Panowie mam pytanko,z reszta jak zawsze
powiedzcie mi w jaki sposob mozna podnies cisnienie doladowania i do ilu i czy jest to bezpieczne dla silnika.prosilbym o szczegolowy opis jesli oczywiscie mozna.A przy okazji Panowie Wszystkiego najlepszego z okazji Swiat!!!!!! Zycze przedewszystkim Zdrowia bo jak zdrowie bedzie to bedzie mozliwosc z pasja nadal poswiecac sie naszym Turbiakom!!!
---
gorbi
Jak podnieść ciśnienie doładowania
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciekawy artykul na temat zwiekszenia cisnienia doladowania znajduje sie na stronie http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html
i tutaj:
http://www.astercity.net/~josuch/unoturbo/tuning.html
Regulator cisnienia widac na ponizszym zdjeciu, dochodzi do niego gumowa rurka:
A tutaj widac wpiety w rurkę regulator cisnienia:
Ja mialem wpiety taki trojnik zrobiony z dwoch metalowych rurek:
Z boku metalowej rurki1 była wsunieta i przylutowana metalowa rurka2.
Z boku gumowej rurki zrobiłem dziure takiej wielkosci, zeby mogla przejsc przez nia rurka2. Nastepnie gumową rurką rozciałem, gdzieś do polowy, tak zeby ją można było rozgiąć i wsunąlem do niej trójnik.
Na rurke2 zalozylem długą gumową rurkę i jak chcialem przywrocic cisnienie do seryjnego to wkrecalem w nia srube Taki prosty wynalazek wykonany z elementów, które akurat miałem pod ręką. Zamiast sruby powinien byc podlaczony elektrozawor i wtedy przelacznikiem z kabiny mozna wlaczac wieksze cisnienie.
Uwaga:
Mops jak ustawil za wysokie cisnienie to mu seryjnego BOV'a rozwalilo
Postaram się zrobić kamerą internetową zdjęcia trójnika.
---
MadMar
i tutaj:
http://www.astercity.net/~josuch/unoturbo/tuning.html
Regulator cisnienia widac na ponizszym zdjeciu, dochodzi do niego gumowa rurka:
A tutaj widac wpiety w rurkę regulator cisnienia:
Ja mialem wpiety taki trojnik zrobiony z dwoch metalowych rurek:
Z boku metalowej rurki1 była wsunieta i przylutowana metalowa rurka2.
Z boku gumowej rurki zrobiłem dziure takiej wielkosci, zeby mogla przejsc przez nia rurka2. Nastepnie gumową rurką rozciałem, gdzieś do polowy, tak zeby ją można było rozgiąć i wsunąlem do niej trójnik.
Na rurke2 zalozylem długą gumową rurkę i jak chcialem przywrocic cisnienie do seryjnego to wkrecalem w nia srube Taki prosty wynalazek wykonany z elementów, które akurat miałem pod ręką. Zamiast sruby powinien byc podlaczony elektrozawor i wtedy przelacznikiem z kabiny mozna wlaczac wieksze cisnienie.
Uwaga:
Mops jak ustawil za wysokie cisnienie to mu seryjnego BOV'a rozwalilo
Postaram się zrobić kamerą internetową zdjęcia trójnika.
---
MadMar
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie dalsze pytania z mojej strony,nie posiadam jeszcze turbiaka ale chcialbym wiedziec,a mianowicie jak sprawdzic ustawienie cisnienia by nie przegiac?Mnie wydaje sie ze przez wskaznik na zegarach,tylko nie wiem czy cisnienie jest juz pokazywane w momecie uruchomienie silnika?i wtedy trzeba regulowac ta srubka w trojniku? ja tak to wiedze.
---
gorbi
---
gorbi
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciśnienie manometr zaczyna pokazywać dopiero w momencie, kiedy turbina zaczyna ładować (konkretniej - kiedy w układzie dolotowym zaczyna panować nadciśnienie). A to się dzieje dopiero podczas jazdy przy odpowiednim dociśnięciu gazu, oczywiście powyżej pewnych obrotów silnika. Poza tym przy tak małej turbosprężarce nie wydaje mi się, żeby można było tak łatwo przegiąć. Maksymalne ciśnienie jakie potrafi z siebie wycisnąć to ok. 1,5 bara. Takie chwilowe doładowanie raczej nie ma wpływu na żywotność silnika. Gorzej, jeśli ktoś chce zawsze na takim jeździć.
---
murcki
---
murcki
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moze ten artykul http://www.klubsubaru.pl/TechSzczeg.asp?TechID=11
pomoze w zrozumieniu zasady dzialania turbiny i bedziesz wiedzial dlaczego na postoju turbina nie laduje.
A jak przejedziesz sie uno turbo i poobserwujesz kiedy i jak mocno wychyla sie wskaznik doladowania to wszystko bedzie zrozumiale.
---
MadMar
pomoze w zrozumieniu zasady dzialania turbiny i bedziesz wiedzial dlaczego na postoju turbina nie laduje.
A jak przejedziesz sie uno turbo i poobserwujesz kiedy i jak mocno wychyla sie wskaznik doladowania to wszystko bedzie zrozumiale.
---
MadMar