
Doładowanie wodą?
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
No to dochodzimy do podstaw działania silnika spalinowego.KYS pisze:oj chyba się nie zrozumieliście (albo ja to inaczej odebrałem)...Yaninnya pisze:Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą.![]()
moim zdaniem Yannic miał na myśli:
większy intercooler => zimniejsze powietrze => więcej tlenu => większa energia ze spalania => więcej ciepła w cylindrze
skracając:
większy intercooler => więcej ciepła w cylindrze![]()
proszę mnie poprawić jak źle zrozumiałem

I wtrysk wody i powiększony IC dadzą wyższą temperaturę spalin (nie komory spalania!), jeśli nie zostanie ,proporcjonalnie do zwiększonej ilości ładunku, zwiększona dawka paliwa.
Jedno i drugie ma za zadanie zmniejszyć objętość powietrza doładowanego w celu zwiększenia jego ilości, jaka jest możliwa do wtłoczenia do cylindra. Woda odparowuje już w układzie dolotowym, pobierając ciepło z powietrza, przez co zmniejsza ono swoją objętość.
Mam nadzieję, że teraz wszystko już będzie jasne.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Skoro trafiłem na kogoś, kto się na tym, najwyraźniej zna, to niech się w końcu dowiem się od A do Z. Proszę o cierpliwość
.
Jeśli

Jeśli
to po co stosuje się dość skomplikowane układy wtrysku wody bezpośrednio do cylindra i dlaczego cylinder jest chłodniejszy, skoro spala się w nim więcej mieszanki paliwowo-powietrznej?Jedno i drugie ma za zadanie zmniejszyć objętość powietrza doładowanego w celu zwiększenia jego ilości, jaka jest możliwa do wtłoczenia do cylindra. Woda odparowuje już w układzie dolotowym, pobierając ciepło z powietrza, przez co zmniejsza ono swoją objętość.
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontakt:
IC stosuje się w celu obniżenia powietrza tak jak większość wczesniej już powiedziała natomiast wtrysk wody bezpośrednio do komory ma w 99% przypadków zapobiegać tzw spalaniu stukowemu lub detonacyjnemu jak kto woli są to chyba dwie różne rzeczy a co ciekawsze stosuje się IC a dodatkowo podgrzewane kolektory heh to dla was nie zgadaka otóż po to się to stosuje że mieszanka w jakimś stopniu podgrzana lepiej odparowuje tak więc dużo chłodzimy a i tak zawsze coś podgrzewamy.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
(www.autogargas.pl)
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Podaj choć jeden przykład silnika z wtryskiem wody bezpośrednio do komory spalania.kaza pisze:wtrysk wody bezpośrednio do komory ma w 99% przypadków zapobiegać tzw spalaniu stukowemu lub detonacyjnemu jak kto woli.
W doładowanych silnikach nie stosuje się podgrzewania kolektora.kaza pisze:a co ciekawsze stosuje się IC a dodatkowo podgrzewane kolektory heh to dla was nie zgadaka otóż po to się to stosuje że mieszanka w jakimś stopniu podgrzana lepiej odparowuje tak więc dużo chłodzimy a i tak zawsze coś podgrzewamy.
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontakt:
Yaninnaya mylisz się ja też zawsze byłem tego zdania że taki proces nie ma sensu i że nigdzie nie jest stosowany ale kiedyś na wykładzie profesorek z uczelni od silników pokazał nam taki przypadek bylo to bodajrze jakieś volvo miało bardzo duży IC a oprócz tego podgrzewany kolektor dolotowy z badań jakie tam przedstawiał wynikałoi że po odłączeniu podgrzewania kolektora warunki spalania się pogarszały i właśnie był to silnik doładowany, nie mam zamiaru się kłucić sam byłem tym wielce zdziwiony.
odnośnie wtrysku do komory moze się zle wyraziłem chodziło mi o to że wtrysk ma miejsce za przepustnicą a nie przed nią do kanału ssącego czyli że wtryskiwacze wody są umieszczone w głowicy.
odnośnie wtrysku do komory moze się zle wyraziłem chodziło mi o to że wtrysk ma miejsce za przepustnicą a nie przed nią do kanału ssącego czyli że wtryskiwacze wody są umieszczone w głowicy.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
(www.autogargas.pl)
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Jakieś tam Volvo... Podaj mi konkretny przykład. Według mnie zmniejszenie IC da identyczne efekty, czyli błąd w projekcie (bardzo możliwe, że podane wyniki badań dotyczyły prototypu). Może w silnikach trakcyjnych, gdzie występują nietypowe warunki pracy takie rozwiązania się zdażają, ale rozmawiamy nt. silników samochodowych, osobowych, gdzie chcemy osiągnąć jak najlepsze parametry charakterystyki zewnętrznej.kaza pisze:Yaninnaya mylisz się ja też zawsze byłem tego zdania że taki proces nie ma sensu i że nigdzie nie jest stosowany ale kiedyś na wykładzie profesorek z uczelni od silników pokazał nam taki przypadek bylo to bodajrze jakieś volvo miało bardzo duży IC a oprócz tego podgrzewany kolektor dolotowy z badań jakie tam przedstawiał wynikałoi że po odłączeniu podgrzewania kolektora warunki spalania się pogarszały i właśnie był to silnik doładowany, nie mam zamiaru się kłucić sam byłem tym wielce zdziwiony.
Nie, wtryskiwacze wody są umieszczane w kolektorze ssącym. Stąd właśnie moje pytanie, jaka miałaby być różnica pomiędzy schłodzeniem ładunku przez IC, a schłodzeniem poprzez odparowanie wody.kaza pisze:odnośnie wtrysku do komory moze się zle wyraziłem chodziło mi o to że wtrysk ma miejsce za przepustnicą a nie przed nią do kanału ssącego czyli że wtryskiwacze wody są umieszczone w głowicy.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
w wydajności chociażby? Myślę, że IC musiałby być naprawdę wielki, żeby dorównać wodzie w chłodzeniu.jaka miałaby być różnica pomiędzy schłodzeniem ładunku przez IC, a schłodzeniem poprzez odparowanie wody
Na tej stronie jest ciekawa historia tej metody usprawniania silników http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
Pomijając już celowość stosowania wtrysku wody znalazłem na allegro pompki na 12V dające ponad 1 bar. Można by ich użyć do wtryskiwania wody za turbiną, tylko, że wymagałoby to chyba jakiegoś sprytnego układu dozowania? Any ideas?

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
hmm 5ty wtryskiwacz założyć gdzieś na dolocie podłączyć równolegle do tych co są...
dało by się ?
dało by się ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
A wtryskiwacz otwiera się niezależnie od ciśnienia za nim? Bo żeby się nie okazało, że się nie otworzy mając tylko 0.5 bara większe ciśnienie wody niż w kolektorze.
I czy nie spali się sterownik jak dostanie dodatkowy odbiornik prądu? W końcu to o 1/3 większy prąd.
W ogóle zastanawiam się ile daje ten wtrysk, bo jeśli sporo to można byłoby się pokusić o dobranie odpowiedniej wydajności przez dławienie pompki i włączać na sztywno wtryskiwacz przy pomocy normalnego włącznika w momentach zapotrzebowania mocy...
I czy nie spali się sterownik jak dostanie dodatkowy odbiornik prądu? W końcu to o 1/3 większy prąd.
W ogóle zastanawiam się ile daje ten wtrysk, bo jeśli sporo to można byłoby się pokusić o dobranie odpowiedniej wydajności przez dławienie pompki i włączać na sztywno wtryskiwacz przy pomocy normalnego włącznika w momentach zapotrzebowania mocy...
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
można by też zrobić coś na zasadzie gaźnika tylko trzeba by utrzymywać stałą nadwyżkę ciśnienia wody w komorze pływakowej...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? A widziałeś chargecooler'y? Takie małe, a działa.Yannick pisze: w wydajności chociażby? Myślę, że IC musiałby być naprawdę wielki, żeby dorównać wodzie w chłodzeniu.
Wtrysk wody był stosowany w samolotach, ze względu na problematyczność zastosowania IC w samolocie.Yannick pisze:Na tej stronie jest ciekawa historia tej metody usprawniania silników http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Tylko w samolotach?
"Harley-Davidson, Suzuki, BMW, Hondas, Kawasakis, Triumphs etc....all our race bikes have run water injection since the early 1980's. The thermal loads, even with intercooling and racing gasoline are too high and without water injection you simply can't run mile after mile on the long course at Bonneville without some additional form of charge cooling."
"Harley-Davidson, Suzuki, BMW, Hondas, Kawasakis, Triumphs etc....all our race bikes have run water injection since the early 1980's. The thermal loads, even with intercooling and racing gasoline are too high and without water injection you simply can't run mile after mile on the long course at Bonneville without some additional form of charge cooling."
A cóż to innego jak zaprzęgnięcie wody do chłodzenia, tylko z użyciem wymiennika ciepła pomiędzy wodą a powietrzem?A widziałeś chargecooler'y? Takie małe, a działa.