dla chcących zmienić IC na większy itp.

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

dla chcących zmienić IC na większy itp.

Post autor: marcin77 »

fajna stronka poglądowa jak wyglądają i gabarytowo różnych modeli IC, pare sztuk nawet podchodzi po UT , mi podoba się najbardziej od sierry cossworth :twisted: , od lanci delta integr. nawet podobny, zresztą patrzyć i szukać :wink:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html
lancia dedra 2.0t
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Re: dla chcących zmienić IC na większy itp.

Post autor: Bini0 »

Ja ostatnio ogladalem IC z cromy, albo tempry czy czegos podobnego (raczej TD) - wysokosc i grubosc taka sama jak seryjny z UT roznu sie natomiast dlugoscia - jest dluzszy o jakies 50 mm tak na oko.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

chyba warto odrazu jakiś duży wpakować :twisted:
lancia dedra 2.0t
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.

Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

Bini0 pisze:Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.

Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
to teoria czy praktyka :?: , chodzi o grubość IC :?:
lancia dedra 2.0t
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"

Jak bedziesz szukal jakiegos konkretnego IC to daj znac bo mam dojscia do roznych takich wynalazkow w dosc ciekawych cenach - potrzebowal bym tylko wymiay i wyprowadzenia jakie cie interesuja
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

będe pamiętał :)
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Bini0 pisze:Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"
a co teoria mówi na temat intercoolera chłodzonego wodą?
lepszy natrysk wody na seryjny IC, czy większy IC bez chłodzenia wodą?

ps. wyczytałem, że ostatni "krzyk mody" to chłodzenie intercoolera rozprężanym dwutlenkiem węgla... :wink:
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Chodzi o wydajnosc zwyklego IC bez dodatkowych systemow chlodzenia.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Bini0 pisze:Chodzi o wydajnosc zwyklego IC bez dodatkowych systemow chlodzenia.
zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...

:roll:
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

A nie mzona zrobic tych 2 rzeczy na raz ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Bini0 pisze:A nie mzona zrobic tych 2 rzeczy na raz ?
wszystko można... :wink:

ale ja się zastanawiam co lepiej?? 8)
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

KYS pisze:zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...
Zmiana IC jest zdecydowanie mniej kłopotliwa i dodatkowo jest w eksploatacji bezobsługowa. Zresztą popatrz na wyczynowe auta: IC króluje prawie niepodzielnie. Jedynie w autach, gdzie konstrukcyjnie nie można zmieścić odpowiednio doużego IC stosuje się natrysk. Chyba, że masz na myśli przerobienie seryjnego IC na chargecooler, ale to również jest dość kłopotliwa modyfikacja.
ODPOWIEDZ