Cisnienie wydechu dla silnika jest takie samo , co innego napedzenie wirnika , dlatego najlepiej smigac badajac na biegach jak laduje i tyle , dobrac turbo mozna na oko sobie , w sumie glownym kryterium i tak jest zeby dalo nam okreslona moc przy danym booscieciemol pisze:tylko ze mi nie chodziło o cisnienie dla oborotów tylko przepływ w lb lub jakiejkolwiek innej jednostce
poza tym co mi po tym cisnieniu jak w kazdym silniku dla roznych turbin to bedzie inaczej
mapa
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku
Czyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support 
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silniku


Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
ale to przyjmujemy ze tyle ile zasysa tyle oddaje, wtedy korzystamy z obliczen na air flow rate, tylko skad wiemy ze tak rzeczywiscie jest?Zibi122 pisze:Tak jak juz pisałem. Na podstawie mapy turbiny mozesz okreslić przy jakim przepływie wstanie turbina. Przepływ bez doładowania sobie mozesz policzyc jaki jest. Potem mozesz dodawac doładowanie jak już się podniesie i bedziesz z pewnym prawdopodobieństwem miał info jak wstanie turbo. Zalezy to jeszcze od kształtu kolektora, kanałów itd.
niby patrzac na screena od devila faktycznie tak jest bo przepływ podany jest tylko jeden a roznia sie tylko wartosci cisnienia, no coz pozostaje tylko cos takiego obrac to i tak tylko teoria a rzeczywistosc to co innego
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 9:17 pm przez ciemol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dziejeDeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silnikuCzyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Nie czaisz = piszesz do garrett tech support to ci wyjasnia , czemu masz miec 200km dla np 4tys (max boost) anizeli 200km dla 7tys obr (max moc) , to jest tak oczywiste ,ze nie ma co tlumaczycciemol pisze:zakładajac ze 20lb =200km i tyle ile zassa tyle odda tylko pod wiekszym cisnieniem co w tym wypadku nie ma akurat znaczenia, a czemu nie ma sensu dla ponizej 300km jak od 200 juz cos sie dziejeDeviL pisze:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... T3071R.htm
kukajac tutaj na mape turbiny sadze ,ze dla malego A/R to turbo daje sie dla mocyc jakie tam podane a to dlatego ze 1 bara zapoda jak bedziemy miec juz okolo 200km na silnikuCzyli nie ma sensu dawac do auta , ktore ma ponizej 300km , kto nie czai niech pisze mail do garretta tech support
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
[quote="ciemol"]powiedzcie mi jeszcze jak to jest z przepływem na roznych biegach, wiadomo ze turbo ładuje od roznych obrotow na kazdym biegu inaczej wiec przepływ musi byc tez rozny bo to od niego zalezy kiedy wstaje
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
skoro dla wyzszych biegów wczesniej zaczyna ładowac, musi osiagac szybciej wymagany przepływ, wie ktos jak to policzyc?
wiec jak to jest, pewnie jak i wszystko da sie to policzyc mniej wiecej, ktos ma uzyteczna wiedze w tym temacie?
skoro dla wyzszych biegów wczesniej zaczyna ładowac, musi osiagac szybciej wymagany przepływ, wie ktos jak to policzyc?
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Temat zamknięty. Jak będa jakies sensowne odpowiedzi to prosze je na PRV, GG czy email i je zamieszcze lub odblokuje wątek.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki