie tej kryzy jest wskazane.ziuzio pisze:Końcówki na tym króćcu lepiej nie ruszać, bo dzięki niej nie ucieka za dużo powietrza, tylko tyle ile potrzeba aby nie wyhamować sprężarki