Jak podnieść ciśnienie doładowania

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jak podnieść ciśnienie doładowania

Post autor: KYS »

Panowie mam pytanko,z reszta jak zawsze
powiedzcie mi w jaki sposob mozna podnies cisnienie doladowania i do ilu i czy jest to bezpieczne dla silnika.prosilbym o szczegolowy opis jesli oczywiscie mozna.A przy okazji Panowie Wszystkiego najlepszego z okazji Swiat!!!!!! Zycze przedewszystkim Zdrowia bo jak zdrowie bedzie to bedzie mozliwosc z pasja nadal poswiecac sie naszym Turbiakom!!!

---
gorbi
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Na stronce związanej z forum coś znajdziesz ... tak mi sie wydaje

---
stasinek
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Znajdziesz, znajdziesz.

---
mi
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Ciekawy artykul na temat zwiekszenia cisnienia doladowania znajduje sie na stronie http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html

i tutaj:
http://www.astercity.net/~josuch/unoturbo/tuning.html

Regulator cisnienia widac na ponizszym zdjeciu, dochodzi do niego gumowa rurka:


A tutaj widac wpiety w rurkę regulator cisnienia:



Ja mialem wpiety taki trojnik zrobiony z dwoch metalowych rurek:


Z boku metalowej rurki1 była wsunieta i przylutowana metalowa rurka2.
Z boku gumowej rurki zrobiłem dziure takiej wielkosci, zeby mogla przejsc przez nia rurka2. Nastepnie gumową rurką rozciałem, gdzieś do polowy, tak zeby ją można było rozgiąć i wsunąlem do niej trójnik.
Na rurke2 zalozylem długą gumową rurkę i jak chcialem przywrocic cisnienie do seryjnego to wkrecalem w nia srube Taki prosty wynalazek wykonany z elementów, które akurat miałem pod ręką. Zamiast sruby powinien byc podlaczony elektrozawor i wtedy przelacznikiem z kabiny mozna wlaczac wieksze cisnienie.

Uwaga:
Mops jak ustawil za wysokie cisnienie to mu seryjnego BOV'a rozwalilo


Postaram się zrobić kamerą internetową zdjęcia trójnika.

---
MadMar
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Jakie ciśnienie są w stanie utrzymać fabryczne turbinki, a jakie wytrzymuje nie chłodzony dodatkowo silnik?

---
mi
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Panowie dalsze pytania z mojej strony,nie posiadam jeszcze turbiaka ale chcialbym wiedziec,a mianowicie jak sprawdzic ustawienie cisnienia by nie przegiac?Mnie wydaje sie ze przez wskaznik na zegarach,tylko nie wiem czy cisnienie jest juz pokazywane w momecie uruchomienie silnika?i wtedy trzeba regulowac ta srubka w trojniku? ja tak to wiedze.

---
gorbi
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Ciśnienie manometr zaczyna pokazywać dopiero w momencie, kiedy turbina zaczyna ładować (konkretniej - kiedy w układzie dolotowym zaczyna panować nadciśnienie). A to się dzieje dopiero podczas jazdy przy odpowiednim dociśnięciu gazu, oczywiście powyżej pewnych obrotów silnika. Poza tym przy tak małej turbosprężarce nie wydaje mi się, żeby można było tak łatwo przegiąć. Maksymalne ciśnienie jakie potrafi z siebie wycisnąć to ok. 1,5 bara. Takie chwilowe doładowanie raczej nie ma wpływu na żywotność silnika. Gorzej, jeśli ktoś chce zawsze na takim jeździć.

---
murcki
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Moze ten artykul http://www.klubsubaru.pl/TechSzczeg.asp?TechID=11
pomoze w zrozumieniu zasady dzialania turbiny i bedziesz wiedzial dlaczego na postoju turbina nie laduje.
A jak przejedziesz sie uno turbo i poobserwujesz kiedy i jak mocno wychyla sie wskaznik doladowania to wszystko bedzie zrozumiale.

---
MadMar
ODPOWIEDZ