ciśnienie oleju

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

ciśnienie oleju

Post autor: hz10 »

witam
tak więc po złożeniu wszystkiego pojawił sie problem z ciśnieniem na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku . tzn zaczyna mrygać ciśnienie oleju przy ok 800 obr. czy dobrze myśle że winna temu jest turbina tzn. wyczytałem gdzieś w necie że przed t3 powinna być śruba kalibracyjna fi 1.5mm . dodam że na orginalnej turbinie nie było mowy o zapalaniu sie ciśnienia do tego stopnia że ciśnienie gasło od kręcenia rozrusznikiem
pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jest mozliwe ze cisnienie z tego powodu spadło. Na StreetRacing jest taki watek i tam własnie pisali o tym. Mozesz jeszcze zwiekszyć cisnienie oleju poporzez wlozenie podkładki pod spręzynę w pompie oleju.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

tak ale na wolnych obrotach i tak ten zawór jest zamknięty :wink: czy orietujesz sie jakie powinno być ciśnienie przy 3tyś?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Srednio powinno byc okolo 1 bar per 1tys obr , u mnie na zimnym jak odpalam to mam 6 bar (1-1.5k obr) , jak sie nagrzeje to spada do jakis 1.1 bar przy 800obr +/-50 . Przy 3tys obr mam 2.8-3bar cisn oleju jak jade :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

no to u mnie jest coś zjebane :evil: na wolnych to jak pisałem, na gorącym oleju pokazuje 2 do 3 atm przy wysokich obrotach :roll: widze że nie obędzie sie bez podłączenia "pewnego" czujnika bo nie chce zajechać silnika świerzo po modach i takiej ilości włożonej pracy :wink:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jesli jednak to nie wina wskaznika , to polecam sprawdzic pompe oleju bo na jakies 90% mogla pasc , jak nie pompa to niestety gorzej bedzie
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

niestety ale szewc w dziurawych butach chodzi :oops: i nie ma kiedy sprawdzić. co do stanu silnika to wszystko było mierzone po rozebraniu i wyszło nominał :wink: natomiast pamiętam że ciśnienie maksymalne wg wskaźnika max jest takie samo przed jak i po rozbiórce :roll:
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje :lol: ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany :lol:
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje :lol: ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany :lol:
nie wiem skąd Wy bierzecie takie dane bo Ja trzymam orginalną książek serwisową do uno (robi się w aso) i napisane jest jak byk, że ciśnienie robocze w temperaturze 100 stopni powinno zawierać się w granicy
3,43-4,90
nic tu nie pisze o wolnych obrotach itp. a tym bardziej nie ma jakiegoś stopniowania przy jakich obrotach jakie powinno być.....


dane dotyczą silnika 1116, 1372 i.e. , 1372 turbo i.e.

PODSTAWA TO PODPIĄĆ ZWYKŁY MANOMETR I SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE
DLA ZUPEŁNEJ PEWNOŚCI
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Kazde auto ma inne cisn olejy, np fiat coupe turbo do 3 bar , wskaznik w pgt tez do takiej wartosci jest :wink: U mnie np na zimnym jak odpalam to zaczyna zabawe od 6 barow , a konczy na 1 barze jak sie nagrzeje (bieg jalowy) :D
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:Kazde auto ma inne cisn olejy, np fiat coupe turbo do 3 bar , wskaznik w pgt tez do takiej wartosci jest :wink: U mnie np na zimnym jak odpalam to zaczyna zabawe od 6 barow , a konczy na 1 barze jak sie nagrzeje (bieg jalowy) :D

ale to że skala jest do 3barów nie znaczy że więjce nie na pompuje :lol:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

KFAS pisze:
hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje :lol: ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany :lol:
nie wiem skąd Wy bierzecie takie dane bo Ja trzymam orginalną książek serwisową do uno (robi się w aso) i napisane jest jak byk, że ciśnienie robocze w temperaturze 100 stopni powinno zawierać się w granicy
3,43-4,90
nic tu nie pisze o wolnych obrotach itp. a tym bardziej nie ma jakiegoś stopniowania przy jakich obrotach jakie powinno być.....


dane dotyczą silnika 1116, 1372 i.e. , 1372 turbo i.e.

PODSTAWA TO PODPIĄĆ ZWYKŁY MANOMETR I SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE
DLA ZUPEŁNEJ PEWNOŚCI
te dane które podałem pochodzą z MANOMETRU :wink: i dotyczą mojego silnika
ODPOWIEDZ