mocny układ przeniesienia napędu

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

mocny układ przeniesienia napędu

Post autor: jugo500 »

temat już pewnie wałkowany , ale zakładając ,że silnik generuje 180-190 :wink: koni mechanicznych i musimy to przenieść na drogę
1. tarcza sprzęgła ( prawie jest)
2. docisk myślałem o docisku od diesla tylko niewiem który podejdzie .
3. przeguby i pół osie (tego jeszcze nie wiem)
4. opony to już jak kto lubi


myślałem też o maksymalnym wydłużeniu pierwszego biegu
Obrazek
Ania
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ania »

Jeżeli pozwolisz to się podczepię z małym pytankiem :oops:
bo nasunęły mi się kolejne wątpliwości - czy przy swapie z mojego 1.1 na 1.4t (to jest różnica ok 50 km) może pojawić się problem z układem napędowym? :roll:
Bo tak 'na chłopski rozum' coś co jest przystosowane do 58km niekoniecznie musi wytrzymac 100 km.. :wink:
może i powolny, ale już niedługo ;P
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Silnik z UTa nie podejdzie Ci do skrzyni z bloku FIRE. A jeżeli nawet zrobisz jakąś flanszę to półosie, przeguby i cała nawet skrzynia będą się wysypywać w rekordowym tempie :P , dlatego swap tylko w całości ze skrzynią oraz przednią zawiechą :wink:

A co do sprzęgła to polecam założenie koło zamachowego z 1.4T , bo tam tarcza jest 200mm a nie 190mm. Względnie można założyć koło od 1.6 16V, bo też ma tarczę 200mm(pozostaje potem jeszcze kwestia wieloklinu, bo większość tarcz 200 ma wieloklin duży, taki jak w Poldku np., ale można kupić tarczę od Fiata Ritmo 105TC-> mały wieloklin jak w UTcie, a średnica 200:)).
Jeżeli pozostajesz przy seryjnym zamachu na 190 to-> www.sprzegla.com - warto zainwestować i mieć spokój przy dużych mocach:).
ODPOWIEDZ