No więc nie głowica, jeno sprężarka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

No więc nie głowica, jeno sprężarka

Post autor: murcki »

Sprawa ma się takowoż: turbosprężarka została poddana regeneracji. W Akarze stwierdzili że wałek jest w porządku i wystarczy sama wymiana uszczelniaczy. Tak też zrobili.
No i właśnie - bo mops mnie tutaj nieco przestraszył, szczegółowo nie znam budowy sprężarki i nieco głupi pod tym względem jestem. Przewody płynu chłodzącego znajdują się bodajże po stronie turbiny doładowującej, tak więc czy wyciek wody mógł zostać spowodowany walniętymi uszczelniaczami (przebieg sprężarki ponad 200kkm), czy nie ma takiej możliwości i to se po prostu korpus musiał pęknąć gdzieś?

Turbo założone, odpalam, brak jakiegokolwiek dymu. Ok. Delikatna jazda, ani śladu dymu. Podkręciłem do 5000 obrotów i sru - zaczyna walić na biało (nie tak tragicznie jak przed wymianą, ale mimo wszystko znacznie). Jadę dalej spokojnie, dym przestaje powoli lecieć. Zatrzymuję się - przystawiam ręke do wydechu - sucho. Chusteczka higieniczna - suchutka. Przejechałem tak z 10 km. No więc powiedzcie mi teraz, że to po prostu musi się tylko cała woda z układu wydechowego wypalić :(
Bo jak nie, to ja chyba sprzedaję to auto...
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

a płynu coś ubyło? :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No dobra a zdejmowałeś głowicę??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Skoro już nie puszcza białego dymka po kokszeniu, to najwyraźniej wygrzał się wydech:).
Ale swoją drogą, to fakt że uszczelniacze w turbinie nie mają nic wspólnego z chłodzeniem cieczą, kanał wodny po prostu sobie przebiega przez korpus turbiny.
Może ten dymek był olejowy:).
ODPOWIEDZ