ALS i pytanie do fotki...

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

ALS i pytanie do fotki...

Post autor: Lui »

Obrazek

Obrazek

Co to jest za rura która idzie z tyłu (jakby gdzieś z turbo) i wychodzi do góry obok mocowania prawego kielicha??

A tak pozatym ktoś coś myślał o ALSie? :twisted:


Jak działa czujnik bezpieczeństwa przy zbyt dużym ciśnieniu?? Podczas jego działania czasami słychac było strzały z wydechu :wink: (musiałem tu i tam pojezdzić jak miałem zepsuty WG)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jezeli chodzi Ci o ta rurką aluminiową to idzie ona od alternatora bo jakoś się powinien chłodzić. Co do czujnika to poprostu odcina zapłon i paliwo lub tylko zapłon.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Zibi122 pisze:Jezeli chodzi Ci o ta rurką aluminiową to idzie ona od alternatora bo jakoś się powinien chłodzić. Co do czujnika to poprostu odcina zapłon i paliwo lub tylko zapłon.
hmm to sie ten altek tak grzeje że trzeba taki jakieś dodatkow chłodznie stosować.... :roll:

no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Niestety nie opóźnisz tyle zapłonu ani czujnikiem spalania stukowego ani czujnikiem bezpieczeństwa aby zrobić nawet prymitywny ALS.
Druga sprawa, że seryjny kolektor wydechowy ledwo znosi trudy turbo, a co dopiero strzały ALSu :P .
ALS łatwo można zrobić mając zamontowane SMT6.
Tzw.(przeze mnie;)) miniALS możesz uzyskać zaciagając ręczny+obroty ok.3500rpm(to zależy od charakterystyki Twojego silnika)+sprzęgło popuszczone do granicy możliwości, ale tak żeby nie buksować w miejscu. W takiej konfiguracji przytrzymujesz furę na 2-3sek. po czym strzelasz sprzęgłem do końca i spuszczasz ręczny(sprzęgło puszczasz dwie milisekundy przed ręcznym;)). Jeśli obcykasz dobrze sprawę to uda Ci się uzyskać w kolektorze zerowe podciśnienie na granicy z minimalnym doładowaniem, a także spalać tarczę sprzęgła co 10kkm(a nawet częsciej jeśli nerwy na starcie do wyścigu wezmą górę nad kontrolowaniem gazu, sprzęgła i ręcznego).
Dodatkowym plusem tego startu jest to, że napęd mamy napięty - żadne tryby skrzyni biegów nie doznają nagłego strzału mocy, który potrafi wykruszać zęby :P .
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Lui pisze: no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
Odcina tylko zapłon. Pomyśl co by było gdyby przy np. 5000rpm odcięło paliwo a zapłon dalej dawał :wink: . AFR 50:1 i tłoki mówią "papa".
A tyłko zapłon odcina, bo po stukaniu lub nadmiernym doładowaniu musi schłodzić przegrzanego tłoka mieszanką:).
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

ziuzio pisze:
Lui pisze: no własnie o to chodzi czy odcina zapłon czy paliwo czy jedno i drugie, nie wiem co...
Odcina tylko zapłon. Pomyśl co by było gdyby przy np. 5000rpm odcięło paliwo a zapłon dalej dawał :wink: . AFR 50:1 i tłoki mówią "papa".
A tyłko zapłon odcina, bo po stukaniu lub nadmiernym doładowaniu musi schłodzić przegrzanego tłoka mieszanką:).
nic by nie bylo bo z braku paliwa nie bylo by wybuchow. wiele aut ma odcinke wlasnie paliwowa ( np. fiat coupe 20vt)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

O startach z z uzyciem ręczngo czytałem, ale nie o to chodzi, chodzi mi raczej o coś na zakręty(właściewie nawroty...) , sam start nie jest taki ważny :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

To podepnij sobie świniaka, zrób mapę ALSu, podłącz jakiś wyłącznik(czujnik) nacisnięcia sprzęgła który będzie zwierał masę do mapy ALSu i gotowe:).
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

Lui pisze:O startach z z uzyciem ręczngo czytałem, ale nie o to chodzi, chodzi mi raczej o coś na zakręty(właściewie nawroty...)
ciekawy jestem ile 'strzałów' z ALS'a przeżyje turbina UT :hmm:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeden porządny KJS+dojazdówki może :D . Myślę że i tak kolektor by wcześniej rozsypał się w najdrobniejszy mak.
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

ziuzio pisze:Myślę że i tak kolektor by wcześniej rozsypał się w najdrobniejszy mak.
też właśnie mam takie przeczucie, że ALS może więcej zniszczyć niż zysku z 'podtrzymania turbo' 8)
ODPOWIEDZ