Sterowanie 5. wtryskiem...

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

A co mysliscie o takim rozwiazaniu??

http://img74.imageshack.us/img74/4278/15060613595en.jpg

http://img173.imageshack.us/img173/8130 ... 4005ft.jpg

Dokladniej jest zamontowana druga pompa paliwa + caly uklad wtryskowy zalaczany z przelacznika a sterowanie paliwa podpiete jest podcisnieniowo w kolektor ssacy.
UT 1,4 Racing
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Tylko jak to jest sterowane, bo jak na razie to same obrazki i Twoje wyjaśnienie niewiele (przynajmniej mi) mówią. I do jakiego ciśnienia to jest zastosowane. Microplexy też są dwa? Sory, ale może się rozpiszesz na temat?
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Wiec tak:
sterowanie jest czysto mechaniczne czyli w kolektor ssacy mam wpiety waz(w miejsce czujnika bezpieczenstwa) ktory dochodzi to tego mechanicznego wtrysku i w miare wzrostu cisnienia w kolektorze silownik w ukladzie wtryskowym dawkuje paliwo. Jest tam taka igliczka ktora im glebiej jest wcisnieta daje wiecej paliwa. Microplex jest jeden i to jeszcze na 99% uwalony :( bo przedziwne rzeczy sie dzieja jak podepne do niego podcisninie. Wracajac dalej do tego ukladu: z kabiny przelacznikiem zalaczam druga pompe paliwowa razem z tym przesterowuje sie cisnienie doladowania (1bar) i zaworem kulowym zamyka sie blow-off ustawiony na nizsze cisnienie zeby niepuszczal tego wyzszego. Paliwo z wtryskow jest dawkowane juz od minimalnego cisnienia doladowania co powoduje kosmiczne spalanie wiec mysle zeby polaczyc rozwiazanie z zalaczeniem tych wtryskow powyzej zadanego cisninia doladowania. W chwili obecnej odkladam kase na dalesze strojenie tego ukladu :twisted: i jego ulepszenie wiec jak cos wiecej wymysle napewno napisze. Niestety jeszcze niewybralem sie na hamownie ale przyrost mocy jest znaczny. :D
UT 1,4 Racing
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Masz bardzo przyjemny porządek w komorze silnika.

Podsumowując: masz 8 wtrysków (jakie wtryski zastosowałeś?), 4 działają normalnie, a 4 leją tylko przy nadciśnieniu. Co miałeś na myśli pisząc:
silownik w ukladzie wtryskowym dawkuje paliwo
i
mechanicznego wtrysku
. Rozwiązanie, które dopracowujemy (na razie wirtualnie) z Luim wydaje mi się prostsze i tańsze...
Pozdrawiam
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Milo ze podoba Ci sie porzadek ale faktycznie jest ok bo niczego niebrakuje. :D

Tak jak wywnioskowales mam 4 seryjne wtryski pracujace non-stop i dodatkowo zalaczne te 4 w kolektorze. Jako dodatkowe wtryski zastosowalem wtryski z VW Golfa z silnikiem 1,8 G60 a mechaniczny wtrysk rowniez jest z gamy VW. Co do tego wtrysku jest tak:
jest to popularnie stosowany wtrysk w samochodach VW i do tego mechanizmu dospawane jest ucho w ktorym pracuje ten silownik ktory wypycha cisnienie dostajace sie z kolektora ssacego przez wczesniej wspomniany waz, natomiast silowniczek wciska igliczke w tym calym mechanizmie rozdzielajacym i dwakuje w ten sposob paliwo, a po odpuszczeniu gazu(spadek cisnienia) silownik powraca gdyz jest miedzy nim a ta igliczka sprezyna. Mowiac mechaniczny wtrysk mam na mysli ze do sterowania w zasadzie elektronika jest zbedna bo wszystko u mnie odbywa sie przez cisnienie w kolektorze.
Owszem jest to bardzo skaplikowane rozwiazanie nad ktorym wiele myslelismy z mechanikiem i bedziemy probowac to udoskonalac. Napewno Wasze rozwiazanie jest duzo tansze i byc moze tak samo efektywne 8)
Pozdrawiam
UT 1,4 Racing
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Doczytałem sobie o mechanicznym wtrysku w VW. Bardzo ciekawy pomysł z zastosowaniem tego w roli dodatkowego zasilania :).
Życzę powodzenia w projekcie i czekam na wyniki strojeń/hamowania :).
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Poki co pojawil sie nowy problem czyli przepuszczajce juz po 5000km kompletnie nowe sprzeglo z SACHS(docisk + tarcza + lozysko) wiec pozostaje robic spieka :D Bede obserwowal temat i podpowiadal jak cos bede wiedzial hehe :)
UT 1,4 Racing
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Poczytałem na necie i znalazłem parę konstrukcji opartych na dodatkowym wtrysku w kolektorze, w roli którego użyto wtryskiwacza rozruchowego z auta o mechanicznym wtrysku. Co ciekawe nie jest on w ogóle podłączony pod kompa tylko w ten sposób, że włącznik ciśnieniowy zwiera go na krótko do aku i w ten sposób dolewa paliwo. Ponoć starcza w zależności od modelu na 15-30HP. Moment włączenia dobiera się czujnikiem AFR. Ciekawe...
UT 1.3 T 88'
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

tzn. wtrysk leje ciągle od momentu właczenia?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

No właśnie...

Stąd to mam między innymi:
http://www.thedodgegarage.com/turbo_extrainj.html
UT 1.3 T 88'
ODPOWIEDZ