
MS 60-2
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: MS 60-2
Jak masz kolka rozrzadu z uno, punto 1,4 t a oslone metalowa z ut 1.3 to bedzie zle ustawiony rozrzad 

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: MS 60-2
Jeszcze mozesz zrobic manewr zeby sprawdzic czy zaplon na cylindrach pojawia sie we wlasciwych momentach w stosunku do odczytu z kola pasowego.
Dobrze ustaw wartosci czytania obrotow(kolo, 60-2, ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami). Zaznacz sobie na kole bialym markerem kreske np. pionowo w gore gdy wal jest ustawiony na znaki, kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu na zero, wyciagnij swiece i zobacz czy na pierwszym cylindrze jest zaplon co dwa obroty gdy "kreska jest pionowo". Jak zaplon sie pojawia tylko w tym momencie, to ok i dodatkowo wiesz, ze silnik "prycha", bo masz porypane z rozrzadem, a jak nie pionowo to zle policzyles ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami.
Musi dzialac
Dobrze ustaw wartosci czytania obrotow(kolo, 60-2, ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami). Zaznacz sobie na kole bialym markerem kreske np. pionowo w gore gdy wal jest ustawiony na znaki, kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu na zero, wyciagnij swiece i zobacz czy na pierwszym cylindrze jest zaplon co dwa obroty gdy "kreska jest pionowo". Jak zaplon sie pojawia tylko w tym momencie, to ok i dodatkowo wiesz, ze silnik "prycha", bo masz porypane z rozrzadem, a jak nie pionowo to zle policzyles ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami.
Musi dzialac

Re: MS 60-2
To tak kola faktycznie sa z 1,4 ale obudowa rownierz
, stroboskopem zrobilem tak jak piszesz zaznaczylem sobie punkt na kole w GMP i na obudowie, faktycznie bylo zle i to sporo iskra byla w polowie nastepnie eksperymentalnie(najpierw liczylem ale wydawalo mi sie ze zle
) dobralem ten kat o ktorym wczesniej pisalem wyszlo dokladnie 306 stopni i wtedy znaki sie pokrywaja za pomoca stroboskopu, skoro sie zgadza lampa to musi byc ok(ten kat czujnik vs GMP), i teraz naraz strzela w wydech i w ssacy wiec faktycznie musialem zrobic jakis kosmos z rozrzadem
bo nie widze innej opcji chyba faktycznie zalozylem kolo zamachowe o 180st zle. Kto ma 1,4T??? zobaczyl by mi jak sa ustawione krzywki walka na pierwszym garze w momencie gdy jest znak na kole zamachowym na skrzyni na 0.





Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: MS 60-2
ale wiesz że w fiacie 1 oznacza 4 

Re: MS 60-2
1 od rozrzadu to 4 ???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: MS 60-2
Zdejmij pokrywe walka i zrob fote. Napisz jakie(z czego) masz kolka rozrzadowe na silniku.
Re: MS 60-2
Hmmm.... dolne kolo paska rozrzadu 1.6MPI i pompa oleju tez 1.6MPI, kolko walka rozrzadu z 1,4 n/a, kolo zamachowe z PGT, kolo pasowe PGT.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: MS 60-2
No i juz jest wszystko wyjasnione
, rozebralem wszystko jeszcze raz caly rozrzad, a ze wedlug znakow najprawdopodobniej bylo zle, cos nie pasowaly, ustawilismy po swojemu pierwszy mijanka, srubokret w swiece na pierwszy gar od rozrzadu i wynalezlismy GMP bo okazalo sie ze to co wedlug kol nie ma zadnego sensu i tu jest ciekawostka bo jak ustawilem na skrzyni na 0 to tloki byly w polowie???? I tym sposobem zapalil
. Dodam ze teraz pali a zgadza sie tylko znak na kolku walka rozrzadu.





Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: MS 60-2
Mowilem.
Caly czas czekalem na ten post 


-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
- Miejscowość: slask
- Auto: Inne
Re: MS 60-2
We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
masz racje, u nas jest na odwrót niż w normalnych autachmegazord pisze:We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?

PGT T25
Re: MS 60-2
No powoli na bledach do celu 

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: MS 60-2
Za pomoca tego suportu, ktory Ci wyslalem nie bylo opcji zeby to nie dzialalo.
- RattuS
- Obserwator
- Posty: 20
- Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: MS 60-2
Kółka się różniły w zależności od silnika, więc nie koniecznie masz założone niewłaściwe. Jaki wałek rozrządu ?
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE