"zatykanie silnika"

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

"zatykanie silnika"

Post autor: chemmist »

Witajcie!
Od czasu do czasu występuje u mnie dziwny problem, najczęściej na piątym biegu przy wyższej prędkości jak wdepnę gaz do końca i widzę na wskaźniku jak ciśnienie doładowania leci do 1,5 bara i nagle następuje jedno dwa mocne szarpnięcia jakby silnik się zatkał, dławił, nie wiem co to jest, ostatnio natomiast chciałem wyprzedzić samochód, i zredukowałem z 4 do 3 i wcisnąłem pedał gazu do końca i znowu jak turbina doładowałą to tak samochodem szarpneło ze mało nie walnąłem łbem w szybe przednią, co to moze być?? :roll:
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Co do walenia głową w szybe to trzeba pasy zapinac ;)

A czy ty filtr paliwa ostatnio wymieniałeś??
Bo może chce dolać a nie możee i coś się krzaczy
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

rosssssa pisze:Co do walenia głową w szybe to trzeba pasy zapinac ;)

A czy ty filtr paliwa ostatnio wymieniałeś??
Bo może chce dolać a nie możee i coś się krzaczy
pasy zapinam zawsze, filtr paliwa wymieniony jakieś 5 tys km temu
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

Zibi122 pisze:Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.
mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

chemmist pisze:mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
Ja nie wiem czy to tak dokońca poprawinie.
Tak jak Ci mówiłem. U mnie przy maks gazie łapie dwie ostatnie kreski na zielonym czyli koniec skali.

A sprawdź z kimś co pokazuje AFR wtedy, gdy zaczyna szarpać.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

rosssssa pisze:
chemmist pisze:mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
Ja nie wiem czy to tak dokońca poprawinie.
Tak jak Ci mówiłem. U mnie przy maks gazie łapie dwie ostatnie kreski na zielonym czyli koniec skali.

A sprawdź z kimś co pokazuje AFR wtedy, gdy zaczyna szarpać.
co do naszej rozmowy o wałku dziś wymieniłem uszczelke pod deklem i obejrzałem wałek, wygląda ok, chyba na trzeciej krzywce są jakieś minimalne zadrapania, ledwo wyczuwalne pod paznokciem, u ciebie jak to było zjechane? masz jakieś fotki?
Obrazek
Obrazek
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Panie :shock:

ten wałek to siem od razu nadaje do wymiany.

Wałek powinien mieć okrągłe obie strony.
A ten od razu widać że jest zaostrzony.
A to przytarcie też jest podejrzane.

Wymień wałek i prze regulacji zaworów wymień wszystkie płytki a nowe.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

rosssssa pisze:Panie :shock:

ten wałek to siem od razu nadaje do wymiany.

Wałek powinien mieć okrągłe obie strony.
A ten od razu widać że jest zaostrzony.
A to przytarcie też jest podejrzane.

Wymień wałek i prze regulacji zaworów wymień wszystkie płytki a nowe.
wałczyłem ze swiatłem bo słońce sie odbijało w wałku :D wyglada tylko jakby był tak ostry w rzeczywistości ta krzywka nie różni się od innych jeżeli o to ci chodzi
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A masz może fotki wszystkich kszywek??

bo jak wsyztskie tak wyglądają to nie dobrze.

Jak tak ją masowałeś palcem :lol: to czułeś że jest ostra czy gładka i okrągła??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

rosssssa pisze:A masz może fotki wszystkich kszywek??

bo jak wsyztskie tak wyglądają to nie dobrze.

Jak tak ją masowałeś palcem :lol: to czułeś że jest ostra czy gładka i okrągła??
raczej gładkie, bez kantów

jak możecie to zerknijcie na fotki wałka które zrobiłem
linka
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

rosssssa ma rację - brakuje kawałka krzywki, ale nie jest to 100% przyczyną szarpania.
Masz UT czy PGT?? Niezależnie które masz, to przy doładowaniu 1.5bara(masz jakiś MBC, czy może WG się przycina?) w peaku, bez korekcji składu mieszanki, na seryjnej elektronice, będzie przerywać; bo najprawdopodobniej mieszanka robi się za uboga:|.
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

Ja mam to samo co chemmist.Dlaczego takie ciśnienie też bardzo niewiem.Przy pełnym gazie szarpnie ze dwa razy i dopiero pociągnie...Byłem nawet w servisie i nic nie wiedzą na ten temat(ŁOSIE).

Co do doładowania to myślałem że seryjny zegar żle pokazuje,ale mam kumpla z nissanem200sx i ma dodatkowy zegar którego mi użyczył.Przy pełnym gazie doładoawanie czały czas na poziomie 1.35-1.45bara a wpiku nawet 1.6(na seryjnym zegarze skali brakuje)Sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia i wszystko ok..A przecież wPGT komputer ssteruje doładowaniem??!!??Faktem jest że troche go dusi przy tym doładowaniu,czuć jak wskazówka przekroczy powiedzmy 1.2bara autko zachowuje sie jakby ciągnął przyczepke!!!!!!
Dla mnie to jest zakrecone.

Rosssa zasmakowałeś tego szarpanie w moim wozie i domyślam sie że chemmist ma to samo....
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

jezdzenie na takim doładowaniu bez strojenia i większej turbiny jest bez sensu, ciśnienie rośnie ale auto wcale szybciej nie jedzie....

WG sie pewnie zaciął spróbuj poruszać
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

chemmist pisze:
co do naszej rozmowy o wałku dziś wymieniłem uszczelke pod deklem i obejrzałem wałek, wygląda ok,

walka to ty tam prawie nie masz :cry:
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ODPOWIEDZ