Witajcie!
Od czasu do czasu występuje u mnie dziwny problem, najczęściej na piątym biegu przy wyższej prędkości jak wdepnę gaz do końca i widzę na wskaźniku jak ciśnienie doładowania leci do 1,5 bara i nagle następuje jedno dwa mocne szarpnięcia jakby silnik się zatkał, dławił, nie wiem co to jest, ostatnio natomiast chciałem wyprzedzić samochód, i zredukowałem z 4 do 3 i wcisnąłem pedał gazu do końca i znowu jak turbina doładowałą to tak samochodem szarpneło ze mało nie walnąłem łbem w szybe przednią, co to moze być??
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.
Zibi122 pisze:Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.
mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
chemmist pisze:mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
Ja nie wiem czy to tak dokońca poprawinie.
Tak jak Ci mówiłem. U mnie przy maks gazie łapie dwie ostatnie kreski na zielonym czyli koniec skali.
A sprawdź z kimś co pokazuje AFR wtedy, gdy zaczyna szarpać.
co do naszej rozmowy o wałku dziś wymieniłem uszczelke pod deklem i obejrzałem wałek, wygląda ok, chyba na trzeciej krzywce są jakieś minimalne zadrapania, ledwo wyczuwalne pod paznokciem, u ciebie jak to było zjechane? masz jakieś fotki?
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Wałek powinien mieć okrągłe obie strony.
A ten od razu widać że jest zaostrzony.
A to przytarcie też jest podejrzane.
Wymień wałek i prze regulacji zaworów wymień wszystkie płytki a nowe.
wałczyłem ze swiatłem bo słońce sie odbijało w wałku wyglada tylko jakby był tak ostry w rzeczywistości ta krzywka nie różni się od innych jeżeli o to ci chodzi
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
rosssssa ma rację - brakuje kawałka krzywki, ale nie jest to 100% przyczyną szarpania.
Masz UT czy PGT?? Niezależnie które masz, to przy doładowaniu 1.5bara(masz jakiś MBC, czy może WG się przycina?) w peaku, bez korekcji składu mieszanki, na seryjnej elektronice, będzie przerywać; bo najprawdopodobniej mieszanka robi się za uboga:|.
Ja mam to samo co chemmist.Dlaczego takie ciśnienie też bardzo niewiem.Przy pełnym gazie szarpnie ze dwa razy i dopiero pociągnie...Byłem nawet w servisie i nic nie wiedzą na ten temat(ŁOSIE).
Co do doładowania to myślałem że seryjny zegar żle pokazuje,ale mam kumpla z nissanem200sx i ma dodatkowy zegar którego mi użyczył.Przy pełnym gazie doładoawanie czały czas na poziomie 1.35-1.45bara a wpiku nawet 1.6(na seryjnym zegarze skali brakuje)Sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia i wszystko ok..A przecież wPGT komputer ssteruje doładowaniem??!!??Faktem jest że troche go dusi przy tym doładowaniu,czuć jak wskazówka przekroczy powiedzmy 1.2bara autko zachowuje sie jakby ciągnął przyczepke!!!!!!
Dla mnie to jest zakrecone.
Rosssa zasmakowałeś tego szarpanie w moim wozie i domyślam sie że chemmist ma to samo....