dziwnie przerywa 1,4T - help:(

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

walek moze niedomykac zaworow do konca stad niskie cisnienie
za domykanie odpowiadają chyba sprężyny, brak krzywki nie otwierałby zaworu, więc raczej wpływ na sprężanie ma to znikomy (tak tylko myślę, nie sprawdzałem)
UT 1.3 T 88'
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

jak sie zawór otworzy za mało, dużo mniej niż pozostałe to będą większe opory na ssaniu, zassie mniej powietrza i tym samym spadnie kompresja

właśnie tak miał moj znajomy ze stodiów nie było kompresji na jendym garze, okazało się że nie ma prawie krzywek dla tego cylindra na wałku....
(to uno jest teraz na allegro)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

wlasnie tez tak mysle i mechanik tez ze po prostu go nienapelnia odpowiednio. W marcu mierzylem cisnienie mialem 3x11 i 1x10,5 jak rozbilem uszczelke po glowica i dol silnika wygladal idealnie aczkolwiek powiedzieli mi ze walek juz sie wyciera i jak juz utwardzona warstwa zewnetrzna poszla to juz szybko poleci i wlasnie od jakiegos czasu odczulem ze jest slabszy a ostatnio wlasnie te strzaly.
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja bym jeszcze zdjąłe jednak głowice. Dotarł zawory i zrobił wałek.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Glowica rozk temu przeszla gruntowny remont ale pieron go wie co z nia :shock: ale walek na bank do roboty.
Czy macie moze oryginalne katy walka do 1,4 Turbo i jego wymiary??
Mysle zeby zalozyc cos ostrzejszego albo tego przeszlifowac i utwardzic.
Jakie katy by byly odpowiednie??
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

McBanan pisze: ...Sprawdzilismy ustawienie rozrzadu wyszlo ok.
Posluchal dziwnych strzalow w silniku i przy przegazowywaniu wyraznie slychac z dolotu (przeplywka) jakby strzaly powrotne w dolot...
zibi122 pisze:Ja bym jeszcze zdjąłe jednak głowice. Dotarł zawory i zrobił wałek.
Zibi ma rację - strzały w dolot związane są z nieszczelnością zaworów ssących, co także może być przyczyną kiepskiej kompresji:).
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

Yannick pisze:
walek moze niedomykac zaworow do konca stad niskie cisnienie
za domykanie odpowiadają chyba sprężyny, brak krzywki nie otwierałby zaworu, więc raczej wpływ na sprężanie ma to znikomy (tak tylko myślę, nie sprawdzałem)
teraz dopiero przeczytalem jaka bzdure napisalem :D
Punto GT 2.0 8VT
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

jest coś takiego jak rozrząd desmodromiczny ale to nie w uno :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lui pisze:jest coś takiego jak rozrząd desmodromiczny ale to nie w uno :P
A coz to ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to jest wlasnie taki typ rozrzadu gdzie zawory sa otiwerane i zamykane przez krzywki, nie ma sprezynek, chyba w motorach to jest stosowane, a było też chyba w jakimś starym porshe
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Tak rozrzad demostatyczny byl kiedys stosowany we wloskich motorach.
A u mnie mysle ze wszystko jest jasne :D Sciagnalem pokrywe walka i na 3 garze krzywki od ssacego wogole niema :o (chyba ledwo zawor otwieral) i ssaca jest lipna na pierwszym ssaca slaba na drugim wydech bardzo slaby i ogolnie rzecz biorac jest strasznie zjechany.Sciagne tez glowice sprawdze jak wygladaja zawory i sprawdze szczelnosc glowicy i upewnie sie jak wyglada dol. Chyba tez musze powymieniac szklanki te ktore sa porysowane od zjechanych krzywek bo jak zaloze nowy walek to bedzie jezdzil jak po papierze sciernym i tez sie sypnie szybko. Co myslicie o zrobieniu walka o katach 276/250 o czasach na ssacym 26/70 na wydechu 57/13 o wziosach 11mm dolot - 9,5mm wydech?? Podobny walek jest w ofercie pipercamsa.
A co myslicie o regulowanym kolku rozrzadu?? Kolega z MP na 1/4 mili w CC po przestawieniu zyskal 15km?? :twisted:
UT 1,4 Racing
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Szklanek nie musisz wymieniać, wystarczy płytki wymienić:) i wyregulować luzy(może dlatego krzywki zniknęły?).
Takie czasy zaworowe są dobre + kółko, żeby to dobrze zestroić to świetny pomysł:) - tylko gdzie chcesz zrobić ten wałek:)?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mam wałek 275/260 9,95/9,45 kąt 112 st robiony u Świątka

Wałek dobrze się spisuje. Wsatwiałem nowe płytki zaworowe.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

wyregulować luzy(może dlatego krzywki zniknęły?).
W marcu byly plytki szlifowane i ustawiane i widac bylo ze walek niedlugo powie papa ale niemyslalem ze tak szybko hehe
tylko gdzie chcesz zrobić ten wałek:)?
Na naszym forum uzytkownik DeviL wspomnial o firmie Rewar sc i moze to bylby dobry wybor?? Znajomy do bmw serii m robil tam walek i byl i jest zadowolony wiec mysle ze moznaby zaufac. Mam zamiar do nich zadzwoni i porozmawiac jutro.
UT 1,4 Racing
ODPOWIEDZ