turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

czarny
Obserwator
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:23 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zagłębie

turbo

Post autor: czarny »

jak go kupilem to juz tak bylo, nic jeszcze nie grzebalem w jednostce (po mojemu slnik) narazie robilem remont blacharsko-lakierniczy. wydaje mi sie ze powinno odlaczac turbine plynnie jak to ma miejsce w innych wozach
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Masz ten sam problem co ja miałem, zobacz moje posty, albo wal na gg 4670654
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mylisz chyba dwa pojęcia.

1. w żadnym samochodnie nie odcina turbo
2. najczęściej działa czujnik bezbieczeństwa


Ad. 1

Jezeli juz coś "odcina" to Wast Gate. Ma za zadanie utrzymać równe ciśnienie w granicach 0,65 bara a steruje on klapką w wydechu upuszczajac część spalin. Jezeli coś Ci odcina to prawdopodobnie jest to paliwo lub zapłon i dlatego jest o gwałtowne.

Ad. 2

Czujnik bezpieczeństwa działa przy około 0,85 bara. Fabryka ustawiła silnik na 0,65 bara i na takim ciśnieniu się jeździ. Jezeli Ci wskazówka wchodzi na czerwone pole to masz już 0,8 bara. Prawdopodobnie ktoś zwiększył ciśnienie a nie rozłączył odcięcia lub sprzedając założył odciecie.

Najprościej to jest zdjąć te przewody i przejechac się. Bedziesz wiedział czy to jest to.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
czarny
Obserwator
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:23 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: czarny »

dobra ok. jutro to sprawdze
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tylko uwazaj i jak wskazówka przekroczy znacznie czerwone pole i się nie zatrzyma to zwolnij bo coś rozsadzisz. Jezeli ktoś cos ostro zmodyfikowal to moze doładowanie być sporo ponad norme.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

rozsadzić tu chyba raczej nie ale za to tłoki mogą spłynąć do michy szczególnie jak podepta i usłyszy dzwonienie i chcąc zlokalizowac czy to może zawory depnie do końca tam turbo sobie wydmucha swoje 1bar a tłoki przejdą w stan plastyczności :P (to taka bajeczka usłyszana gdzieś w towarzystwie kolegów tuningowców)
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mi akurat rozsadziło łączkę miedzy turbo a rurą idącą do IC
Jeździłem z doładowaniem 1 bar bez szczegółowego sprawdzania skłądu mieszanki i silnik nadal lata
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Hehe mi tą łączke już dwa razy wywalilo. Silniczek po remoncie turbina po regeneracji dmucha 1,2 bar dlatego wywalalało tą rurke. Pojechalem do sklepu z częściami do TIRów (Kamaz Jelcz :evil: ) i kupilem rure z metra ciętą hehe 8) i już dłuższy czas jest ok (jeszcze czasem mimo ze nowe opsaki zdmuchuje mi ja z kolektora dolotowego :shock: )
UT 1,4 Racing
czarny
Obserwator
Posty: 21
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:23 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: czarny »

juz wszystko porobione, teraz jezdzi jak nalezy. wąż od odmy byl popekany, podcisnienie do zaworu upustowego nie podlaczone i zatarta ta przepustnica na turbinie. tylko to spalanie... skonczyla by sie juz ta zima :(
ODPOWIEDZ