Sterowanie 5. wtryskiem...
- McBanan
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
- Miejscowość: CK Kielce
- Auto: Uno 1.4T
- Kontakt:
A co mysliscie o takim rozwiazaniu??
http://img74.imageshack.us/img74/4278/15060613595en.jpg
http://img173.imageshack.us/img173/8130 ... 4005ft.jpg
Dokladniej jest zamontowana druga pompa paliwa + caly uklad wtryskowy zalaczany z przelacznika a sterowanie paliwa podpiete jest podcisnieniowo w kolektor ssacy.
http://img74.imageshack.us/img74/4278/15060613595en.jpg
http://img173.imageshack.us/img173/8130 ... 4005ft.jpg
Dokladniej jest zamontowana druga pompa paliwa + caly uklad wtryskowy zalaczany z przelacznika a sterowanie paliwa podpiete jest podcisnieniowo w kolektor ssacy.
UT 1,4 Racing
- McBanan
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
- Miejscowość: CK Kielce
- Auto: Uno 1.4T
- Kontakt:
Wiec tak:
sterowanie jest czysto mechaniczne czyli w kolektor ssacy mam wpiety waz(w miejsce czujnika bezpieczenstwa) ktory dochodzi to tego mechanicznego wtrysku i w miare wzrostu cisnienia w kolektorze silownik w ukladzie wtryskowym dawkuje paliwo. Jest tam taka igliczka ktora im glebiej jest wcisnieta daje wiecej paliwa. Microplex jest jeden i to jeszcze na 99% uwalony
bo przedziwne rzeczy sie dzieja jak podepne do niego podcisninie. Wracajac dalej do tego ukladu: z kabiny przelacznikiem zalaczam druga pompe paliwowa razem z tym przesterowuje sie cisnienie doladowania (1bar) i zaworem kulowym zamyka sie blow-off ustawiony na nizsze cisnienie zeby niepuszczal tego wyzszego. Paliwo z wtryskow jest dawkowane juz od minimalnego cisnienia doladowania co powoduje kosmiczne spalanie wiec mysle zeby polaczyc rozwiazanie z zalaczeniem tych wtryskow powyzej zadanego cisninia doladowania. W chwili obecnej odkladam kase na dalesze strojenie tego ukladu
i jego ulepszenie wiec jak cos wiecej wymysle napewno napisze. Niestety jeszcze niewybralem sie na hamownie ale przyrost mocy jest znaczny. 
sterowanie jest czysto mechaniczne czyli w kolektor ssacy mam wpiety waz(w miejsce czujnika bezpieczenstwa) ktory dochodzi to tego mechanicznego wtrysku i w miare wzrostu cisnienia w kolektorze silownik w ukladzie wtryskowym dawkuje paliwo. Jest tam taka igliczka ktora im glebiej jest wcisnieta daje wiecej paliwa. Microplex jest jeden i to jeszcze na 99% uwalony



UT 1,4 Racing
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Masz bardzo przyjemny porządek w komorze silnika.
Podsumowując: masz 8 wtrysków (jakie wtryski zastosowałeś?), 4 działają normalnie, a 4 leją tylko przy nadciśnieniu. Co miałeś na myśli pisząc:
Pozdrawiam
Podsumowując: masz 8 wtrysków (jakie wtryski zastosowałeś?), 4 działają normalnie, a 4 leją tylko przy nadciśnieniu. Co miałeś na myśli pisząc:
isilownik w ukladzie wtryskowym dawkuje paliwo
. Rozwiązanie, które dopracowujemy (na razie wirtualnie) z Luim wydaje mi się prostsze i tańsze...mechanicznego wtrysku
Pozdrawiam
UT 1.3 T 88'
- McBanan
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
- Miejscowość: CK Kielce
- Auto: Uno 1.4T
- Kontakt:
Milo ze podoba Ci sie porzadek ale faktycznie jest ok bo niczego niebrakuje.
Tak jak wywnioskowales mam 4 seryjne wtryski pracujace non-stop i dodatkowo zalaczne te 4 w kolektorze. Jako dodatkowe wtryski zastosowalem wtryski z VW Golfa z silnikiem 1,8 G60 a mechaniczny wtrysk rowniez jest z gamy VW. Co do tego wtrysku jest tak:
jest to popularnie stosowany wtrysk w samochodach VW i do tego mechanizmu dospawane jest ucho w ktorym pracuje ten silownik ktory wypycha cisnienie dostajace sie z kolektora ssacego przez wczesniej wspomniany waz, natomiast silowniczek wciska igliczke w tym calym mechanizmie rozdzielajacym i dwakuje w ten sposob paliwo, a po odpuszczeniu gazu(spadek cisnienia) silownik powraca gdyz jest miedzy nim a ta igliczka sprezyna. Mowiac mechaniczny wtrysk mam na mysli ze do sterowania w zasadzie elektronika jest zbedna bo wszystko u mnie odbywa sie przez cisnienie w kolektorze.
Owszem jest to bardzo skaplikowane rozwiazanie nad ktorym wiele myslelismy z mechanikiem i bedziemy probowac to udoskonalac. Napewno Wasze rozwiazanie jest duzo tansze i byc moze tak samo efektywne
Pozdrawiam

Tak jak wywnioskowales mam 4 seryjne wtryski pracujace non-stop i dodatkowo zalaczne te 4 w kolektorze. Jako dodatkowe wtryski zastosowalem wtryski z VW Golfa z silnikiem 1,8 G60 a mechaniczny wtrysk rowniez jest z gamy VW. Co do tego wtrysku jest tak:
jest to popularnie stosowany wtrysk w samochodach VW i do tego mechanizmu dospawane jest ucho w ktorym pracuje ten silownik ktory wypycha cisnienie dostajace sie z kolektora ssacego przez wczesniej wspomniany waz, natomiast silowniczek wciska igliczke w tym calym mechanizmie rozdzielajacym i dwakuje w ten sposob paliwo, a po odpuszczeniu gazu(spadek cisnienia) silownik powraca gdyz jest miedzy nim a ta igliczka sprezyna. Mowiac mechaniczny wtrysk mam na mysli ze do sterowania w zasadzie elektronika jest zbedna bo wszystko u mnie odbywa sie przez cisnienie w kolektorze.
Owszem jest to bardzo skaplikowane rozwiazanie nad ktorym wiele myslelismy z mechanikiem i bedziemy probowac to udoskonalac. Napewno Wasze rozwiazanie jest duzo tansze i byc moze tak samo efektywne

Pozdrawiam
UT 1,4 Racing
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Poczytałem na necie i znalazłem parę konstrukcji opartych na dodatkowym wtrysku w kolektorze, w roli którego użyto wtryskiwacza rozruchowego z auta o mechanicznym wtrysku. Co ciekawe nie jest on w ogóle podłączony pod kompa tylko w ten sposób, że włącznik ciśnieniowy zwiera go na krótko do aku i w ten sposób dolewa paliwo. Ponoć starcza w zależności od modelu na 15-30HP. Moment włączenia dobiera się czujnikiem AFR. Ciekawe...
UT 1.3 T 88'