mapa

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

DeviL pisze:Surge sie pojawia jak jest wiecej powietrza tloczone niz silnik moze przyjac ,przez co ow powietrze wraca powodujac zakretke wirnika w druga strone, i wlasnie po to sie liczy mapy ,by tego nie doswiadczyc
http://en.wikipedia.org/wiki/Compressor_stall <-- opisane mniej wiecej
surge jest wtedy gdy wirnik tłoczący wypadnie z rezonansu tłoczenia co powoduje rozkręcenie sie wirnika ponad normatywne obroty i natychmiastowy powrót do tłoczenia bo wirnik zwalnia z powodu braku spalin , właśnie te przejścia gwałtowne przyspieszenie oraz wyhamowanie powoduje zazwyczaj uszkodzenie turbiny. najbardziej są na to narażone turbiny takie jak lui napisał
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

wzucam obrazek z wartosciami i wykresem i mam prosbe:

kto mi powie jak sie ma do tego wszystkiego ustawianie obrotow skoro i tak nie wiem odkad bedzie ładowac, jak to jest w wykresami czesci goracej, co znaczy ze np przy 0.8b jest 10lb/min na wydechu i na koncu dlaczego dla roznych turbin (porownywałem GT2056 i GT2252) dla tych ustawien wypluwa te same dane
Załączniki
bez tytułu 2.JPG
bez tytułu.JPG
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jak sie ustawia Vol eff % ? Engine analyzer mi przerobil na 80-160% ,a wiekszosc jak liczy wpisuje srednio 90% po calosci :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Dane nie sa zalezne od turbin. Na podstawie mapy kompresora widzisz jak przwdopodobnie zachowa sie silnik z taka sprezarką.
Na podstawie mapy turbiny czyli czeci goracej widzisz przy jakim przepływie dana sprezarka wstanie na zadane ciśnienie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

DeviL pisze:Jak sie ustawia Vol eff % ? Engine analyzer mi przerobil na 80-160% ,a wiekszosc jak liczy wpisuje srednio 90% po calosci :roll:
VE silnika doładowanego = VE wolnossaka * PR lub jak wolisz
Required VE = (9411 x moc z hamowni x .45 ) / (pojemność w cui x obroty przy jakich masz dana wartość HP ) = X
nastepnie X/PR = sprawnosc w %
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

no ok wstaje np przy 10lb/min od 0,8b i tyle samo potrzebuje przy np 1,5b
a skad ja mam wiedziec jaki mam przepływ spalin i kiedy ona wstaje?
to pewnie ma cos wspolnego z obrotami dlatego pytałem jak ustawianie obrotow przy wyliczaniu ma sie do tego wszystkego
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Wydaje mi się ze i tak zreszta zakładałem że tyle ile silnik zasysa to tyle oodaje bo niby co ma się z reszta stać.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Post autor: szymons1990 »

a ile zasysa??
PGT T25
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660

gdzie:
L -> pojemność silnika w litrach
RPM -> obroty na minutę
VE -> volumetric efficiency (zaraz obliczymy)
Pr -> pressure ratio

według książek różnych autorów (A. Graham Bell, Corky Bell) dla czytania map należy przyjąć poniższe wartości VE:

silnik seryjny 2 zawory na cylinder: 85
silnik seryjny 4 zawory na cylinder: 90
silnik lekko zmodyfikowany*: 93
silnik wyczynowy: 105
*modyfikacja kanałów głowicy, ostrzejsze (ale uliczne) wałki, itp...

dla mapy z flow rate wyrażonej w lb/min należy wynik podzielić przez 14,27
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Post autor: szymons1990 »

ok to juz sie wyjasnia:D
PGT T25
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

Zibi122 pisze:Wydaje mi się ze i tak zreszta zakładałem że tyle ile silnik zasysa to tyle oodaje bo niby co ma się z reszta stać.
oddaje pewnien procent zassanego powietrza bo czesc zuzyta jest do spalania
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

DeviL pisze:Jak sie ustawia Vol eff % ? Engine analyzer mi przerobil na 80-160% ,a wiekszosc jak liczy wpisuje srednio 90% po calosci :roll:
te sprawnosci ktore ludzie wpisuja to sprawnosci bez doładowania, sprawnosci z doładowaniem to wartosci powyzej 100%
popatrz sobie na dane ktore wypluł Ci engine analyzer, bez doładowania masz sprawnosci jak wszyscy, kiedy zaczyna ładowac one stopniowo sie podnosza, on poprostu odrazu to przelicza (zadane doładowanie na sprawnosc) to co ja tam liczyłem to sprawnosci bez boostu, zmieniajac sprawnosci zmienia mi doładowanie potrzebne do uzyskania konkretnej mocy, u Ciebie zmienia sprawnosci przy konkretnym doładowaniu
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

powiedzcie mi jeszcze skad mam znac cisnienie spalin dla konkretnych obrotow zebym wiedział kiedy turbina wstaje
są na to jakies obliczenia czy jakos inaczej to wyglada?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

ciemol pisze:
Zibi122 pisze:Wydaje mi się ze i tak zreszta zakładałem że tyle ile silnik zasysa to tyle oodaje bo niby co ma się z reszta stać.
oddaje pewnien procent zassanego powietrza bo czesc zuzyta jest do spalania
A ta cześć spalona to myślisz ze ma diametralnie inną objetość od tej zassanej?? Po za tym silnik nie spala 100% dostarczonego powietrza i cześć "wydala".
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Wg mnie silnik oddaje wiecej gazu niz go zassa, do cylindra podawana masz mieszanke ktora pozniej jest spalana i zwieksza swoja objetosc
Zablokowany