Dolot/filtr - zestaw do UT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Dolot/filtr - zestaw do UT

Post autor: apac »

Poniewaz moj filtr nie wyglada juz najlepiej chce zainwestowac w cos odpowiedniego;

http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=95009 - wersja 1.3T

http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=95009 - wersja 1.4T
Filtr w 1.3 i 1.4 jest ten sam, byc moze rury sie nieco roznia.
Obrazek
Obrazek
Mam rozumiec ze std rure przed przeplywka sie demontuje i zastepuje tym kawalkiem z zestawu (ktory oczywiscie jest "optymalnie" dobrany :wink: ) ? Jak w takim razie skierowany jest filtr i w ktorym miejscu sie znajduje? Ciekawe czy warto? Nie interesuja mnie wynazazki za 50zl z allegro.
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Filtr pewnie ląduje przed akumulatorem, sądząc po długości rury. Pewnie warto za tę cenę mieć cały zestaw :) .
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A mi się wydaje że nie warto dawac za kawalek rury ponad 100 zł

Ja bym kupil filtr taki jak ma lui :wink: np taki http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78330860

oraz kolanko 90 lub 120 st i dlugości 200 mm od srodka kata nawet nie kwasowke tylko zwykła w hurtowni z tłumikami o średnicy okolo 60 mm za okolo 20 zl. Średnica przepływki taka własnie jest i wykozystać tylko ten kawalek łaczący rurę oryginalną z przeplywką. Rure pomalowac na czarno jaks farba w spreju za 10 zł i po zabawie. Ja tak właśnie mysle że to zrobie. Mysle że różnica bedzie nieodczuwalna a nawet nie widoczna na hamowni. Ewentualnie można dać wiekszą rure ale myśle że nie ma sensu.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zamowilem 8) Mozna kombinowac, zrobic to samo 2x taniej, ale to jest mocniejsze odemnie - chce sprawdzic co jest warty taki zestaw.W std ta dluga rura nad chlodnica sie dosc znacznie nagrzewa ( w szczegolnosci latem) wiec po jej wywaleniu juz moga byc plusy. Dodatkowo nowy gumowy przewod z zestawu bedzie absorbowal nieco mniej ciepla z otoczenia(niz aluminiowy/stalowy) - co mam nadzieje przeniesie sie na nizsza temp powietrza zasysanego do silnika.
Ostatnio zmieniony pn sty 02, 2006 4:08 pm przez apac, łącznie zmieniany 1 raz.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

OKi twoj wybór. Sprawdz przed zalożeniem moc na hamowni chyba ze masz i potem po montarzu bedziemy wiedzieć co dalo.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zibi122 pisze:OKi twoj wybór. Sprawdz przed zalożeniem moc na hamowni chyba ze masz i potem po montarzu bedziemy wiedzieć co dalo.
Mam wykresy- niestety na zimowkach 145 :? ale to juz cos. Nie wiem czy uda mi sie zrobic bezposrednie porownanie bo planuje wsadzic pod maske jeszcze inne zabawki i dopiero porownac co sie zmienilo.
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

apac pisze: ...bo planuje wsadzic pod maske jeszcze inne zabawki....
Kolega szaleje z UTem :brawo2: :drive:
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

ziuzio pisze:
apac pisze: ...bo planuje wsadzic pod maske jeszcze inne zabawki....
Kolega szaleje z UTem :brawo2: :drive:
Kredyt w banQ i mozna dzialac :lol: :wink: Mam tylko nadzieje ze po drodze nic nie kleknie... :? :x Zastanawiam sie czy nie zmienic (tak na wszelki wypadek) pompy oleju :roll: Pewnie wskazania cisnienia i tak nie sa juz zgodne z rzeczywistoscia - po rozgrzaniu na wolnych ~ 1bar, max okolo 3 moze 3,5 bara. Kontroka cisnienia jeszcze nigdy podczas pracy na wolnych sie nie zapalila wiec niby ok. :roll: Chce aby silnik i turbina dluzej pozyla (chociaz i tak malego ale jednak baczka puszcza przy odpalaniu - a moze to dosc mocno wzbogacona mieszanka na "ssaniu" daje taki obloczek :roll: )
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A jaki masz olej??

Ja teraz zalałem Selenie Racing 10w60 i mam na rozgrzanym 1 bar i 4 max. Poprzednio mialem na rozgrzenym 0 a na max 3 ale o byla mieszanka olejów
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zibi122 pisze:A jaki masz olej??

Ja teraz zalałem Selenie Racing 10w60 i mam na rozgrzanym 1 bar i 4 max. Poprzednio mialem na rozgrzenym 0 a na max 3 ale o byla mieszanka olejów
Wczesniej mialem RSa 10w60 i moze bylo ciut lepiej (ale niewiele), w tym momencie na zime zalalem Mobila 10w40 aby silnik mial troche lzejszy zywot przy odpalaniu na mrozie.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

apac pisze:Wczesniej mialem RSa 10w60 i moze bylo ciut lepiej (ale niewiele), w tym momencie na zime zalalem Mobila 10w40 aby silnik mial troche lzejszy zywot przy odpalaniu na mrozie.
A to jakim sposobem? Oba mają 10W. :roll:
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Yaninnya pisze:
apac pisze:Wczesniej mialem RSa 10w60 i moze bylo ciut lepiej (ale niewiele), w tym momencie na zime zalalem Mobila 10w40 aby silnik mial troche lzejszy zywot przy odpalaniu na mrozie.
A to jakim sposobem? Oba mają 10W. :roll:
auto zaczelo latwiej odpalac, troche glosniej tluka zawory, cisnienie oleju nieco spadlo... moze to subiektywne odczucie :wink:

---
Znalazlem cos takiego...
http://www.filterpower.co.uk/kn_inducti ... 7-0092.pdf
nie wiem czy odnosi sie to do tej wersji kit`u, ale wyglada na to, ze stozek jest po prostu montowany bezposrednio na przeplywce, natomiast ta rura to nawiew chlodnego powietrza :roll: :? :shock: no chyba ze czegos nie rozumiem... (taka mala srednica :roll: ) Pocieszam sie, ze sam filtr KD ktory chcialem kupic kosztuje 180zl, wiec moge doplacic do zestawu K&N (o ile maja go w magazynie, bo jak na razie odp brak). Jakos do filtrow za 50zl nie mam przekonania :roll:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

apac pisze:
Yaninnya pisze:A to jakim sposobem? Oba mają 10W. :roll:
auto zaczelo latwiej odpalac, troche glosniej tluka zawory, cisnienie oleju nieco spadlo... moze to subiektywne odczucie :wink:
Piewszy objaw albo związany z nowym olejem (nie lepszym!), albo efekt placebo, pozostałe dwa objawy świadczą tylko na korzyść RS. Następnym razem spróbuj Castrola TWS'a. Kosmiczny olej. :wink:
apac pisze:Znalazlem cos takiego...
http://www.filterpower.co.uk/kn_inducti ... 7-0092.pdf
nie wiem czy odnosi sie to do tej wersji kit`u, ale wyglada na to, ze stozek jest po prostu montowany bezposrednio na przeplywce, natomiast ta rura to nawiew chlodnego powietrza :roll: :? :shock: no chyba ze czegos nie rozumiem... (taka mala srednica :roll: ) Pocieszam sie, ze sam filtr KD ktory chcialem kupic kosztuje 180zl, wiec moge doplacic do zestawu K&N (o ile maja go w magazynie, bo jak na razie odp brak). Jakos do filtrow za 50zl nie mam przekonania :roll:
Dobrze rozumiesz. Zdania na temat takiego sposobu montażu filtra są podzielone. Na pewno takie rozwiązanie doprowadzenia zimnego powietrza, to żart. Ale o ile same filtry K&N są doskonałe, o tyle ich kity często są totalną porażką.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

A pomiędzy grilem i chłodnicą mniejszy stożek by się nie zmieścił ?? Trzeba by tylko jakąś dziurę na rure wykombinować....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Lui pisze:A pomiędzy grilem i chłodnicą mniejszy stożek by się nie zmieścił ?? Trzeba by tylko jakąś dziurę na rure wykombinować....
Nie wiem, mam "nieco" inne nadwozie. :lol:
U siebie robię filtr i dolot na wzór fabrycznego układu z integrali gr. A.[/img]
ODPOWIEDZ