Optymalny* AFR(pomijając, że dobry AFR nie zawsze przekłada się na dobre EGT, które ma kluczowe znaczenie dla płynięcia tłoków:)), to taki, który w dolnym zakresie obrotów jest w zakresie stechiometrycznym czyli okolice 14.7(zapewnia to dobre wkręcanie się na obrotu, a przy okazji i zmniejsza spalanie przy spokojnej jeździe), a pojawieniu się doładowania obniża się w okolice 12.5~13. W praktyce, przy doładowaniu trzeba zejść trochę niżej, aby było bezpiecznie.
Nie wiem jakie masz potrzeby, ale myślę że SMT6 w zupełności da radę, zarówno konwersji maf->map(w tym strojenie) jak i zapłonowi, masz także drugą mapę do wykorzystania(np. na procedurę startu/podtrzymanie turbo:)), znajdzie się też i sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem w razie atakowania wększych mocy(bez zmiany wtryskiwaczy)

.
Możesz też zainwestować w SMT7, ale nie wiem czy jest sens wydawać kasę.
*Optymalny, czyli taki przy którym osiągniemy największą moc, ale nie zawsze oznacza to bezpieczeństwo, bo jest jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu, kształt komór spalania, czasy/kąty wałka rozrządu