Kopcenie z rury przy depnieciu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Kopcenie z rury przy depnieciu

Post autor: ZibiUT »

Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

moze byc turbina ale moga byc tez uszczelniacze glowicy albo np. przytkany spust oleju do miski
a zrob test - depnij ostro np na trojce i pusc gaz (hamuj silnikiem) . czy przy hamowaniu silnikiem tez zakopci w opisanych warunkach?
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: Kopcenie z rury przy depnieciu

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....

Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...
:jump2: :jump2:
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

dr kozioł pisze:moze byc turbina ale moga byc tez uszczelniacze glowicy albo np. przytkany spust oleju do miski
a zrob test - depnij ostro np na trojce i pusc gaz (hamuj silnikiem) . czy przy hamowaniu silnikiem tez zakopci w opisanych warunkach?
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawów
mops pisze:
Zibi122 pisze:Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....

Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...
:jump2: :jump2:
Tak bierze mi olej :beksa:
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawów


Tak bierze mi olej :beksa:
hmmm rozgrzej go na maksa - potem daj mu w palnik i dluzej pohamuj silnikiem - nie bedzie chmury dymu ??? Dziwne...

Jezeli tylko puszcza baki to moze byc zarowno turbo jak i cos z silnikiem (po zaworach zasysa olej albo co...)...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
a ze tak zapytam - na cholere sciagasz glowice ktora niedawno jest zalozona ??
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

1. Sprawdzić jak się dotarły cylindry
2. Sprawdzić w jakim stanie są zawory
3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
4. Zmienić uszczelkę pod glowicą(podejrzewam wyciek oleju)
5. Pewnie bedę zmienial kółka rozrządu ale do tego nie potrzeba czapki ściągać
6. Aby coś popsuć
7. Dla wlasnej satysfakcji bo lubię robić przy samochodzie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

Zibi122 pisze:3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
A w czym on lepszy od tego z UT? :hmm:
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

spavatch pisze:
Zibi122 pisze:3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
A w czym on lepszy od tego z UT? :hmm:
Bo pasuje do niego turbina z Punto GT :twisted:
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Poza tym kolektor PGT jest trochę wytrzymalszy, bo ma wzmocnienia na tym całym odlewie, dzięki czemu pęka trochę mniej niż UTowy(chodzi o wydech oczywiście).
A jeśli chodzi o ssący to ma odpowiednio większą pojemność niż w 1.3T(a poza tym jest bardziej nieporęczny, bo jest głupią całością:)).
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

Zibi122 pisze:Bo pasuje do niego turbina z Punto GT :twisted:
A to na ten z UT to nie pasuje? :hmm:
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Pasuje, ale tylko na ten z 1.4T, a na ten z 1.3T już nie.
MikeHofi
Obserwator
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: MikeHofi »

Mam podobne kopcenie z rury niebieski dym...najgorzej jest jak sie rozgrzeje i np przy 2000tys obr na 4ce wcisne do konca...stawiam taka zaslone ze nic za mna nie widac...olej mam w dolocie wskazuje to na turbo ale czy cos jeszcze ??
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

MikeHofi pisze:Mam podobne kopcenie z rury niebieski dym...najgorzej jest jak sie rozgrzeje i np przy 2000tys obr na 4ce wcisne do konca...stawiam taka zaslone ze nic za mna nie widac...olej mam w dolocie wskazuje to na turbo ale czy cos jeszcze ??
narazie zrób turbine, jeżeli dalej będzie kopcił to będziesz musiał zrobić pierścienie i uszczelniacze w silniku. Ale tak jak mówie zacznij od sprężarki.
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
ODPOWIEDZ