mapa

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

ciemol pisze:tylko ze mi nie chodziło o cisnienie dla oborotów tylko przepływ w lb lub jakiejkolwiek innej jednostce
poza tym co mi po tym cisnieniu jak w kazdym silniku dla roznych turbin to bedzie inaczej
Cisnienie wydechu dla silnika jest takie samo , co innego napedzenie wirnika , dlatego najlepiej smigac badajac na biegach jak laduje i tyle , dobrac turbo mozna na oko sobie , w sumie glownym kryterium i tak jest zeby dalo nam okreslona moc przy danym booscie
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

czyli ze ja mam takie samo cisnienie w 1.4 takie jak Ty w 1.6 i jak jakies tam 4.0? a rozny jest tylko przepływ spalin?
a rozchodzi sie własnie o przepływ przy zadanych obrotach zeby z mapy kompresora stwierdzic kiedy wstaje i ile nadmucha
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm

kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku :twisted: Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

Zibi122 pisze:Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
ale to przyjmujemy ze tyle ile zasysa tyle oddaje, wtedy korzystamy z obliczen na air flow rate, tylko skad wiemy ze tak rzeczywiscie jest?
niby patrzac na screena od devila faktycznie tak jest bo przepływ podany jest tylko jeden a roznia sie tylko wartosci cisnienia, no coz pozostaje tylko cos takiego obrac to i tak tylko teoria a rzeczywistosc to co innego
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 9:17 pm przez ciemol, łącznie zmieniany 1 raz.
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

DeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm

kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku :twisted: Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support :P
zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dzieje
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

ciemol pisze:
DeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm

kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku :twisted: Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support :P
zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dzieje
Nie czaisz = piszesz do garrett tech support to ci wyjasnia , czemu masz miec 200km dla np 4tys (max boost) anizeli 200km dla 7tys obr (max moc) , to jest tak oczywiste ,ze nie ma co tlumaczyc
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

[quote="ciemol"]powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?

skoro dla wyzszych biegów wczesniej zaczyna ładowac, musi osiagac szybciej wymagany przepływ, wie ktos jak to policzyc?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ja to bym proponowal zamknac ten temat i go juz nigdy z ciemolem nie poruszac :twisted:
Pytanie powyzsze jest glupie , poczytaj od poczatku temat , wysnuj wnioski , i przestan meczyc , chyba ze jestes jakims botem wkur*iajacym ludzi :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

jestem botem wkurwiajacym Deb(v)ili :lol:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Temat zamknięty. Jak będa jakies sensowne odpowiedzi to prosze je na PRV, GG czy email i je zamieszcze lub odblokuje wątek.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Zablokowany