niskie cisn oleju

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

niskie cisn oleju

Post autor: DeviL »

Co powoduje spadek cisn oleju i miganie kontrolki ? Jakies podejrzenia mam , ale napiszcie co wiecie w tym temacie
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

kiepski stan wału/panewek... może jakiś syf w układzie
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lui pisze:kiepski stan wału/panewek... może jakiś syf w układzie
I co wtedy trzaby zrobic ? Przeszlifowac wal ? Eh niby na jalowcu cisn spoko ,ale pod obciazeniem po chwili robi sie lipa . Myslalem tez ze moze pompa oleju cos nie teges
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jaki masz olej??
Pompa tez ma znaczenie ale ja bym stawiał na panewki
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

motul turbolight 4100 10w40 , panewki byly zmieniane 60km temu , hmm
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

O ostro dawałeś przez ten okres 60 tyś??

Jakie te ciśnienia sa?? Na rozgrzanym itd
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Heh osoba u ktorej robilem woz (mister godula) shamowal woz , ja nie upalalem , mowilem ,ze zmienione sa panewki , pierscienie itd , ale coz , ja nie mam 30 lat dosw w tuningu i mechanice :lol: , a przebieg po remoncie wynosi 60km a nie 60 tys , na jalowcu zimnym 2-2.5 bar , jak sie nagrzeje to kolo 1 bara , przy 4tys obr 4-4.5 bar , wyzej nie patrzylem , jadac srednio 2tys obr to kolo 1.5-2 bary , lekko muskajac gaz. Jak obroty spadaja do 1tys to zapala sie kontrolka oleju
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Hmm

Sprawdz na czujniku mechanicznym a nie na elektronicznym.

Moga być przekłamania.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Tak jak pisze Zibi, sprawdź na mechanicznym wskaźniku dla pewności.
Druga sprawa to czy czujnik od kontrolki jest od tych zegarów co masz czy od silnika który masz pod maską(niby tylko sterowanie żarówką, ale jednak róznie bywa:|)?? Spróbuj zamontować oryginalny czujnik do kontrolki:).
Poza tym wskazania ze wskaźnika czujnika ciśnienia są raczej w porządku, szukałbym winy w czujniku od kontrolki:).



PS.Jeżeli panewki, pierścienie i cała reszta robiona była w 'ASO Frey', to bez rachunków na te części(lub jak ich sam nie dostarczyłeś:)), to nie licz w 100% że są one zrobione...;).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Dodam jeszcze ze w UT czujniki od kontrolki zapalają się dopiero przy 0,3 bara
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A ja bym zaczął od wymiany oleju.

Bo 10w40 w ogóle sie nienadaje do turbo :? i nie patrzył bym na to że to MOTUL
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Bo 10w40 w ogóle sie nienadaje do turbo
To co się nadaje? Bo ja mam Mobil RS półsyntetyk 10w40 właśnie i pierwszy raz widzę, że zły..
UT 1.3 T 88'
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Olej do Turbo powinnien mieć wyżzy drugi parametr.
czyli 50 lub 60

A jest to związane z tym że olej przepływający przez turbine pracuje w ekstremalnych warunkach i bardzo wysokich temp.

A przy parametrze 40 film olejowy przy mocnym katowaniu sie potrafi zerwać i wtedy się turbawka przyciera.

Nie wiem jak ze stosowaniem półsyntetyków do turbo, ale stosowanie np. 0w-30 to kill dla turbiny.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Mysle ,ze wskaznik pokazuje dobrze cisnienie , a jak zapala sie kontrolka oleju to niekiedy normalnie gasnie woz. Co do oleju , to wg ksiazki polecaja 15w40 polsyntetyk .
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

DeviL pisze:Heh osoba u ktorej robilem woz (mister godula) shamowal woz , ja nie upalalem , mowilem ,ze zmienione sa panewki , pierscienie itd , ale coz , ja nie mam 30 lat dosw w tuningu i mechanice :lol: , a przebieg po remoncie wynosi 60km a nie 60 tys , na jalowcu zimnym 2-2.5 bar , jak sie nagrzeje to kolo 1 bara , przy 4tys obr 4-4.5 bar , wyzej nie patrzylem , jadac srednio 2tys obr to kolo 1.5-2 bary , lekko muskajac gaz. Jak obroty spadaja do 1tys to zapala sie kontrolka oleju
panewek sie nie dociera jak juz dotrzesz to je mozesz wyrzucic :D
ale dziwne ze hamowal po 60km jak pierscionki byly robione powinien im dac 200-300 i wtedy mozna juz lekko bez obciazenia probowac

jezeli masz 2 czujniki tak jak ja i 2 pokazuja ahtung to raczej bym sie skupil na pompie jej szczelnosci lub kanalach olejowych lub innych mozliwosciach bo raczej dziwne ze 2 nie zalezne czujniki pokazuja to samo zle :D
Punto GT 2.0 8VT
ODPOWIEDZ