LC-1 problem

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

LC-1 problem

Post autor: wsk »

Lc-1 przeleżał w szafce trochę czasu podpinam a tu nie działa, wgrałem nowe firmware, zrobiłem krok po kroku tak jak pisze w manualu pierwsze uruchomienie, zrobiłem kalibracje na wolnym powietrzu i na zmianę dostaje błędny Error 2 Heater open, Error 8 sensor Timing error te dwa tak przypadkowo raz ten raz ten i jeszcze dostaje błąd jak się wykona kalibracja grzałki Error 4 Pump Open co któryś raz.
Co jakiś czas na kilka sekund działa poprawnie i później któryś błąd. Zdechła sama sonda czy kontroler?? Zaraz jadę kupić samą sondę nową zobaczymy co będzie.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: LC-1 problem

Post autor: hz10 »

nowy czy używany? bo ciężko wywnioskować. sprawdź wtyczke sondy bo moż zaśniedziała
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: LC-1 problem

Post autor: wsk »

Problem rozwiazany, kupilem nowa sonde od vw 1.8T i smiga.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: LC-1 problem

Post autor: MARCIN »

jakie parametry należy ustawić w DET3 podczas montarzu sondy LC-1?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: LC-1 problem

Post autor: MARCIN »

sonda jest wpieta pod analog 3 w DET3,gdzie 0 V to 10AFR, a 5 V to 20 AFR-rozumiem że nic wiecej nie trzeba tu robić?!
kontroler zamocowałem pod maską po środku auta na czarnej obudowie od przekazników i niestety brakuje mi kilku centymetrów żeby podpiąc sonde HEHEHEH-logiczne ze trzeba ja przedłużyć. Pytanie czy przewody od sondy można lutować,czy lepiej nie ryzykować i zrobić to na kostkach szczelnych?!
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: LC-1 problem

Post autor: ziuzio »

Det3 nic nie trzeba zmieniać, natomiast w ustawieniach LC-1 trzeba ustawić ten zakres 0V-AFR10, 5V-AFR20, bo domyślnie jest 0V-AFR7.35, a 5V-AFR22.5, ewentualnie zmienić w Det3 skalę na 7.35-22.5 dla wejścia analogowego, do którego wppinasz sygnał z LC-1.
Przewodów sondy, a szczególnie szerokopasmowej, nie powinno się lutować ani przedłużać(dotyczy szerokopasmówki tylko), jeśli chcesz zachować dokładność pomiaru; bo oczywiście można tego dokonać, ale odczyty będą już mało prawdziwe(być może niewiele, a być może będzie całkiem do bani).
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: LC-1 problem

Post autor: MARCIN »

Przewody od sondy przedłużyłem na kostkach szczelnych(o jakies 15 cm),czemu niby miało by to tak wpływać na odczyt sondy(musze to sprawdzić). w detcie raczej nie da sie zmienić tego zakresu,jest min i max. trzeba bedzie zrobić to sondzie,(nie mam kompa z r232!
Czy do tej zmiany nie są potrzebne jakieś terowniki od kontrolera sondy,czy da sie to zrobić bez tego?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: LC-1 problem

Post autor: ZibiUT »

Przewodów od szerokopasmówki się nie przedłuża bo tam są napiecia bardzo małe i każde łączenie może zmieniać ich wartość.
W DET możesz załadować dla danego wejścia odpowiednią skalę. Może to być 10-20 AFR a może 7-22. Setup->Scales configuration i dla danego wejścia łdujesz odpowiedni plik. Działa to tylko do wyłączenia programu. Potem trzeba od nowa.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ