Jakie turbo do 1,5 ??

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Jakie turbo do 1,5 ??

Post autor: LukasJuve »

Poczętek tematu http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=1106
Zibi122



Jak z wydajnością tej z Uno 1,3?
Potrzebuję do silnika 1,5 do max 0,5 bara. Nie chciałbym żeby za wcześnie ładowała a w górze nic.
Masz może jakieś foto tej sprężarki z Uniaka?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

w uno 1.3 można było bez problemu jezdzić na ciśnieniu 0,8 bara od początku do końca, nawet na 1.1 bara zdażało mi się go wkręcać do ponad 7tyś i trzymało ciśnienie

przepływ dla 1.3 przy 0,8 bara i dla 1.5 przy 0,5 bara będzie podobny

fotki mogę jakieś zrobić, a do jakiego to silnika ma być?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Post autor: LukasJuve »

Civic D15B7
W 1,3 przy 0,8bara od jakich obrotów był pełen boost?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

To jest 1.5 vtec 90km seria ? Jesli tak to kiedy przelacza ci rozrzad (ile obr) ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Post autor: LukasJuve »

D15B7 jest bez VTECa 101KM w serii, na pełnym wtrysku.
90KM ma D15Z1 lub D15Z3 VTEC-E (taki ekonomiczny VTEC).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

LukasJuve pisze:Civic D15B7
W 1,3 przy 0,8bara od jakich obrotów był pełen boost?
przy 3tyś


tak właśnie myślałem że to honda.... jutro dam fotki
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Post autor: LukasJuve »

Z opisu wynika że jest do regeneracji - ma luz poprzeczny!
Ale nie chodzi mi o ideał, byle trochę pochodziła i była w naprawdę dobrej cenie.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Wydaje mi się ze ta z 1,3T bedzie za mała do tego 1,5. T25 była by raczej lepsza. polecam poczytać www.streetshadows.pl tam kolesie robią własnie praktycznie same hondy.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

tak to mniejwiecej wygląda

IHI VL5(z 1.4 racing), IHI RHB5 (z 1.3) i T25 (p605 2.0 turbo)

Obrazek


bliżej

IHI z 1.4

Obrazek


IHI z 1.3

Obrazek

no to ihi z 1.3 ma malutki luz poprzeczny, luz jest nawet mniejszy niż w t25 która jest po regeneracji....

problem jest w pękniętej flanszy...

Obrazek


ale dobry spawacz przyspawa flanszę w stylu T25 i wtedy będziesz mógł pozniej wymienić na T25 czy T28 albo i IHI VL5 jak będziesz chciał więcej dmuchać :)

Obrazek


a żeliwo spawają, i to właśnie w hondach bo przecież nisko budżetowe projekty mają kolektory właśnie z jakiegoś 1.5 z przyspawaną flanszą pod turbo :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Z tego co slyszalem , najlepiej zeliwo spawaja w Gliwicach ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Post autor: LukasJuve »

Jak wielkościowo i możliwościami odpowiada IHI RHB5 z KKK K03?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Mocowo k03 180-190km , laduje wczesnie i konczy kolo 5tys zabawe :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
LukasJuve
Obserwator
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 29, 2006 6:01 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław

Post autor: LukasJuve »

Chwila ale gdzieś znalazłem że k03 jest wydajniejsza od IHI VL2 a na dodatek wiele osób jeździ na k03 i nie narzeka że nie wyrabiają do końca.
No chyba że mówimy o pracy w okolicach 1 bara.

Podsumowując - Silnik D15B7 1,5 16V 101KM w serii,
- turbina ma ładować 0,45 do góra 0,5 bara i nic więcej
- ma utrzymać to ciśnienie do końca czyli do ok 7krpm

Pytanie: czy IHI VL2 z Uno 1,3T wystarczy? Jeśli nie to jaka?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No nie wiem , ja sobie wyliczylem ze u mnie T3 moze ladowac 1.2 bara od 4 do 6.5k obr , potem spada do 1 bara :twisted: K03 , zrobi chopke i tyle
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ