Kopcenie z rury przy depnieciu
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Kopcenie z rury przy depnieciu
Hej
Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.
Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.
Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
Re: Kopcenie z rury przy depnieciu
Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....Zibi122 pisze:Hej
Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.
Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...


Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawówdr kozioł pisze:moze byc turbina ale moga byc tez uszczelniacze glowicy albo np. przytkany spust oleju do miski
a zrob test - depnij ostro np na trojce i pusc gaz (hamuj silnikiem) . czy przy hamowaniu silnikiem tez zakopci w opisanych warunkach?
Tak bierze mi olejmops pisze:Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....Zibi122 pisze:Hej
Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.
Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...
![]()

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
hmmm rozgrzej go na maksa - potem daj mu w palnik i dluzej pohamuj silnikiem - nie bedzie chmury dymu ??? Dziwne...Zibi122 pisze:
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawów
Tak bierze mi olej
Jezeli tylko puszcza baki to moze byc zarowno turbo jak i cos z silnikiem (po zaworach zasysa olej albo co...)...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
a ze tak zapytam - na cholere sciagasz glowice ktora niedawno jest zalozona ??Zibi122 pisze:Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
1. Sprawdzić jak się dotarły cylindry
2. Sprawdzić w jakim stanie są zawory
3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
4. Zmienić uszczelkę pod glowicą(podejrzewam wyciek oleju)
5. Pewnie bedę zmienial kółka rozrządu ale do tego nie potrzeba czapki ściągać
6. Aby coś popsuć
7. Dla wlasnej satysfakcji bo lubię robić przy samochodzie
2. Sprawdzić w jakim stanie są zawory
3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
4. Zmienić uszczelkę pod glowicą(podejrzewam wyciek oleju)
5. Pewnie bedę zmienial kółka rozrządu ale do tego nie potrzeba czapki ściągać
6. Aby coś popsuć
7. Dla wlasnej satysfakcji bo lubię robić przy samochodzie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Bo pasuje do niego turbina z Punto GTspavatch pisze:A w czym on lepszy od tego z UT?Zibi122 pisze:3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- chemmist
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Piaseczno
narazie zrób turbine, jeżeli dalej będzie kopcił to będziesz musiał zrobić pierścienie i uszczelniacze w silniku. Ale tak jak mówie zacznij od sprężarki.MikeHofi pisze:Mam podobne kopcenie z rury niebieski dym...najgorzej jest jak sie rozgrzeje i np przy 2000tys obr na 4ce wcisne do konca...stawiam taka zaslone ze nic za mna nie widac...olej mam w dolocie wskazuje to na turbo ale czy cos jeszcze ??
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse