Homemade MBC :)

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

Dzięki Tobie ziuzio wiem już, że źle rozumiałem pojęcie MBC, bo dla mnie to był bleed valve :).
Dlatego zaproponowałem takie zestawienie gotowych elementów pneumatycznych, które razem stworzą właśnie BOV-a z regulacją ciśnienia otwarcia doborem sprężyny.
Niestety MBC nie udało mi się poskładać z gotowych klocków pneumatycznych :(.
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Lui pisze:niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....
wlasnie, teoretycznie klapka WG nie drgnie az do cisnienia w ktorym kulka podnosi sie, otwierajac kanal... pytanie tylko, jak przenosi sie to na charakterystyke doladowania - od niskich obrotow. Jest jakas odczuwalna roznica w przyspieszeniu, mniejsza t. dziura etc? Przyznac sie, kto ma w swoim ut mbc :?: :wink:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

MBC to Manual Bost Controler tak w woli formalności

sa dwa rodzaje
1. bled value
2. presser type

Bled to taki so upuszcza do atmosfery lub przymyka przepływ

Presser to właśnie taki z kulką. Jest szybki w dziąłaniu co powoduje że ciśnienie szybciej narasta w kolektorze ale jest to nie duża różnica za to przy zmianie biegów jest odczuwalne bo powietrze nie ucieka w początkowej fazie z układu.

Moje zdanie i chyba dobre choć mgę być w błędzie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

http://www.xmission.com/~dempsey/perform/bleed1.htm

amnie sie wydaje ze bleed valve dluzej utrzymuje zamkniety WG
niz MBC zamkniety.

i BV moze wykrecic wieksze cis na turbie na seryjnym ustawieniu actuatora ,a zamkniety MBC tylko do zadanego cisnienia actuatorem
czy sie myle
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

byłe uno leona miało MBC, jak przynajmniej pamięam wykres z hamowni to wysoki moment miał .... może to zaleta mbc :?:

pozatym jeśli bleed miałby byc lepszy to po co robili by mbc jak są od bleedów droższe , nikt nie kupował by mbc hehehe
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.

kania_, jeżeli ustawisz mbc na 1 bar to kulka puści Ci dopiero przy tym jednym i potem pięknie utrzyma to ciśnienie, zaś przy bleedzie siła zamykająca klapkę wg jest coraz mniejsza wraz z narastającym ciśnieniem, w UTcie praktycznie już od 0.5bar klapka się uchyla :!: , a na mbc do 0.7bar(o ile, na tyle nastawisz mbc) ani drgnie :P .
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

a czy to nie wplywa negatywnie na turbo przy duzych wartosciach doladowania?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Ma taki sam wpływ jak każde wyższe doładowanie niż przewidziane w serii :] . A jeśli ustawisz na seryjne doładowanie, to może nawet pomóc, bo turbina wykona mniej pracy(obrotów) dla uzyskania takiego samego efektu.
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem ;) ) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke :? Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature :roll:
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

apac pisze:
ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem ;) ) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke :? Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature :roll:

zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

marcin77 pisze: zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja... :? Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

apac pisze:
marcin77 pisze: zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja... :? Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy
co ciekawego jeszcze zamówiłeś :?: że gratisy będą :lol:
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

marcin77 pisze:
co ciekawego jeszcze zamówiłeś :?: że gratisy będą :lol:
dodatkowo do mbc zamowilem bov - typ II - najlepszy jaki byl w ofercie, zaslepke alu na waz, wezyki i jakies duperele...
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

to kompletna modyfikacja szykuje się :twisted:
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

o taką fotkę gdzieś znalazłem :)

Obrazek
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ