cisnienie doladowania

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

cisnienie doladowania

Post autor: mouk80 »

Jak/czym regulowac cisnienie doladowania turbiny?
widzialem na zdjeciu ze ktos na jakims wezyku cos zakladal ale co to jest i ktory to weżyk?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Najlepiej na aktuatorze pokrecic , bezpieczniejsze niz MBC , wg mnie
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

ale nie wsyztskie mają regulacje.

a coś mi się dziwnie wydaje że ihi może nie mieć :P
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

rosssssa pisze:ale nie wsyztskie mają regulacje.

a coś mi się dziwnie wydaje że ihi może nie mieć :P
a co to jest aktuator i MBC i gdzie tego szukac?:)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

mouk80 pisze:
rosssssa pisze:ale nie wsyztskie mają regulacje.

a coś mi się dziwnie wydaje że ihi może nie mieć :P
a co to jest aktuator i MBC i gdzie tego szukac?:)
A od czego masz google ? Pozatym jesli nie wiesz co to jest to nie zwiekszaj doladowania , tym bardziej ze predzej wypalisz tloki niz zwiekszysz moc :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

A od czego masz google ? Pozatym jesli nie wiesz co to jest to nie zwiekszaj doladowania , tym bardziej ze predzej wypalisz tloki niz zwiekszysz moc :wink:[/quote]

MBC zamowione :)
Wystarczy do kontroli miec w aucie wskaznik AFR czy jeszcze cos trzeba sprawdzic po zalozeniu?
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

wystarczy wskaznik afr oparty na sondzie szerokopasmowej , wskaznik doladowania i troche wiedzy o bezpiecznych wartościach
generalnie pikus.

ps. zadne auto gułage itp. sie nie nadaja
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

AFR to nie wszystko

AFR=11.5

Obrazek


trzeba by AFR albo lepiej EGT na kazdy cylinder osobno :P

albo miec absolutna pewnosc do rownosci wtryskiwaczy itp
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

nie rozmawiamy tu o sytuacjach patologicznych i awariach wtryskiwaczy
wystrojenie zapewne bylo prawidlowe tylko co ssie zepsuło
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to tylko taki przykład :P
to ma tylko pokazać że bywa i tak :P
awaria akurat podczas strojenia, ja z laptopem siedziałem hehe
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Dobra sonda afr to 1500zl w PL , 750zl w usa , a i tak ktos musi to wystroic :wink: egt 500 wzwyz itd
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

Lui pisze:to tylko taki przykład :P
to ma tylko pokazać że bywa i tak :P
awaria akurat podczas strojenia, ja z laptopem siedziałem hehe
to co bylo powodem ze przy afr 11,5 tłok spłynął?? bo to mnie zaciekawilo..
jak mozesz rozwin temat.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to że 11.5 to AFR średni

na jednym cylindrze najprawdopodbniej niewyrabiał wtryskiwacz i było np. 15 a na reszcie 11

trzeba sprawdzic wydajnosc wtryskiwaczy, ponoc moze sie różnić nawet jak nie są uszkodzone,

gidzieś kiedyś był temat o "wyważaniu" wtryskiwaczy, trzeba sprawdzić wydajność każdego z osobna i stroić z zapasem na ten najsłabszy, a najlepiej z iluś tam wtryskiwaczy wybrać komplet o jednakowej wydajności

oczywiście wszystko może się też zjebać w czasie rzeczywistym jak wtrysk zakleji się jakimś syfem który dolewany jest do polskiej benzyny ;/

jak jest duża różnica to coś z wtryskiem nie tak, ale warto o tym pamiętać, albo trzeba np. greddy Emanage i zrobić poprawki na poszczególne wtryski :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Na fotce wyglada ze tlok pekl , moze spalanie stukowe i wywalilo. Skoro silniki przystosowane na 800km potrafily wywalic tloka przy 220km to coz :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ