witajcie!
kombinuję cały czas dlaczego w PGT z turbina GT25R imo zaczyna ładować dosyć wysoko, pełne doładowanie 0,8b ok 4 tys obr. Podejrzewam że może to być wina dolotu na za dużych średnicach, od turbiny do IC jest ok 50mm, potem jest duży IC z Iveco, od IC do przepustnicy to już locha chyba 2,5 cala.
a może to wina sterowania? nie ma mbc, turbiną steruje ori pierburg
wydech po całości 2,5 cala na jednym przelotowym tłumiku.
A może ma tak być?
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
DeviL pisze:Raczej to nie wina rur dolotowych Moze wg popuszcza
nie widziałem w innych punciakach tak sporych rur, dlatego zacząłem kombinować. WG jest ori, turbina kupiona nowa, nie wiem czy coś było gmerane przy wg, ale ponoć te garretty są ustawiane fabrycznie na właśnie 0,8
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
To moze taki lag tam jes Ja mam spore rury dolotowe (kiedys mialem male) i boost narasta podobnie lub nawet szybciej (zauwazalna zmiana przy zmianie turba gdzie nie ma lekkich pekniec przy wg)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
ta turbina inaczej nie będzie ładować w silniku 1.4. można zmniejszyć żeliwo wydechowe ale wtedy wychodzimy poza mape kompresora i turbina do regeneracji
nikt nic nie podpowie więcej? to może inaczej, jakie stosujecie średnice rur od turbiny do przepustnicy jak zmieniacie turbiny na większe, np t28 bo ta chyba wielkoscią podobna jest do gt25r
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
chemist rury dolotowe to naprawde najmniejszy problem, policz pojemność rur a potem policz zapotrzebowanie silnika na powietrze to zrozumiesz o czym pisze
Tak na oko se policzylem pojemnosc 10m 2" rurek i wyszlo okolo 0.02m^3 , czyli tyle ile wiekszosc turbin ma na poczatku mapy
Tak wiec mozna pominac wplyw wielkosci rur dolotowych
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
Wielkość rur dolotowych ma znaczenie. Ja mam u siebie wyjście z turbiny do IC 51 mm IC kolektor 60mm.
Średnica rur powinno być dobrana odpowiednio do silnika. Znam auto gdzie w silniku 3,5 koleś dał na początku rury 51 mm taki sam IC i dopiero po wyscie z IC średniaca się zwiekszała stopniow o do 70 mm. Efekt był taki, że dopuki nie było dowładowania auto nie jechało.
Po zmianie tylko ororowania na 70 mm i przerobieniu IC na 70 mm auto zaczeło jechac z dołu.
Ja mam cały dolot 2,25" i ICka chińczyka 550x140 i problemów z uzyskaniem doładowania nie ma pomimo T25G. Taką średnicę mogę z własnego przykładu polecić.