MS 60-2
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: MS 60-2
Jak wyzej, jaki walek, czasy i wzniosy
-
- Obserwator
- Posty: 3
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 6:55 am
- Miejscowość: Bielsko-Biala
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MS 60-2
FIAUNOTBP270 FAST ROAD 1000‑6000 15BHP 270° 250°
0.409″
10.39mm
0.364″
9.25mm
23‑67
57‑13
112°
0.053″
1.35mm
0.022″
0.56mm
0.016″ / 0.41mm
0.018″ / 0.46mm
0.409″
10.39mm
0.364″
9.25mm
23‑67
57‑13
112°
0.053″
1.35mm
0.022″
0.56mm
0.016″ / 0.41mm
0.018″ / 0.46mm
- RattuS
- Obserwator
- Posty: 20
- Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Dokładnie taki jak kolega powyżej przedstawił
tak więc czekam na jakieś sugestie.

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: MS 60-2
Przy sportowym wałku kompresja nie jest żadnym wskaźnikiem ustawienia wałka rozrządu(zresztą żadnego, nie tylko sportowego).RattuS pisze:Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
Mając dane producenta, trzeba wałek ustawić zgodnie z zaleceniami, np. używając czujnika zegarowego oraz kątomierza.
Finalnie można znaleźć optymalne ustawienie na hamowni lub używając innej elektroniki pomiarowej osiągów samochodu.
- RattuS
- Obserwator
- Posty: 20
- Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Dobrze. W takim razie inaczej. Mam na garażu wałek oryginalny z gt2, dość mocno już zjechany. Założę, ustawię rozrząd na ori znaki i zmierzę ciśnienie.
c.d.n.
c.d.n.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: MS 60-2
Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
- RattuS
- Obserwator
- Posty: 20
- Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Pomijając kwestie przedszkolne grafologii posta, czytałeś co napisałem w pierwszej swojej wypowiedzi czy jedziesz z rozpędu??turbomaniak pisze:Ale po co? Im ostrzejszy walek tym kompresja bedzie nizsza
11.0bar kompresji w GT to bynajmniej nie jest mało i nie jest to pomiar serii tylko wałka 270'.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Kręcąc ori wałkiem kompresja mierzona również będzie się zmieniać, będziesz miał wytarte krzywki - też może być różna itd.
A w przypadku sportowego czy tam fast road jak w Twoim przypadku zasadniczo będzie niższa m.in. z racji dłuższego współotwarcia zaworów.
Zastanawia mnie jeszcze kwestia przestawiania kółka, piszesz że sprawdzałeś na seryjnych kółkach ale też, że przestawiłeś rozrząd o trzy i pół zęba...
Skąd ta połówka ?
A pomijając resztę to jeżeli rzucasz hasłami jak "grafologia" wypadałoby znać ich znaczenie, a kąty otwarcia wyrażamy raczej w stopniach (°) niż w minutach(') jak to napisałeś.
To wyżej nie tyle złośliwie, ale nie czepiajmy się nieistotnych bzdur...
A w przypadku sportowego czy tam fast road jak w Twoim przypadku zasadniczo będzie niższa m.in. z racji dłuższego współotwarcia zaworów.
Zastanawia mnie jeszcze kwestia przestawiania kółka, piszesz że sprawdzałeś na seryjnych kółkach ale też, że przestawiłeś rozrząd o trzy i pół zęba...
Skąd ta połówka ?
A pomijając resztę to jeżeli rzucasz hasłami jak "grafologia" wypadałoby znać ich znaczenie, a kąty otwarcia wyrażamy raczej w stopniach (°) niż w minutach(') jak to napisałeś.
To wyżej nie tyle złośliwie, ale nie czepiajmy się nieistotnych bzdur...
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE