Odma i problem

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Odma i problem

Post autor: adrian055 »

Koledzy zakladam nowy temat bo szukalem i nic nie odpowiada mojemu problemowi, wiec tak pacjent punto 1.4 Gt silnik chodzi rowno wciaga olej około 200ml na ponad 1300km ale nie w tym problem mam zalozony zbiornik odmy na olej i tu problem gromadzi mi sie jakis syf przypominajacy browar o zapachu benzyny , nie ma tam ani grama oleju. co to moze byc za przyczyna czy to woda czy czyste paliwo? auto pali elegancko nawet przy mrozach -20 i spalanie ma w normie.
fotki
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Odma i problem

Post autor: DeviL »

Moze auto zmienilo Ci sie w browar i produkujesz piwo ;) Pewnie to mieszanka paliwa,wody i jakis tam ekstraktow olejowych , ktore sie tam skraplaja
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Odma i problem

Post autor: Lui »

W zmie w 1.0 też mi się taki badziew zbierał w dużej ilości.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Odma i problem

Post autor: adrian055 »

hehe moze produkuje brwara:D ale teraz tak serio to co to moze byc, olej ma gestosc taka jak ma miec... a tego syfu sie troche zebralo
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Odma i problem

Post autor: goofer007 »

Są mrozy, jeździsz na krótkich trasach, woda się skrapla i tyle.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Odma i problem

Post autor: adrian055 »

krotkie hmm po miecie smigam ale trasy po 900km robie , ale ok jesli to nic groznego to dobrze, wylalem syf i mam nadzieje ze jak bedzie cieplej to teog nie bede widzial na oczy:D
Awatar użytkownika
kwiatek.pl
Spamer :P
Posty: 676
Rejestracja: wt mar 10, 2009 1:19 pm
Miejscowość: RADOM
Auto: Uno 1.4T

Re: Odma i problem

Post autor: kwiatek.pl »

u mnie tez taki syf...na szczescie goofer mnie uswiadomil
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Odma i problem

Post autor: adrian055 »

dobra dzieki koledzy za informacje moge smigac spokojnie:D
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Odma i problem

Post autor: Abarth »

Nie chcę zakładać kolejnego tematu więc piszę pytanko tutaj otóż: mam pęknięty wąż od odmy i teraz pytanie czy muszę go wpinać pod turbo czy nie koniecznie i zrobić jakiś spływ ewentualnie założyć filtr :?: :?: :?:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Odma i problem

Post autor: adrian055 »

nie musisz wpinac , zrob oddzielny uklad z filterkiem albo i bez:)
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Odma i problem

Post autor: simon1989 »

Dla cisnienia gazów w skrzyni korbowej podlaczenie odmy przez filtr do cisnienia atmosferycznego nie ma negatywnego wplywu.
Plus podlaczenia odmy do dolotu chyba jedyny jest taki, że smaruje powierzchnie styku zawór-gniazdo. Pytanie jest takie czy z oparami oleju nie dostaja sie tam pyly itp., ktore niszcza ta powierzchnie.
Zasyfia sie caly dolot.
Negatywnie to wplywa na AFR i spalanie.
Teraz pytanie czy to wszystko to prawda czy falsz?
Ja mam tą puszke, z która się wczesniej afiszowałem tylko nie zdąrzyłem tego przetestowac.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Odma i problem

Post autor: turbomaniak »

Plus podlaczenia odmy do dolotu chyba jedyny jest taki, że smaruje powierzchnie styku zawór-gniazdo.
Jaja chyba se robisz, czym smaruje, syfem :chaja:
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Odma i problem

Post autor: simon1989 »

Skąd wiesz z czego skladaja sie opary oleju, badales to? Dla mnie to jest oczywiste, że to jest syf(wszystko co sie znajduje w dostepie oleju) dlatego załozylem zbiornik na ten syf. Podejmuje cała wypowiedz w wątpliwość jak widzisz wyżej.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Odma i problem

Post autor: turbomaniak »

Wez czlowieku sie opanuj bo piszesz brednie, sam napisales ze smaruje, wiec teraz nie odwracaj kota ogonem. Smarowac to moze manuel kanapki a nie opary z odmy zawory. Zobacz sobie zawory w silnikach FSI to wtedy pojmiesz o czym mowie i nie pisz bredni
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Odma i problem

Post autor: simon1989 »

simon1989 pisze:[...]
Teraz pytanie czy to wszystko to prawda czy falsz?
[...]
Czy Ty to widzisz? Nie odwracam kota ogonem. Jeżeli niby odwracam(słusznie zauwazyles, że zdanie jest twierdzace), to ta puszke to założyłem u siebie żeby sobie poprawić humor?-nie Czytaj. Podobnie jak kolega Abarth zadaje pytanie na ten temat tylko wstawiłem kilka aspektów do omowienia. Dobra nie pisze wiecej bredni. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ