dziwnie przerywa 1,4T - help:(

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

dziwnie przerywa 1,4T - help:(

Post autor: McBanan »

Witam.
Od pewnego czasu mam problem a mianowicie gdy odpale auto pracuje jakby na 3 cylindrach i gdy zaczne jechac jest slabsze i czuc ze niechodzi na wszystkie 4.Jadac autem spokojnie ja jednostajnych obrotach powiedzmy 2 tys. autem lekko szarpie a gdy wcisne go deski normalnie przyspiesza. Dopiero po osiagnieciu temperatury cieczy okolo 80 stopni i oleju tez okolo 80 daje mu na np 2 biegu obroty kolo 4-5tys(stopniowo) przez kilkadziesiat metrow i zaczyna rowno pracowac na wszystkie 4 i ma swoja moc. Po zgaszeniu na cieplym silniku i ponownym odpaleniu jest to samo i znow musze kawalek przejechac na wyzszych obrotach zeby zaczal rowno pracowac.
Sa nowe swiece NGK oraz przewody wysokiego napiecia, filtr paliwa jest ok, iskra jest na wszystkich 4 cylindrach, praktycznie nowa uszczelka pod glowica nieubywa ani grama oleju ani plynu chlodzacego. :(
Na poczatku podejrzewalem uszkodzony jeden wtrysk ktory mogl sie przywieszac i dopiero przy daniu do deski dawal prawidlowo paliwo.
Wiec przy odpaleniu na zimnym odpinalem pojedynczo po jednym wtrysku i przy odpieciu kazdego praca zmieniala sie na gorsze wiec kazy musi dawkowac paliwo.
Dzis nawet na cieplym silniku pracuje jakby na 3 i brak mu mocy mimo ze turbina pompuje na max i silnik niewkreca sie tak jak wczesniej na obroty. Czasem slychac strzal jakby w uklad dolotowy przy przegazowywaniu.
Czy podjechany walek rozrzadu jest tego przyczyna czy moze cos innego?? Czy moze microplex wysiadl co tez podejrzewam a mam med 610a i czy mozna zastosowac do wersji z sonda lamba med 604c??, poniewaz juz od dawna szukam 610a jaki 604c z mizernym skutkiem :roll:
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze czujnik polozenia walu ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

w ktorym miejscu sie owy czujnik znajduje bo jeszcze ut 1,4 nierozbieralem na czesci :)
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

Spróbuj autodiagnozy komputera,często to pomaga zdjagnozować usterke!!!
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sprawdź jeszcze dokładnie kopułkę i palec rozdzielacza, może akurat styk tego cylindra który nie 'działa' jest opalony.
Jeżeli dalej będzie się tak działo, to na początek zbadaj na którym cylindrze się to dzieje:).
Czujnik położenia wału jest na kole pasowym:).
wojtek
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pt sie 18, 2006 5:09 pm

Post autor: wojtek »

hmm ja mialem podobne objawy jak mialem lekko pekniety waz miedzy turbina a ic tez tak wlasnie chodzil poprostu wszystko wariowalo sprawdz moze to jest to :) tez szukalem przyczyny w elektronice tzn cewka swiece przewody i czujniki a okazalo sie to taka niewidoczna usterka :D
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Wczoraj sprawdzielm dolot - jest szczelny na 100%. Tubrbina pompuje - ile ustawie tyle bedzie wiec jest ok.
Sprzwdzilem rozniez swiece( wszystkie jednakowo brazowo - czarne ) oraz aparat zapolonowy. Platynki kiedys czyscilem i wszystkie byly ladne czysciutkie jak i palec w aparacie, ale na wszelkie wypadek najdrobniejszym papierkiem i benzyna ekstrakcyjna oczyscilem i nadaj jest to samo czyli pracuje jak na 3 a na wszystkie 4 idzie iskra i wszystkie wtryski dzialaja. Po prostu powyzej 3 tys obrotow bardzo ciezko wkreca sie dalej przy czym slychac lekkie strazly w silniku jakby w dolocie. Moze zdjac pokrywe walka i zobaczyc walek bo wiem ze juz niejest pierwszej swiezosci i moze to ma taki wplyw??
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz jakie jest ciśnienie w cylindrach. Zrób próbę olejową. Moze poleciały pierścienie a moze nieszczelna głowica. Jak ciśnienie wyjdzie niskie to zdejmij głowicę i sprawdzaj zawory a przy okazji bedziesz wiedział jaki jest wałek.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

McBanan pisze:Wczoraj sprawdzielm dolot - jest szczelny na 100%. Tubrbina pompuje - ile ustawie tyle bedzie wiec jest ok.
Sprzwdzilem rozniez swiece( wszystkie jednakowo brazowo - czarne ) oraz aparat zapolonowy. Platynki kiedys czyscilem i wszystkie byly ladne czysciutkie jak i palec w aparacie, ale na wszelkie wypadek najdrobniejszym papierkiem i benzyna ekstrakcyjna oczyscilem i nadaj jest to samo czyli pracuje jak na 3 a na wszystkie 4 idzie iskra i wszystkie wtryski dzialaja. Po prostu powyzej 3 tys obrotow bardzo ciezko wkreca sie dalej przy czym slychac lekkie strazly w silniku jakby w dolocie. Moze zdjac pokrywe walka i zobaczyc walek bo wiem ze juz niejest pierwszej swiezosci i moze to ma taki wplyw??
watpie by takie objawy byly z winy walka jak opisujesz raz jest git raz nie, jakby ktoras krzywka byla zjechana to by sie zawor nie otwieral tak jak powinien i caly czas chodzil by kijowo
Punto GT 2.0 8VT
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Eagle pisze:watpie by takie objawy byly z winy walka jak opisujesz raz jest git raz nie, jakby ktoras krzywka byla zjechana to by sie zawor
nie otwieral tak jak powinien i caly czas chodzil by kijowo
Potwierdzam

Ja miałem wytartął prawie całą jedną krzywke i samochód chodzi kiepsko ale nic innego się z nim nie działa.

Krzywka od ssącego :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

Napewno nie ma ciśnienia na tłoku,pierścienie padły - to jedyne rozwiązanie.Posłuchaj zibiego zrób próbe olejową.Miałem taką usterke w polonezie(wiem że to nie porównanie).....
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Troche dziwne bo okolo rok temu byl robiony dol silnika i wcale niebyl meczony przez ten czas no ale wszystko mozliwe;/ a uszczelka wymieniana byla w marcu i wiecej niz 1 bar nieladowalem. Na czym dokladniej polega ta proba olejowa?? W takim wypadku jutro podjade zmierzyc cisnienie i zobaczymy co wyjdzie :?
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

próbą oleową możesz wykryć uszk pierścieni.Jeżeli po zmieżeniu ciśnienia okaże sie że na tym jednym tłoku niema ciśnienia wlewasz na tłoka troszke oleju i badasz od nowa ciśnienie na tłoku.Jeżeli po zalaniu olejem ciśnienie sie pokarze daje nam to do wiadomości że uszk są pierścienie.Olej w tym wypadku zadziała jako uszczelnienie tłoka!!.Jeżeli nadal nie będzie ciśnienia to może to znaczyć uszk głowicy lub innych podzespołów głowicy np zawory lub wałek.



Tak na chłopski rozum to napisałem i chyba dobrze.Jak sie pomyliłem to prosze mnie poprawić!!
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Na chlopski rozum najlepiej :D Wlasnie o tym myslalem ale chcialem sie upewnic. Jutro podjade na pomiar i bedziemy cos wiecej wiedziec.
UT 1,4 Racing
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Wlasnie wrocilem z pomiaru cisninia.
1 gar - 7,5
2 gar - 8
3 gar - 8
4 gar - 6,5

Ogolnie wyszlo niskie ale mechanik mowi ze jakby byly to pierscienie to po pierwsze bralby olej i kopcil (a niebierze ani "grama" i niebiesko niejest) a po drugie cisnienie wywalaloby bagnet olejowy w gore.
Sprawdzilismy ustawienie rozrzadu wyszlo ok.
Posluchal dziwnych strzalow w silniku i przy przegazowywaniu wyraznie slychac z dolotu (przeplywka) jakby strzaly powrotne w dolot. Obejrzal krzywke ktora widac z wlewu oleju i powiedzal ze faktycznie jest juz kiepska wiec stawia raczej na jakis problem wlasnie z walkiem rozrzadu. Jutro sciagne pokrywe zaorow i pomierze walek.
Z tego co wywnioskowalem to faktycznie walek moze niedomykac zaworow do konca stad niskie cisnienie. Jesli zle rozumuje to mnie poprawcie :o .
Co o tej diagnozie myslicie??
UT 1,4 Racing
ODPOWIEDZ