kapitalka i swap UT->U

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

longquan
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:37 am

kapitalka i swap UT->U

Post autor: longquan »

Ostatnio rozmyślam żeby cos z moim uniakiem zrobić po zimie, jezdzi się wyśmienicie jednak rdza to rdza i pojawia się gdzieniegdzie.

pierwsza możliwość to renowacja ale ceny za kompletną renowację (blacha+lakier) krzyczą mi ~4000-5000zł i też nie gwarantują że za pare miesiecy cos zacznie sie sypać
natomiast sugerują mi wszędzie inne rozwiązanie - wyszukać jakiegoś uniaka z zajechanym silnikiem lub inną poważną awarią (rocznik np. 2000), kupić go i przełożyć do niego cały osprzęt z UT (silnik zawieszenie itp)
Teraz mam pytanie do Was. Jak to jest z realizacją tego pomysłu - czy wszystkie graty z mojego UT (1.3 '90) będą pasowały bez większych problemów do budy UNO z roku powiedzmy 2000-2002 ? Czy buda z UT w ogóle różni sie od standardowego Uno?

Czy jak znajde egzemplarz z działającą klimą to jest możliwość przełożenia czy nie ?
Autko jest na tyle super, że na 250% zostaje jako drugie auto, już się zakochałem ;D Dlatego chciałbym przedłużyć mu trochę żywot nie wyrzucając kasy na ratowanie starej już budy?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jest możliwa przekładka. Wszystko pasuje lub poprostu trzeba przekrecić np mocowanie przepływki itd.

Moze prakowac np wspawanych w pas gwintów do mocowania IC i chłodnicy oleju ale to nie problem bo daje się nakretke z dużą podkladką i jest oki.

Tylko znajdz teraz uno 3d z tego rocznika z zajechanym silnikiem w dobrej cenie. Ja planuję kupić samą karoserję od koleci co rozbierają na czesci furki. Koleś za dobra nude krzyknął mi 400-600 żł jak bedzie w dobrym stanie. Wtedy dajesz do zrobienia wszystko a potem przekładasz. Jedyny problem a moze i nie to nr nadwozia.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

kolega ma uniaka z 2000 roku made in poland i niestety wygląda tak samo jak mój z 90r :lol:
longquan
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:37 am

Post autor: longquan »

ogolnie sytuacja wyglada tak ze zlomujemy starego uniaka a nowego rejestrujemy

plusem dodatnim jest to ze po takim zabiegu mamy uno turbo z rokiem produkcji 2000 co jest ogolnie dosc niespotykane =]

plusem ujemnym jest to ze znow trzeba stac w kolejkach w urzedzie aby przerejestrowac

... a co z tą klimą ? da ją podlaczyc do silnika z UT ?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tylko 1,4 N/A miało klime i raczej nie dasz rady tego połązyć choć trzeba by to obejrzeć dokładnie jak już bedą silniki na wierchu.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Ja widzialem we Wloszech wersje 1,4UT z kilma seryjna wiec musi byc jakas mozliwosc zmontowania tego.
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Patrząc w katalog fiata to nie ma w UT klimy.
W N/A jest pompa która napędzana jest paskiem z koła zamachowego na wale.
Załączniki
Klima w 1,4 N/A
Klima w 1,4 N/A
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

W opcji wychodzila klima.
Załączniki
UT.jpg
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Jedyny problem a moze i nie to nr nadwozia.
kupujesz bude z papierami a swoja zlomujesz.. Nie namawiamy przeciez tutaj na forum nikogo do zabawy w kowala ;]
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
longquan
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:37 am

Post autor: longquan »

no to mam całą zimę na szukanie budy ~2000 roku :)

macie pojecie gdzie najlepiej szukac? i rozumiem ze lepiej unikach karoserii polskiej produkcji ?
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Ja mam ładną bude mk2 do sprzedania :)
jest po blacharce w 80 %

tanio ją oddam :) jest co prawda 1990 rok ale raczej te z 2000 wyglądają tak samo :)
Obrazek
longquan
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:37 am

Post autor: longquan »

raczej zalezy mi na takiej z rocznika bardziej wspolczesnego

pomijajac ogolny stan, autko robi się rok produkcji 1990->2000 ;)
a UT z rocznika 2000 to jeszcze nie widzialem :D
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

jezeli masz rodzine w Ameryce południowej to napewno kupisz coś w okolicy 2000 roku ba nawet 2005 , ale w naszym kraju buda z okolicy 2000 roku bedzie napewno polska . Zycze owocnych poszukiwań na nowy rok 8)
Obrazek
ODPOWIEDZ