Układ wydechowy.

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Układ wydechowy.

Post autor: McBanan »

Witam.
Chciałem się dowiedzieć czy może ktoś z Was w swoim UT MKII ma zamontowany układ wydechowy z kwasówki lącznie z kolektorem wydechowym, w związku z tym kogo polecacie żeby mi takie cudo pospawał do autka. Turbinka dmucha 1,2 bar bo wyżej jest AFR zbyt ubogie ale pracuje nad tym i podejrzewam że układ wydechowy jest zbyt wąski i niewydala, ponieważ gdy podnoszę cinienie doładowania wzrasta tylko spalanie (ktore i tak jest zabojcze :twisted: ) a niezauważam żadnej popray osiągów. Jeśli macie namiary na kogoś kto by sie mógł tym profesjonalnie zajać to bede bardzo wdzięczny za pomoc. :D

Pozdrawiam
UT 1,4 Racing
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Nie korzystałem z usług, ale podobno są dobrzy:
-El-Tec
-Grabowski(młody)
-MGMotorsport
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Dzieki bede próbował złapać z nimi kontakt. Jak tylko będą jakieś efekty to dam znać, chyba ze macie jakies wlasne domowe sposoby :D .
UT 1,4 Racing
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

rura do tłumików 2 metry za 35zł dwa kolanka 90 stopni po 12zł sztuka jakiś tłumik na koniec fi 50 (np środkowy corrado) ok 80zł

spawarka i jechać :D
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Ja natomiast zastanawialem sie, czy jest sens ruszac oryginalne tlumiki (mam akurat bosala) i wstawic na koncu jakis przelot, pozostawiajac 2" seryjne rury :roll: Poza zwiekszeniem halasu moglo by to cos dac? Ewentualnie wywalic sam ostatni tlumik. Slyszalem ze nie ma sensu przelotowy tlumik i rury 2" - powinno byc od poczatku do konca 2,5 " + przelot :roll: :roll: ale na razie chcialbym pozostac przy seryjnej srednicy i mam dylemat :?
Bylo UT, jest Bravo GT.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

średica wydechu wystarczy ponoć że jest taka jak wyjście z turbo (49mm)

ja mam 2cale od uppipe do końca bez tłumików... musze jakiś założyć bo dźwięk jest brzydki :wink: pozatym z tłumikiem niby lepiej :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Ten ostatni najbardziej go przytyka, wiec moze zostawuic srodkowy a pozbyc sie tylko tego drugiego i w jego miejsce przelocik :?

PS: Na seryjnych tlumikach dzwiek silnika UT jest straszny, taki klekot polaczony z wyciem :lol: - przynajmniej moj tak ma - nie bic :P
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Ja mam dwa tlumiki w dobrym stanie 8) ale chcialbym podniesc moc a z tego co wiem poprawienie wydechu powoduje zmiejszenie spalania. Wogole zastanawiam sie czy sonda mi nie padla bo spalanie jest zabojcze :shock: okolo 20 litrow ale czasem jak juz sie zagrzeje to go niezaluje.

Odnosnie dziwieku to jest on przyjemny (szczelny uklad + 2 tlumiki) w srodku jest cicho a na zewnatrz tylko na wolnych obrotach sobie glosno mruczy.
UT 1,4 Racing
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

u mnie dźwięk to taki jakby się woda gotowała hehe bulgotanie takie

a chciałbym żeby chodził jakoś tak "równo", głośno ale nie takie "wypluwanie" tylko dźwięk jak w wolnossącym :)

aj aj tyle rzeczy do sprawdzenia, trzeba szybko UT kończyć...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Z tego co wiem (wiedza ta pochodzi z dwuletniego śledzenia forum streetracing jak i namacalnie ) to w autach TURBO najlepiej dać prostą rurę do końca i jeden tłumik (końcowy) ja w uno planuje downpipe 2,5 cala a reszta 2 i powinno być OK
http://galerie.tomson.com.pl/albums/alb ... 8RS_22.jpg
to jest wydech zrobiony dla audi 1,8 T
w uno niestety będą pewne trudności ,ale zawsze można się pozbyć zbiornika paliwa :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

jugo500 pisze: to jest wydech zrobiony dla audi 1,8 T
w uno niestety będą pewne trudności ,ale zawsze można się pozbyć zbiornika paliwa :wink:
Ma dwie puszki :P jesli dzieki temu mialo by byc ciszej to byc moze warto zostawic ten srodkowy tlumik w ut (z tego co wiem jest to przelot) i zmienic tylko ostatni dajac jeszcze jeden przelot- opcja przy pzoostawaniu na seryjnej srednicy. Chce aby auto bylo jak najbardziej cichociemne i nie meczylo podczas dluzszej jazdy :? Wydech juz jest bez kata, powyzsza operacja powinna go dodatkowo nieco odetkac...
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A ja planuje 2,5 " na calej długosci z jednym koncowym przelotem.

jugo - a jaki problem ma być z zbiornikiem??
Ja sie martwię przejściem nad belką. Bo przy moim obniżeniu bedzie ciężko. Bede musiał dobrze wydech umocowac na poduszkach aby za bardzo nie latał
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Jak zdejmiesz zbiornik to powinnien się zrobić taki kąt ,że spokojnie przejdziesz nad belką :P
Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

najlepiej od razu wyciąć to od koła zapasowego i puścić wydech prosto :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Hehe u mnie to rozwiazanie z kolem zapasowym to niezly pomysl :D Dzieki Lui za podpowiedz :D
Od kiedy kupilem autko jezdze bez kola zapasowego, tylna kanapa tez poszla w odstawke a ostatnio nawet wykladzina z podlogi, wygluszenia i boczki drzwi hehe. Jak ktos jest maniakiem dzwieku turbiny to polecam, slychac ja jakby byla pod siedzeniem :evil:
UT 1,4 Racing
ODPOWIEDZ