fajna stronka poglądowa jak wyglądają i gabarytowo różnych modeli IC, pare sztuk nawet podchodzi po UT , mi podoba się najbardziej od sierry cossworth , od lanci delta integr. nawet podobny, zresztą patrzyć i szukać
Ja ostatnio ogladalem IC z cromy, albo tempry czy czegos podobnego (raczej TD) - wysokosc i grubosc taka sama jak seryjny z UT roznu sie natomiast dlugoscia - jest dluzszy o jakies 50 mm tak na oko.
Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"
Jak bedziesz szukal jakiegos konkretnego IC to daj znac bo mam dojscia do roznych takich wynalazkow w dosc ciekawych cenach - potrzebowal bym tylko wymiay i wyprowadzenia jakie cie interesuja
KYS pisze:zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...
Zmiana IC jest zdecydowanie mniej kłopotliwa i dodatkowo jest w eksploatacji bezobsługowa. Zresztą popatrz na wyczynowe auta: IC króluje prawie niepodzielnie. Jedynie w autach, gdzie konstrukcyjnie nie można zmieścić odpowiednio doużego IC stosuje się natrysk. Chyba, że masz na myśli przerobienie seryjnego IC na chargecooler, ale to również jest dość kłopotliwa modyfikacja.