optymalna średnica dolotu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

optymalna średnica dolotu

Post autor: chemmist »

witajcie!
kombinuję cały czas dlaczego w PGT z turbina GT25R imo zaczyna ładować dosyć wysoko, pełne doładowanie 0,8b ok 4 tys obr. Podejrzewam że może to być wina dolotu na za dużych średnicach, od turbiny do IC jest ok 50mm, potem jest duży IC z Iveco, od IC do przepustnicy to już locha chyba 2,5 cala.
a może to wina sterowania? nie ma mbc, turbiną steruje ori pierburg
wydech po całości 2,5 cala na jednym przelotowym tłumiku.
A może ma tak być? :)
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: DeviL »

Raczej to nie wina rur dolotowych ;) Moze wg popuszcza
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: chemmist »

DeviL pisze:Raczej to nie wina rur dolotowych ;) Moze wg popuszcza
nie widziałem w innych punciakach tak sporych rur, dlatego zacząłem kombinować. WG jest ori, turbina kupiona nowa, nie wiem czy coś było gmerane przy wg, ale ponoć te garretty są ustawiane fabrycznie na właśnie 0,8
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: DeviL »

To moze taki lag tam jes ;) Ja mam spore rury dolotowe (kiedys mialem male) i boost narasta podobnie lub nawet szybciej (zauwazalna zmiana przy zmianie turba gdzie nie ma lekkich pekniec przy wg) :niewiem:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: hz10 »

ta turbina inaczej nie będzie ładować w silniku 1.4. można zmniejszyć żeliwo wydechowe ale wtedy wychodzimy poza mape kompresora i turbina do regeneracji
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: chemmist »

nikt nic nie podpowie więcej? :( to może inaczej, jakie stosujecie średnice rur od turbiny do przepustnicy jak zmieniacie turbiny na większe, np t28 bo ta chyba wielkoscią podobna jest do gt25r
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: adrian055 »

ja mam 3cale od turba do przepustnicy
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: hz10 »

chemist rury dolotowe to naprawde najmniejszy problem, policz pojemność rur a potem policz zapotrzebowanie silnika na powietrze to zrozumiesz o czym pisze :wink:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: DeviL »

Tak na oko se policzylem pojemnosc 10m 2" rurek i wyszlo okolo 0.02m^3 , czyli tyle ile wiekszosc turbin ma na poczatku mapy ;)
Tak wiec mozna pominac wplyw wielkosci rur dolotowych :wpysk:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: ZibiUT »

Wielkość rur dolotowych ma znaczenie. Ja mam u siebie wyjście z turbiny do IC 51 mm IC kolektor 60mm.
Średnica rur powinno być dobrana odpowiednio do silnika. Znam auto gdzie w silniku 3,5 koleś dał na początku rury 51 mm taki sam IC i dopiero po wyscie z IC średniaca się zwiekszała stopniow o do 70 mm. Efekt był taki, że dopuki nie było dowładowania auto nie jechało.
Po zmianie tylko ororowania na 70 mm i przerobieniu IC na 70 mm auto zaczeło jechac z dołu.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: dzikidaniel »

Zibi122, ale koleś którego auto opisujesz założył sobie swego rodzaju zwężkę w dolocie, a tutaj jak sytuacja odwrotna nie uważasz?
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: chemmist »

po waszych odpowiedziach widzę że w sumie średnice mamy podobne, może to że turbina dosyć późno osiąga max to kwestia programu?
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: optymalna średnica dolotu

Post autor: 2rotor »

Ja mam cały dolot 2,25" i ICka chińczyka 550x140 i problemów z uzyskaniem doładowania nie ma pomimo T25G. Taką średnicę mogę z własnego przykładu polecić.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
ODPOWIEDZ