MBC typ pressure (mozliwe sterownie przyciskiem z kabiny)

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

MBC typ pressure (mozliwe sterownie przyciskiem z kabiny)

Post autor: Quaki »

Oto wykonane przezmnie MBC typu pressure do fiata uno turbo (zasada dzialnia jest taka sama dla wszytkich autek z turbina) calosc wczoraj zmontowalismy i dziala bardzo fajnie autko szybiej uzyskuje doladowanie
Zasada dzialania jest chyba znana wszytskim jesli nie to po krotce
W srodku obudowy znjaduje sie kulka i sprezynka srubką regulujemy napiecie sprezyny ktora dociska kulke blokujaca przeplym powietrza do westgatea ktory w normalnych warunkach otwiera sie gdy tylko w kolektorze powstanie nadcisnienie w przypadku zastoswania mbc otwiera sie on dopiero gdy cisnienie bedzie wieksze niz naswiona sila napiecia sprezyny
Cena jaka nam wyszla za MBC to 32zl wiec nie drogo sadze ze system z dwoma polozeniami (soft czyli fabryka i hard czyli na MBC )i zmiana z kabiny za pomoca przelacznika elektrycznego mozna by zrobic w granicach 90-100zl (dokladnie nie wiem jak dokonczymy to sie okaze jakie sa dokladne koszta ale sadze ze w tym mozna by sie spokojnie zamknac)
a oto zdjecia ustrojstwa
Obrazek Obrazek Obrazek
Zamontowany jest ten z pierwszego zdjecia ten z 2 i 3 jest bardziej estetyczny ale ma wade jest 20zl drozszy :(
Pozdrawiam
Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Quaki »

Oto nastepny z wynalazkow
czyli MBC-Elektric (czyli mamy normalne MBC z tym ze mamy dwa polozenia ) albo seria (tak jak normalnie autko smiga) albo z udzialem MBC a wyglada to tak
Obrazek
Albo dualny czyli dwa MBC jeden i drugi mozna ustawic przy czym jeden jest ustawiany na mniejsze wartosci pwoiedzmy na wartosc taka zeby kola nie zrywaly przyczepnosci na dwojce a drugi ustawiony jest na MAX co da turbina
i wyglada tak
Obrazek
Oba sa ustwaine z kabiny za pomoca przycisku (przelacznika)
Pozdrawiam
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

instalacja iście hydrauliczna :)
Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Quaki »

No Prawie ale dziala :) i to jest chyba najwazniejsze
Pozdrawiam
szociu
Obserwator
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 2:22 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: szociu »

jakie ceny - zapodam sobie w mojej szkaradzie gtti 8)
g jak gtti :]
Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Quaki »

Rozumiem ze chodzi ci o ten dwu ustawieniowy zreszta to nie wazne powiem
MBC-32zl (w tym drugim sa dwa)
zaworek z allegro 50zl
zlaczki 4zl
Razem to jest 86zl jesli sobie zrobisz sam elektryke jesli nie to musisz doliczyc 25zl (przekaznik + kable + wlacznik +konektory to tak na oko bo nie wiem jakie sa teraz ceny elektryki musialbym sprawdzic)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Jesli sie nie myle jest to zawor do benzyny. Do jakich cisnien daje rade? :?:
Bylo UT, jest Bravo GT.
szociu
Obserwator
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 2:22 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: szociu »

czy mój schemacik ideowy jest ok? tak to ma byc wszystko spięte?


Obrazek

jesli użyty jest zawór do benzyny to powinień wytrzymac do 4 bar
g jak gtti :]
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

szociu pisze:czy mój schemacik ideowy jest ok? tak to ma byc wszystko spięte?
Jesli przy wlaczonym zasilaniu zaworek sie otwiera a przy wylaczonym zamyka to wszystko jest ok. Ja mam dwie mapy na smt i chce zrobic cos takiego, ale z dwoma mbc-ustawione na 2 rozne wartosci cisnien. Bez mbc nie ma jazdy jednym slowem (chocby mial byc ustawiony nawet na seryjne 0,5b) ;) PS: (nie)stety mam 5ty wiec odpada mozliwosc sterowania doladowaniem przez smt :x
szociu pisze:jesli użyty jest zawór do benzyny to powinień wytrzymac do 4 bar
Wystarczy jak da rade do 2 barow :wink:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Quaki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:12 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Quaki »

Dokladnie tak to wyglada dla 1MBC dla dwoch wyglada to tak:
Obrazek
Co do zaworka to tak wlozylem benzynowy bo najtanszy :) i znalalzem do niego przejsciwoki na 1/8 cala mozna by to zrobic i na wezykach ale tak chyba lepiej i pewniej ale jakby ktos chcial to mozna i na wezykach
Co do tego co dzieje sie z zaworkiem to tak przy walczonym sie otwiera a przy braku napiecia zamyka czyli zworek jest noramlnei zamkniety dlatego ten z wyzszym doladowaniem jest przed zaworkiem :)
Pozdrawiam
szociu
Obserwator
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 2:22 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: szociu »

szociu napisał:
jesli użyty jest zawór do benzyny to powinień wytrzymac do 4 bar


Wystarczy jak da rade do 2 barow Wink
wiem że wystaczy w moi wypadku nawet do 1 bara, ktos pytał wczesniej do ilu wytrzymuja to napisałem...
g jak gtti :]
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

szociu pisze: wiem że wystaczy w moi wypadku nawet do 1 bara, ktos pytał wczesniej do ilu wytrzymuja to napisałem...
Zle mnie zrozumiales. Napisalem, ze w moim przypadku wystarczy jak wytrzyma max 2 bary, a za info dziekuje:)
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

i po co to wszystko?

Mnie brakuje mocy cały czas nawt jak wskazówka opiera sie o zero ale z drugiej strony :D
Mam MBC z NOVITECA i jest ono bardzo duże a jednak non stop rozkrecone na max :D
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

A robil ktos z was dyno przed i po montazu ,zeby miec poglad jaka roznice daje MBC ? Kiedys sam sie tym podniecalem ,ale ponoc jest to sprzeglo killer :(
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

KFAS pisze:i po co to wszystko?

Mnie brakuje mocy cały czas nawt jak wskazówka opiera sie o zero ale z drugiej strony :D
Mam MBC z NOVITECA i jest ono bardzo duże a jednak non stop rozkrecone na max :D
podlej pan paliwo to zobaczysz :P

mnie sie dzisiaj odkrecil mbc bo nie dokrecilem sruby kontrujacej - nic auto nie jechalo :?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ