Szukam informacji o różnicach między tymi silnikami. Przekopałem się przez archiwum i trochę znalazłem, ale nie za wiele. Szczególnie interesuje mnie czy wymiary zewnętrzne się dużo różnią (silników i skrzyń - patrzę pod kątem wsadzenia takiego silnika do CC, wiem że 1.3T da się upchnąć, o 1.4T jeszcze nic nie znalazłem).
Druga kwestia, czy np. głowica z 1.3T da się założyć na blok 1.4T (ew. odwrotnie - blok 1.3T i czapka 1.4T) i czy skrzynie są zamienne? Jak z resztą osprzętu? Znalazłem już na forum, że kolektory wydechowe da się podmienić, chociaż są małe różnice w kształcie kanałów.
Sorry, ale czy z tego można wywnioskować czy 1.4T ma wymiary zewnętrzne większe niż 1.3T? Albo czy da się pożenić głowicę jednego z blokiem drugiego? Czy może przełożyć skrzynki?
Dane katalogowe 146.A2.000, 146.A2.246, 146.A8.000 i 146.A8.046 sobie już znalazłem.
--> ziuzio, znalazłem wątek o różnicach między 1.3T i 1.4N/A, kombinacjach z układem korbowo-tłokowym i głowicami, ale jak ma się do tego 1.4T??
Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.
Jeżeli nie zależy Ci na sterowaniu skrzyni, to 1.3T wczesny(do końca 87r.), 1.3T późniejszy(do 90r.) oraz 1.4T mają zamienne skrzynie(choć przełożenia i sprzęgła trzeba wtedy dobierać dobrze:)).
Silniki 1.4T i 1.4n/a są bardzo zbliżone, można między nimi zamienić głowice, choć róznią się takim detalem jak mocowanie termostatu czy średnicami zaworów(wydechowe mniejsze o 1mm w n/a) albo jeszcze mocowaniem czujnika spalania stukowego.
Dzięki wielkie. Wygląda że najlepiej spróbować wepchnąć pod maskę całe 1.4T z orginalnym osprzętem i skrzynką. Skoro 1.3T wkładają to ten też powinien wejść. Jak będą problemy z domknięciem maski to ewentualnie kombinacje z dolotem z 1.3T...
A tak z innej beczki... 1.4T też tak łatwo podkręcić w okolice 150KM jak 1.3T?
ziuzio pisze:Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.
Zibi122 pisze:1,4t chyba nawet łatwiej bedzie wsadzić ponieważ kol ssący zajmuje mniej miejsca niż w 1,3T
ziuzio pisze:W 1.3T kolektor jest wyższy, ale bardziej 'zwarty' do silnika, w 1.4T jest niższy - bardziej położony i zajmuje więcej miejsca wokół silnika.
A jakie sa różnice miedzy silnikiem 1.4T w uno, a tym w punto GT?
Inna elektronika(zapłon i wtrysk już są obsługiwane jednym kompem), inny dolot i inna turbosprężarka. Dół silnika i głowica z wałkiem rozrządu taka sama.