1.3T a 1.4T

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

1.3T a 1.4T

Post autor: David_KRK »

Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post tutaj :)

Szukam informacji o różnicach między tymi silnikami. Przekopałem się przez archiwum i trochę znalazłem, ale nie za wiele. Szczególnie interesuje mnie czy wymiary zewnętrzne się dużo różnią (silników i skrzyń - patrzę pod kątem wsadzenia takiego silnika do CC, wiem że 1.3T da się upchnąć, o 1.4T jeszcze nic nie znalazłem).

Druga kwestia, czy np. głowica z 1.3T da się założyć na blok 1.4T (ew. odwrotnie - blok 1.3T i czapka 1.4T) i czy skrzynie są zamienne? Jak z resztą osprzętu? Znalazłem już na forum, że kolektory wydechowe da się podmienić, chociaż są małe różnice w kształcie kanałów.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Poszukaj, było dużo o różnicach 1.3T i 1.4T:). Ogólnie da się pokombinować między tymi silnikami, ale z głową:).
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Skrzyń i głowic nie da się zamieniać.
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

Sorry, ale czy z tego można wywnioskować czy 1.4T ma wymiary zewnętrzne większe niż 1.3T? Albo czy da się pożenić głowicę jednego z blokiem drugiego? Czy może przełożyć skrzynki?
Dane katalogowe 146.A2.000, 146.A2.246, 146.A8.000 i 146.A8.046 sobie już znalazłem.

--> ziuzio, znalazłem wątek o różnicach między 1.3T i 1.4N/A, kombinacjach z układem korbowo-tłokowym i głowicami, ale jak ma się do tego 1.4T??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.

Jeżeli nie zależy Ci na sterowaniu skrzyni, to 1.3T wczesny(do końca 87r.), 1.3T późniejszy(do 90r.) oraz 1.4T mają zamienne skrzynie(choć przełożenia i sprzęgła trzeba wtedy dobierać dobrze:)).

Silniki 1.4T i 1.4n/a są bardzo zbliżone, można między nimi zamienić głowice, choć róznią się takim detalem jak mocowanie termostatu czy średnicami zaworów(wydechowe mniejsze o 1mm w n/a) albo jeszcze mocowaniem czujnika spalania stukowego.
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

Dzięki wielkie. Wygląda że najlepiej spróbować wepchnąć pod maskę całe 1.4T z orginalnym osprzętem i skrzynką. Skoro 1.3T wkładają to ten też powinien wejść. Jak będą problemy z domknięciem maski to ewentualnie kombinacje z dolotem z 1.3T...

A tak z innej beczki... 1.4T też tak łatwo podkręcić w okolice 150KM jak 1.3T?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

1,4t chyba nawet łatwiej bedzie wsadzić ponieważ kol ssący zajmuje mniej miejsca niż w 1,3T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

ziuzio pisze:Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.
Zibi122 pisze:1,4t chyba nawet łatwiej bedzie wsadzić ponieważ kol ssący zajmuje mniej miejsca niż w 1,3T
No to jak z tymi kolektorami??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

Na fotkach wyglądają prawie identycznie ;)
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

1.4 ma bardziej aerodynamiczny kolektor pozatym nie widze zbytnich zmian (to dla tego 1.4 jest szybsze
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W 1.3T kolektor jest wyższy, ale bardziej 'zwarty' do silnika, w 1.4T jest niższy - bardziej położony i zajmuje więcej miejsca wokół silnika.
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

ziuzio pisze:W 1.3T kolektor jest wyższy, ale bardziej 'zwarty' do silnika, w 1.4T jest niższy - bardziej położony i zajmuje więcej miejsca wokół silnika.
A jakie sa różnice miedzy silnikiem 1.4T w uno, a tym w punto GT?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Inna elektronika(zapłon i wtrysk już są obsługiwane jednym kompem), inny dolot i inna turbosprężarka. Dół silnika i głowica z wałkiem rozrządu taka sama.
ODPOWIEDZ