zalewa mi autko
Mlotki, woda w duzych ilosciach, gwozdzie... ogolnie ciezko zepsuc...DeviL pisze:Jest tylko map sensor , dziwne ,ze w delcie integrale dzialal a u mnie nie , mimo ze wg epera to takie same czesci (ponoc daje tylko 40 Kpa odczytu...)
colin orientujesz sie co zabija map sensory ?
Noo i przede wszystkim jak sie mu zapnie 12V zamiast 5V zasilania to go trafia.
No zwykle odpinajac go, wlaczajac zaplon i mierzac napiecie na wtyczce - zaleznie od czujnika moga byc np masa i +5v po zewnetrznych a w srodku sygnal, albo sygnal i druga masa - wszystko zalezy od czujnika. Nie masz jego foty przypadkiem? Gdzie on jest? POd maska czy w komputerze?DeviL pisze:A jak mozna sprawdzic ile napiecia daje na map sensora ? Moze mi pala te map sensory
Wogole 40kPa to jakies chore wskazanie... No i jest tam ta przeplywka, czy tylko MAP?
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b3e0bd015e mniej wiecej tak wyglada , jest pod maska (zewn map) , i nie ma zadnej przeplywki . Tak sie zastanawiam czy moze kabelki od ecu idace do mapa mogly sie popsuc 

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Na 1szym mapie krecilo do 4tys max , na 2gim do konca , wiec sie dziwie , watpie by Godula tak psul mapycolin pisze:Nie no kurde to bez MAPa auto powinno ledwo jechac w takim przypadku. Trza posprawdzac wszystko. W razie czego w miare powinien dzialac mpx4250ap, albo jakis inny 250kPa (moze boscha sie dorwie czy GM)

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

Nie wiem co z tym robil, wiec ciezko mi powiedziec. Jak cisnienie jest podniesione, to mogl zrobic myk i ograniczyc napiecie z mapa to nie odcinalo. Ale to ze masz drugi map a na pierwszym odcinalo to mi nic nie mowi niestety :/DeviL pisze:Na 1szym mapie krecilo do 4tys max , na 2gim do konca , wiec sie dziwie , watpie by Godula tak psul mapycolin pisze:Nie no kurde to bez MAPa auto powinno ledwo jechac w takim przypadku. Trza posprawdzac wszystko. W razie czego w miare powinien dzialac mpx4250ap, albo jakis inny 250kPa (moze boscha sie dorwie czy GM)Zamowilem juz orginala , zobaczymy co bedzie
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Nic nie ruszano narazie w ecu itp , wiec zadnych mykow nie bylocolin pisze:Nie wiem co z tym robil, wiec ciezko mi powiedziec. Jak cisnienie jest podniesione, to mogl zrobic myk i ograniczyc napiecie z mapa to nie odcinalo. Ale to ze masz drugi map a na pierwszym odcinalo to mi nic nie mowi niestety :/DeviL pisze:Na 1szym mapie krecilo do 4tys max , na 2gim do konca , wiec sie dziwie , watpie by Godula tak psul mapycolin pisze:Nie no kurde to bez MAPa auto powinno ledwo jechac w takim przypadku. Trza posprawdzac wszystko. W razie czego w miare powinien dzialac mpx4250ap, albo jakis inny 250kPa (moze boscha sie dorwie czy GM)Zamowilem juz orginala , zobaczymy co bedzie

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

No to sprawdz zasilanie w miedzyczasie. Jak masz sie jak wkluc w przewody/wtyczke z zapietym MAPem, to sprawdz jakie sa napiecia przy niepracujacym silniku a wlaczonym zaplonie, przy wolnych obrotach i przegazowaniu. Na zgaszonym powinno byc miedzy 1,5 a 2V, na wolnych 1 albo mniej a przy gazowaniu to nie mniej niz 1,5 (a jak sie pojawia doladowanie to ponad 2V).
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
I jak sie nie pojawi takie napiecie to jednoznacznie ukaze ,ze mapik padniety ?colin pisze:No to sprawdz zasilanie w miedzyczasie. Jak masz sie jak wkluc w przewody/wtyczke z zapietym MAPem, to sprawdz jakie sa napiecia przy niepracujacym silniku a wlaczonym zaplonie, przy wolnych obrotach i przegazowaniu. Na zgaszonym powinno byc miedzy 1,5 a 2V, na wolnych 1 albo mniej a przy gazowaniu to nie mniej niz 1,5 (a jak sie pojawia doladowanie to ponad 2V).
colin jako ,ze masz spora wiedze , to moglbys mi wyjasnic tez jak sie ustawia wydajnosc wtryskiwaczy (czasy wtrysku - co to takiego?) ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

eeee jak jak sie ustawia wydajnosc? Kazdy wtrysk ma zadany przeplyw w cm szesc na minute albo l/h przy danym cisnieniu paliwa (zwykle 2,5 albo 3 bary) i ciaglym otwarciu. To jest jego max wydatek. A ze auto nie potrzebuje tego non stop to otwiera kazdy wtrysk przez ulamek sekundy na kazdy obrot walu - zwykle nie przekracza to 70-80% maxymalnego mozliwego czasu otwarcia, co mozna zawsze poprawic w komputerze, czy swinka - wszystko zalezy od systemu wtryskowego. W kazdym razie jak chcesz wiecej paliwa, to musisz zmusic komputer do wydluzenia czasu wtrysku, a jak mniej to skrocenia. Czas wtrysku zalezy od obciazenia silnika (cisnienia), obrotow no i roznych korekcji (temp silnika, powietrza, polozenie pedalu gazu/wciskanie go gwaltowne).
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
No i dlatego myslalem ,ze jest za bogato , bo wtryski sa 2.5 bar , a pompa 3 bar , a to chyba wystarcza by zalewac na jalowym (bez przestawienia ecu)colin pisze:No mozna jeszcze podniesc cisnienie paliwa zeby wtrysk mial wiekszy wydatek, ale wtedy w calym zakresie jest za bogato, wiec trzeba skrocic czas wtrysku tam gdzie za bogato.

A orientujesz sie o co chodzi z czyms takim jak wtryski wysoko i nisko omowe ? Czy jesli standardowo sa nisko to mozna zakladac wysoko i na odwrot ? Czy trzeba wtedy cos kombinowac z ecu ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

Nie ma czegos takiego ze wtryski sa 2,5bar a pompa 3 bar!
Wtryski dzialaja na prawie kazdym cisnieniu, ktore zalezy od regulatora cisnienia paliwa. Jak regulator jest 2.5bar, to takie jest cisnienie paliwa i koniec. Pompa co najwyzej moze nie wyrabiac i nie byc w stanie podac tyle paliwa zeby utrzymac to cisnienie. W skrajnych przypadkach jakbys zalozyl pompe na np 500 czy wiecej KM to regulator nie bylby w stanie zrzucic nadmiaru paliwa do baku spowrotem i moglo by sie podniesc cisnienie paliwa na niskich obrotach. Ale ta opcja raczej odpada na bank.
Jak masz podane ze wtryski sa 300cc przy 2,5bar to znaczy ze przy cisnieniu paliwa 2,5bar maja wydatek 300cc. Jakbys podniosl cisnienie np do 3,7bar to by mialy kolo 400cc przeplywu przy max otwarciu (idzie to przeliczyc dokladnie).
A jeszcze napominajac o cisnieniu paliwa - jest to cisnienie miedzy szyna paliwowa a kolektorem ssacym a nie atmosfera nas otaczajaca! Wiec jak mamy zgaszony silnik i w kolektorze cisnienie takie jak na zewnatrz silnika, to paliwo ma cisnienie 2,5bar wzgledem otoczenia. Jak silnik pracuje na wolnych, to ma np 0,5bar PODCISNIENIA wzgledem otoczenia (czyli -0,5bar) wiec paliwo ma cisnienie 2bar wzgledem otoczenia. Za to jak masz w kolektorze 1bar doladowania, to dodajesz do tego 2,5bar i masz 3,5bar cisnienia wzgledem otoczenia. Jest to tak skonstruowane, aby wtryskiwacz mial caly czas takisam wydatek - roznica cisnien miedzy jego obydwoma koncami jest ciagle stala niezaleznie od cisnienia w kolektorze.
Co do opornosci wtryskow, to jak twoje maja mala opornosc, to tylko sie nalezy cieszyc
W razie czego bardzo latwo i tanio kupic wtryski z eclipsa turbo o opornosci 2,6Ohm i wydatku 450cc za okolo 100-120$ (nawet po czyszczeniu i remoncie:) Z zamiana wtryskow o wysokiej opornsci na niskie jest duzo gorzej i trzeba kombinowac, bo bez tego mozna tylko komputer spalic.
Wtryski dzialaja na prawie kazdym cisnieniu, ktore zalezy od regulatora cisnienia paliwa. Jak regulator jest 2.5bar, to takie jest cisnienie paliwa i koniec. Pompa co najwyzej moze nie wyrabiac i nie byc w stanie podac tyle paliwa zeby utrzymac to cisnienie. W skrajnych przypadkach jakbys zalozyl pompe na np 500 czy wiecej KM to regulator nie bylby w stanie zrzucic nadmiaru paliwa do baku spowrotem i moglo by sie podniesc cisnienie paliwa na niskich obrotach. Ale ta opcja raczej odpada na bank.
Jak masz podane ze wtryski sa 300cc przy 2,5bar to znaczy ze przy cisnieniu paliwa 2,5bar maja wydatek 300cc. Jakbys podniosl cisnienie np do 3,7bar to by mialy kolo 400cc przeplywu przy max otwarciu (idzie to przeliczyc dokladnie).
A jeszcze napominajac o cisnieniu paliwa - jest to cisnienie miedzy szyna paliwowa a kolektorem ssacym a nie atmosfera nas otaczajaca! Wiec jak mamy zgaszony silnik i w kolektorze cisnienie takie jak na zewnatrz silnika, to paliwo ma cisnienie 2,5bar wzgledem otoczenia. Jak silnik pracuje na wolnych, to ma np 0,5bar PODCISNIENIA wzgledem otoczenia (czyli -0,5bar) wiec paliwo ma cisnienie 2bar wzgledem otoczenia. Za to jak masz w kolektorze 1bar doladowania, to dodajesz do tego 2,5bar i masz 3,5bar cisnienia wzgledem otoczenia. Jest to tak skonstruowane, aby wtryskiwacz mial caly czas takisam wydatek - roznica cisnien miedzy jego obydwoma koncami jest ciagle stala niezaleznie od cisnienia w kolektorze.
Co do opornosci wtryskow, to jak twoje maja mala opornosc, to tylko sie nalezy cieszyc
