Dzięki Tobie ziuzio wiem już, że źle rozumiałem pojęcie MBC, bo dla mnie to był bleed valve .
Dlatego zaproponowałem takie zestawienie gotowych elementów pneumatycznych, które razem stworzą właśnie BOV-a z regulacją ciśnienia otwarcia doborem sprężyny.
Niestety MBC nie udało mi się poskładać z gotowych klocków pneumatycznych .
Lui pisze:niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....
wlasnie, teoretycznie klapka WG nie drgnie az do cisnienia w ktorym kulka podnosi sie, otwierajac kanal... pytanie tylko, jak przenosi sie to na charakterystyke doladowania - od niskich obrotow. Jest jakas odczuwalna roznica w przyspieszeniu, mniejsza t. dziura etc? Przyznac sie, kto ma w swoim ut mbc
MBC to Manual Bost Controler tak w woli formalności
sa dwa rodzaje
1. bled value
2. presser type
Bled to taki so upuszcza do atmosfery lub przymyka przepływ
Presser to właśnie taki z kulką. Jest szybki w dziąłaniu co powoduje że ciśnienie szybciej narasta w kolektorze ale jest to nie duża różnica za to przy zmianie biegów jest odczuwalne bo powietrze nie ucieka w początkowej fazie z układu.
MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
kania_, jeżeli ustawisz mbc na 1 bar to kulka puści Ci dopiero przy tym jednym i potem pięknie utrzyma to ciśnienie, zaś przy bleedzie siła zamykająca klapkę wg jest coraz mniejsza wraz z narastającym ciśnieniem, w UTcie praktycznie już od 0.5bar klapka się uchyla , a na mbc do 0.7bar(o ile, na tyle nastawisz mbc) ani drgnie .
Ma taki sam wpływ jak każde wyższe doładowanie niż przewidziane w serii :] . A jeśli ustawisz na seryjne doładowanie, to może nawet pomóc, bo turbina wykona mniej pracy(obrotów) dla uzyskania takiego samego efektu.
ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem ) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature
ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem ) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature
zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
marcin77 pisze:
zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja... Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy
marcin77 pisze:
zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja... Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy