Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Dziś jadąc zauważyłem kiedy zaczyna falować i czasami gasnąć. Jak jechałem w jedną stronę to jechałem spokojnie ok 2000 do 3000 obr i silnik raczej chłodny bo nawet na połowę nie weszła wskazówka temp. No i obroty były ok na luzie ładnie trzymało 900obr a jak wracałem do domu to troszkę przygazowałem no i zaczął czasami falować ale nie zgasł bo się bardzo nie wściekałem. Czyli zaczyna mu coś dolegać jak się mocno zagrzeje. Sprawdzałem czy działa czujnik temp w dolocie. Jak się rozgrzewał to oporność z gdzieś 1.50 zmieniła się do 0.80 no i był dosyć ciepły i przy chłodzeniu na odwrót. Więc pewnie to nie jego wina.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Możesz napisać coś więcej - jakie wartości podciśnienia na seryjnym wałku a jakie na wspomnianym z rewaru ?hz10 pisze:bardzo małe podciśnienie na wolnych
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Ja tam problemu z hamulcami nie odczułem, może przez to że mam nie takie luzy zaworowe jak trzeba. No i to pewnie jest wina że słaby na dole i gaśnie, ale czemu jak jest mocno zagrzany a jak nie bardzo albo zimny to nie ?hz10 pisze:mijest przez to problem z hamulca
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
robi sie twardziej ?hz10 pisze:na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami

luzy zaworowe nie maja az takiego znaczenia dla podcisnienia , chyba zebys mial mocno zle to wtedy ktoz wie . Jak sie zagrzeje to sie material rozszerza , niekiedy dany luz sie lekko niweluje/zmieniaomagi pisze:Ja tam problemu z hamulcami nie odczułem, może przez to że mam nie takie luzy zaworowe jak trzeba. No i to pewnie jest wina że słaby na dole i gaśnie, ale czemu jak jest mocno zagrzany a jak nie bardzo albo zimny to nie ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
takDeviL pisze:robi sie twardziej ?hz10 pisze:na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Da sie z tym cos zrobic ? Sie dziwilem ,czemu mi sie twardziej zrobilohz10 pisze:takDeviL pisze:robi sie twardziej ?hz10 pisze:na serii jak pamietam -0,5 a na tym -0,2. jest przez to problem z hamulcami

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
można spróbować zamontować wzmacniacz podciśnienia z e46 , ja nie zdążyłem i zmieniłem silnik i znów mam dobre hamulce 

- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Teraz po śnieżycach stwierdziłem dokładnie że gaśnie jedynie jak zagrzeje się bardzo mocno. Jak teraz ostro jeździłem to wskazówka temp cieczy nie przekroczyła połowy skali i był wszystko ok. Nie gasł trzymał obroty. Czego to może być wina?
Może jakiś czujnik temperatury albo coś? A może ic nie wyrabia chłodzić bo turbo jest dosyć rozkręcone?
Może jakiś czujnik temperatury albo coś? A może ic nie wyrabia chłodzić bo turbo jest dosyć rozkręcone?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
- Miejscowość: Czestochowa
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
to nie wina intercoolera. sprawdz czujniki teperatury w kolektorze ssącym i w termostacie
weź omomierz i zobacz jakie wartości ci pokaże.
powinny być mniej wiecej takie, mogą nieco sie różnic ale nie znacznie:
czujnik w kolektorze dolotowym:
przy zimnym silniku przy około 14stC - wyszło 3.07 kOhm
przy rozgrzanym silniku ok 70stC - 1.76 kOhm
czujnik w termostacie:
na zimnym sil. ok. 14stc - 2.92 kOhm
na rozgrz. sil. ok 70stC - 279 Ohm
weź omomierz i zobacz jakie wartości ci pokaże.
powinny być mniej wiecej takie, mogą nieco sie różnic ale nie znacznie:
czujnik w kolektorze dolotowym:
przy zimnym silniku przy około 14stC - wyszło 3.07 kOhm
przy rozgrzanym silniku ok 70stC - 1.76 kOhm
czujnik w termostacie:
na zimnym sil. ok. 14stc - 2.92 kOhm
na rozgrz. sil. ok 70stC - 279 Ohm
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
W kolektorze dolotowym czujnik mierzy temp jaka zrobi turbo vel jak schlodzi IC , i wg tego odpowiednio np ustawia boost itd jesli jest to wpisane w kompie. Ma to pewnie mniejszy wplyw niz np zle luzy zaworow czy innosci rozniaste o ktorych sie juz pisalo .
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
- Miejscowość: Czestochowa
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
ooo to pardon,wartosci czujników profilaktycznie podałem 

- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Dziś sprawdzę jakie są wartości i napiszę. Nie wiem czy luzy itp maja w moim przypadku taki wpływ bo jak jest zimniej to nic mu się nie dzieje ładnie pracuje i nie faluje.
Sprawdzałem wartości. Odczytane gdy włączył się wentylator na chłodnicy:
kolektor - 1.25 kohm
Termostat- 203 ohm
Jest to prawidłowa wartość czy nie ?
Sprawdzałem wartości. Odczytane gdy włączył się wentylator na chłodnicy:
kolektor - 1.25 kohm
Termostat- 203 ohm
Jest to prawidłowa wartość czy nie ?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: pt sie 20, 2010 5:25 pm
- Miejscowość: Czestochowa
- Auto: Inne
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
czujniki sprawne
wartości poprawne

- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
To czego to może być wina że jak było zimniej to fajnie chodziło a teraz to już nie koniecznie. Jak wolniej jadę czy w korku to dopiero jak się zagrzeje zaczyna wariować i po jakimś czasie mu przechodzi ???